Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-18, 15:33   #601
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Har vinket farvel til mann og barn som reiser på ferie med tanten, men jeg må være hjemme med gammel hund. Ønsker å reise på ferie for alt det er verdt, men har ikke råd. Det pluss mens og mens smerter gjør at jeg nesten ikke har tårer igjen...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 02-07-18, 15:48   #602
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har vinket farvel til mann og barn som reiser på ferie med tanten, men jeg må være hjemme med gammel hund. Ønsker å reise på ferie for alt det er verdt, men har ikke råd. Det pluss mens og mens smerter gjør at jeg nesten ikke har tårer igjen...


Håper dere får til noe som blir litt ferie for deg og.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 02-07-18, 18:00   #603
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden

At insekt av noe slag har gått bananas bak begge knærne mine. Det er stikk overalt, og det ene er en så stor kul som jeg aldri har sett før. Jeg tror jeg aldri har sett eller hatt en så stor kul etter stikk før. Var på butikken da det plutselig begynte å klø sykt bak begge knærne. Kom hjem og fikk vrengt av meg buksa, da så jeg årsaken.

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 02-07-18, 19:14   #604
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg gruffer skikkelig fordi Frøkna skulle låne sykkelen min, som ikke har vært brukt på et par uker av ymse grunner - og så får vi ikke opp låsen! Det er en kodelås, innkjøpt for under to måneder siden, og ikke snakk om at det går an å låse den opp.

Jeg må vel stikke innom butikken der den er kjøpt i morgen og be om råd. Ikke at jeg tror de kan hjelpe. Hvordan i all verden bryter man opp sykkellås?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 02-07-18, 19:31   #605
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Du må kjøpe en avbiter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 12:33   #606
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden

Bilen (Tesla model X, så SUV krav) på service i dag, telefon fra verkstedet om at sommerdekkene var så slitt at de måtte skiftes. 18000,- for fire dekk. I tilegg til pris på servicen da.

(SUV dekk er dyre, det vet jeg fra tidligere biler, men herlighet altså... )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 12:40   #607
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.736
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

manglende motivasjon

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 13:08   #608
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg vet ikke om det er noe å gruffe over, men jeg gidder ikke å gjøre noe. Jeg har jo lang lærerferie, og til nå har jeg knapt løftet en finger her i huset. Bortsett fra helt vanlige ting. Jeg har en lang liste over ting jeg burde gjort som å rydde skap, rydde hobbyrommet osv. Men jeg kommer liksom ikke i gang med noe. Jeg er bare hjemme og gjør ikke noe. Det gjør ikke meg så mye, jeg koser meg. Men jeg burde sikkert ha gjort noe, men det gidder jeg altså ikke.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 13:20   #609
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Herlighet, det høres kjent ut! Hver vår planlegger jeg tusen prosjekter og gleder meg til å få orden på det ene og andre. Når ferien er her er jeg helt totalt apatisk. Håper det går over snart.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 13:49   #610
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Har vinket farvel til mann og barn som reiser på ferie med tanten, men jeg må være hjemme med gammel hund. Ønsker å reise på ferie for alt det er verdt, men har ikke råd. Det pluss mens og mens smerter gjør at jeg nesten ikke har tårer igjen...

Uff, skjønner godt du er trist.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 16:22   #611
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg vet ikke om det er noe å gruffe over, men jeg gidder ikke å gjøre noe. Jeg har jo lang lærerferie, og til nå har jeg knapt løftet en finger her i huset. Bortsett fra helt vanlige ting. Jeg har en lang liste over ting jeg burde gjort som å rydde skap, rydde hobbyrommet osv. Men jeg kommer liksom ikke i gang med noe. Jeg er bare hjemme og gjør ikke noe. Det gjør ikke meg så mye, jeg koser meg. Men jeg burde sikkert ha gjort noe, men det gidder jeg altså ikke.

Sånn er jeg også. Jeg synes faktisk den lange sommerferien er en ulempe, fordi jeg blir så uproduktiv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 16:24   #612
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sånn er jeg også. Jeg synes faktisk den lange sommerferien er en ulempe, fordi jeg blir så uproduktiv.

Dere aner ikke hvor heldige dere er. Vi andre må rekke alt på tre uker og helst få reist litt også.

Jeg hadde sikkert laget en liste over ting som måtte gjøres.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 16:32   #613
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Altså. Jeg synes du er heldig som har normale arbeidstider og en vanlig ferie. De aller fleste har vel krav på 5 uker, så du trenger vel ikke rekke alt på 3 uker. Personlig hadde jeg byttet arbeidstider uten å nøle om jeg kunne. (Nå er jeg faktisk sykemeldt og har krav på ferie tilgode, men det sa jeg nei til da sjefen min ville sette opp en plan. Jeg gleder meg til å komme tilbake på jobb i august.)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 17:45   #614
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dere aner ikke hvor heldige dere er. Vi andre må rekke alt på tre uker og helst få reist litt også.

Jeg hadde sikkert laget en liste over ting som måtte gjøres.

Jeg elsker sommerferien min. Jeg vil ikke bytte den bort. Og jeg vet at vi er «heldige». Selv om vi ikke har mer ferie enn andre.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 17:46   #615
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Jeg har en liste over ting jeg skal gjøre. Jeg bare gjør det ikke.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 18:46   #616
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Lærersommeren er deilig, men jeg har jobba inn de timene og enda litt, så jeg veit ikke om heldig er den mest treffende beskrivelsen? For min del var det et bevisst valg, men den sammenhengende fritida koster periodevis mer enn det føles verdt.

Jeg kjenner igjen den apatien litt, jeg og. Når sommerferien kommer, pleier jeg å være helt tom - da har jeg hatt fullt trykk på jobb og knapt nok hatt ei frihelg siden påske. Den første uka har jeg enten migrene eller går rundt og er skjelven av stress som ikke vil slippe, den andre uka siger apatien inn. Jeg orker bare ikke gå i gang. Det pleier å gå seg til! Den siste uka før jobb i august, når ungene er i barnehage og SFO og mannen er på jobb for lengst, er jeg klar for jobb igjen, og enten gjør jeg store og små prosjekter i huset (de samler seg opp, for det blir ikke gjort mer enn brannslukking resten av året), eller begynner å jobbe. I år skal jeg bruke den uka på å lese meg opp til et kurs jeg ikke har hatt på noen år. Og jeg skriver ikke akkurat timer for det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 03-07-18 kl 19:09.
Matilda er aktiv nå  
Gammel 03-07-18, 19:01   #617
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Ånei, lærerferie-diskusjonen!

Jeg for min del har i mesteparten av mitt arbeidsliv ikke hatt sommerferie i det hele tatt (høysesong for vikarer i juli) eller kun hatt tre uker sammenhengende. For meg funket det bedre fordi jeg da hadde strammere rammer, det er jo ikke automatisk sånn at alle synes mest mulig lediggang er best. Det finnes visst ikke grenser for hvor provoserende ferien vår er for enkelte og det er faktisk ganske slitsomt å høre på drittslenging om den ustanselig.

Det er klart det er fint med ferie, men det må være lov å gi uttrykk for ulemper også. Det samme gruffer jeg over når det kommer til de som stadig proklamerer at det ikke er lov å klage på varmen. JO! Jeg ønsker meg aldri under noen omstendighet mer enn 25 grader.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 19:03   #618
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.565
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Lærersommeren er deilig, men jeg har jobba inn de timene og enda litt

Ja, jeg også. Selv om jeg skulle ønske jeg ikke hadde den, har jeg på alle måter fortjent den.

Forøvrig vil jeg benytte anledningen til å si at jeg synes denne varmen er helt jævlig!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 03-07-18, 19:08   #619
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Varmen er dyr. Ikke greit å ha hage som hobby når alle tusenlappene bare tørker bort. Jeg er glad for finvær, men litt regn hadde gjort seg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå  
Gammel 03-07-18, 19:34   #620
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Her er det ikke varmt, altså. Femten grader og overskyet er litt kjedelig når meteorologene lovte hetebølge. Mine peoner har ennå ikke blomstret...

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no