Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Grå ble lilla

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-13, 13:05   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Vi har s1500n eller s2000n (husker ikke hvilken vi landa på, men trooor det var 2000) på et felt i stua og den ser helt grå ut. Daglys, gardiner, farger ellers spiller veldig inn som de andre skrev.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 17:33   #22
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grå ble lilla

Vi har også enten 1000 eller 2000 og samme "problem". Den forandrer seg fra lysgrå, til lysblå og lyslilla, alt etter lys, årstid osv.

Jeg har foreløpig ikke sett det som et så stort problem at jeg har orket å male, men skal det etterhvert.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 17:34   #23
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Jeg syntes det så kjempefint ut, og ikke på noen måte knall lilla. Men det kan jo ha med skjerminnstillingen å gjøre.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 17:37   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Vi har omtrent samme gråfarge i stua, malte i fjor. Vår ser grå ut, har aldri sett at den er blitt lilla eller andre farger, den ser helt 100 % grå ut hele tiden. Ellers er det jeg som er fargeblind eller noe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 20:29   #25
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grå ble lilla

På min skjerm ser det helt lysegrått, nesten lyseblått/hvitt ut..? Nå har jeg jo til gjengjeld knall fiolette vegger å sammenligne med her, da, og det er vi veldig fornøyde med, men skjønner jo at det ikke passer for alle.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 21:49   #26
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Det er jo en helt ren gråfarge, så den er ikke blå eller lilla, men den ser sånn ut altså.. Virkelig. Vi har helt normale vinduer i stua, vestvendt som mange andre hus, og ikke noe spesielt med lilla, rosa eller gult i nærheten. Grå gardiner, gråsteipete lift, hvite og drivved møbler..

Tenkte egentlig å male i Delikat, men syns den ble for blass da jeg så den i butikk. Lys antikkgrå, antikkgrå, kalk, kalkgrå, tidløs, grå skifer, var heller ikke farger jeg følte for å bruke.

Konklusjon: jeg er meeeeget sær!

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 21:59   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Tips: man får kjøpt små bokser til prøvemaling. Mal på noen litt store papp eller papirflater og se hvordan fargen er i lysetbhjemme hos dere. Man får seg ofte overraskelser.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 22:08   #28
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Ja det er nok lurt. Jeg er bare så ekstremt utålmodig, og når jeg skal male, så maler jeg. Alt på en gang, i full fart, og deretter snur jeg meg for å se. Vi maskerte og malte, ommøblerte og satt alt tilbake i hele stua (56 kvm) på en kveld og en morgen.
Vi må bytte fargen til sommeren (jeg fikk hissa meg opp nok til at sambo overga seg), og får prøvemale litt først. Tre ulike farger på samme vegg der det er mest lys. Da ser vi nok bedre hva som passer.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 23:13   #29
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tips: man får kjøpt små bokser til prøvemaling. Mal på noen litt store papp eller papirflater og se hvordan fargen er i lysetbhjemme hos dere. Man får seg ofte overraskelser.

Og du får kjøpt store fargeprøver, omtrent som A3, oppdaget jeg i dag.h

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 10:55   #30
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Ser ikke ett fnugg av lilla,men den minner litt om den vi har i stua vår,som i noe lys ser babyblå ut.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 11:00   #31
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Ja jeg ser mer og mer babyblå, og mindre og mindre lilla.. Babyblå stue er vel hakket bedre enn lilla

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 11:01   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Jotun lady har bra facebooktjeneste forresten, de svarer raskt på fargespørsmål.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 11:13   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Ja jeg ser mer og mer babyblå, og mindre og mindre lilla.. Babyblå stue er vel hakket bedre enn lilla

Er det nå jeg skal si at alle stueveggene vår er trukket i lilla silke?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 11:30   #34
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grå ble lilla

Jeg syntes fargen din er helt nydelig! Vi har mye lysere grå og skal male nå til sommeren og heller klart i retning ren grå. At den skifter med lyset er jo noe av det som gir fargen og rommet liv.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 11:40   #35
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Katta: Jeg spurte inne på den siden, men fikk ikke noe svar. Syns det var rart, for ser jo at de har vært flinke til å svare på spørsmål.

Ja Susse, hvis du skal ha en renere gråfarge er jo denne helt ren.

I spannet og på rulla ser den absolutt helt knallgrå ut. Rart at den da er så ulik på veggen. Men, nå har jeg lært det også.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 20:15   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Mannens (gamle) leilighet var malt i en gråfarge, samme farge på alle vegger, men de så forskjellige ut (noen lilla, noen blå) etter hvilken vei lyset falt på de. Helt normalt for grått.

Prøv å bytt lyspærer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 20:50   #37
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Grå ble lilla

Syns også den ser mer blålig ut enn lilla. Syns den var fin Vi malte med 1500-N på kjøkkenet der vi bodde før, og den så helt grå ut.

I huset hvor vi bor nå har forrige eier malt ganske mange rom i huset i fargen Sand fra Jotun. Den er veldig forskjellig fra rom til rom. Noen ganger beige, andre ganger lys brun, grå eller mot rosa. Rommene har vinduer mot forskjellige retninger, og det påvirker fargen veldig.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-13, 20:56   #38
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grå ble lilla

Den ligner veldig på vår gråfarge, morgendis.
Vi har den i stue, kjøkken, gang og vaskerom.
Da vi startet å male stuen, kom svogeren min innom, han lurte på om vi malte stuen lyseblå.
Etter alt var malt og møbler kom på plass, ser jeg kun grå (med et mikroskopisk hint av lyseblå).
Jeg liker fargen bedre og bedre!

Jeg synes fargen på bildene dine var veldig fin.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 09:00   #39
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Vi malte med 1500-N på kjøkkenet der vi bodde før, og den så helt grå ut.

Og på vårt kjøkken ser den helt hvit ut, kaaanskje med et anstrøk av grått når man ser nøye etter. Men der er det masse dagslys da. Og skapene er i S6000, altså nesten gråsort.

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Den ligner veldig på vår gråfarge, morgendis.
Vi har den i stue, kjøkken, gang og vaskerom.
Da vi startet å male stuen, kom svogeren min innom, han lurte på om vi malte stuen lyseblå. Etter alt var malt og møbler kom på plass, ser jeg kun grå (med et mikroskopisk hint av lyseblå).
Jeg liker fargen bedre og bedre!

Morgendis er navnet på fargen over, dvs S-1500N.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 20:11   #40
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Hva er navnet på S2000 da? Trodde ikke den hadde noe navn.

Jeg skal legge godviljen til, og syns faktisk ikke den er så verst nå.. Kanskje jeg kan bli glad i den

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no