Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Er en dyr sofa verdt prisen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 20:14   #21
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Ja, det er verd det. Vi hadde Brunstad, rammeverk og sittekomfort er udiskutabelt bra. De myke ryggputene siger litt. Vi kvittet oss med den etter 11 år fordi størrelse og form på sofaen ble feil i ny stue, og fordi ungene hoppet istykker et trekk. Stoffet var ute av produksjon.

Vi kommer til å velge tilsvarende sofa neste gang. Men da klassisk fasong og vaskbare trekk. Jeg ønsker ikke skinn, selv om det sikkert er lurt.

Jeg hadde også sagt at det var verdt det om det var en Brunstad (), men om vi hadde hatt råd til det er en annen sak Her kjente vi det litt i magen da vi endte opp på litt over 15 000 for sofagruppen siden vi hadde tenkt oss noe til nærmere 10 000 (selv om vi visste at det var en litt mager prisklasse med tanke på hvilken løsning vil skulle ha). Vi har små barn da, og kommer til å ha det i en del år fremover så det spiller veldig inn på gnienheten.

Hvor langt unna det dere hadde tenkt i pris ligger den til 30 000, Flubby? Her gikk vi jo med på et kompromiss siden det var få sofaer som passet det vi var ute etter (dvs ingen andre enn den vi falt for foruten Brunstad sin som vi ikke har råd til nå), men vi hadde ikke strekt oss veldig mye lenger. Til syvende og sist vil det vel falle på hvilke prioriteringer man har i forhold til en sofa da, foruten om man har råd.

(Har du bilde? )

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:28   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Jeg syns ikke 30 000 er dyrt for en sofa, mer "normalpris". En nabo av oss kjøpte sofa på tilbud til 150 000, det syns jeg er dyrt, rett og slett galskap.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:54   #23
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Odelia, det vi i utgangspunktet hadde tenkt oss, var en brukt sofa til et par tusen vi kunne kaste ut om noen år når største har flytta ut, yngste har blitt større, og kattebestanden i huset har gått ned

Den vi har falt for er denne, bare 2,5x2,5 hjørneløsning i stedet for 3+2. Jeg har dessuten et stuebord fra 60-tallet jeg har tenkt å pusse opp, og som ville passe perfekt til akkurat den sofaen:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:07   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Ligner veldig på ene løsningen til Palma-modulene. (Den har fire ulike armlener å velge mellom) Uansett pris kan man ikke forvente at sofaer varer like lenge som før, tror jeg. Fin da!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:51   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Ja, men det kommer an på. Vi har nå en rådyr hjørnesofa (har ikke orket å regne på hva den kom på til slutt, men det er godt over 80 lapper...), men den er laget på mål og med vårt ønskestoff og fraktet fra Italia. Den står nå i en penstue der den primært brukes av voksne, er veldig klassisk og vi har planlagt at den skal stå der i 20 år. Da kan det forsvares synes jeg.

Før det hadde vi to IKEA Ektorp som vi hadde som eneste sofaer i 15 år (småbarnsperioden inkludert). Vi vasket og kjøpte nye trekk til dem et par ganger, og de lever fremdeles i beste velgående på barnas lekerom.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 08:22   #26
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

I går bestilte vi sofaen Ble dessuten gledelig overrasket over fantastisk service. Fikk en tusenlapp i avslag når selgeren avrundet nedover, i tillegg viste det seg at stoffet vi valgte var billigere enn på utstillingsmodellen, til tross for at det hadde større slitestyrke, og var vaskbart i maskin. Vi fikk også med armlenebeskyttere (fra en katteelsker til en annen, som selgeren sa), og hele sulamitten kom på "bare" 23 500,-, så nå er jeg ikke flau engang for å si hva en relativt liten sofa koster

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 09:07   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Gratulerer! Dere blir sikkert fornøyd. Vi har dyr sofa, fra Brunstad (ikke kjøpt av oss, har arvet), den er sikkert 15 år gammel, og har fått gjennomgå både fra barn og dyr, med hopping og herjing. Like fin. Hvertfall når den får seg en runde med tepperenser.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 09:16   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Vi har en kjempedyr Minottisofa. Den er 14 aar gammel, men nesten like fin som ny. Sittekonfort, spensten i puter og sittedelen, stoffet (det maa renses en gang hvert annet aar, saaklart, men selve stoffet er like fint, ikke slitt). Det eneste dumme er at jeg har lyst paa ny for forandringens del, og det kan jeg jo ikke rettferdiggjöre gitt at gamlesofaen er saa fin enda. Sofaen jeg hadde för (middels prisklasse) holdt ekstremt daarlig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 09:28   #29
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kan legge til at Ikea Ektorp, som er den vi har hatt lengst av Ikea sofaene her, har vi hatt i 7 år og den ser like fin ut Mens Formfin'en så stygg ut etter kort tid.

Ektorpsofaene våre er 11,5 år og har holdt seg utrolig bra! De er fremdeles i daglig bruk, og trenger egentlig bare et nytt trekk for å se ut som om de er nye.
Den dyre Formfinsofaen har ikke holdt seg like godt synes jeg.

Det er forskjell på kvalitet, uten tvil. Brunstadsofaen i grønn ull, er like fin etter 20 år, litt falmet øverst på ryggen bak fordi vi ikke var like flinke til å dra ned markisene. Det var fargen som gjorde at den ble pensjonert.

Da jeg flyttet inn i huset her for 14 år siden hadde Far en klassisk sofa(norskprodusert)med Sellgren ullstoff. Hvor gammel den var vet jeg ikke(gjetter på at den var kjøpt på slutten av 80-tallet). Den tålte ikke daglig bruk av en aktiv småbarnsfamilie med mye besøk. Stoffet nærmest forsvant på kort tid.
Men den var brukt forsiktig av bare få personer frem til 2001 og det har nok mye å si.

Foreldrene mine hadde sin Ekornes skinnsalong i 25 år og den var nærmest som ny, men selv om det har vært både barn og barnebarn der over tid, har den ikke vært utsatt for den daglige slitasjen som en sofa hos oss blir.
De har slitt ut flere ørelappstoler i løpet av disse årene for det er der de sitter når det bare er dem. Sofaen er bare i bruk når vi kommer som gjester.
(Sofaen de har nå er kjøpt for at jeg skal arve den. En klassisk Slettvoldsalong som kan trekkes om).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 21:41   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en dyr sofa verdt prisen?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ektorpsofaene våre er 11,5 år og har holdt seg utrolig bra! De er fremdeles i daglig bruk, og trenger egentlig bare et nytt trekk for å se ut som om de er nye.

Signerer - vår fra 1997 (!) lever i beste velgående i kjellerstuen til barna. På sitt tredje trekk; det siste ble kjøpt da IKEA hadde salg og kostet noen hundredelapper bare.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no