Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 21:11   #1
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jeg har sånn passe langt hår, og ender opp med hestehale nesten hver dag. Det hender jeg setter opp med litt spenner sånn tilfeldig baki, men det ser litt kjerring ut på meg.

Har dere noen lure tips for andre måter man kan gjøre det på? Jeg ser så mange med fine fletter og variasjoner, men jeg klarer ikke det.

Og er det mulig å flette sånn fransk flette på seg selv? Noen tips?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:11   #2
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Er i samme båt, bare at jeg ender opp med håret rett ned og med sideskill..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:14   #3
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Hestehale med "vri": Sett strikken i, del hestehalen i 2 og stikk fingrene opp midt i mellom (bak strikken opp fra nakken), trekk halen igjennom så den vrenges. (hmm, ja det var lett å forklare....)


Ellers følger jeg spent med på flere tips.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:21   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Eg brukar å samle alt i ein hestehale (men utan å feste med strekk), deretter surrar eg heile halen oppover bakpå hovudet og festar med ei sånn stor klikkspenne horisontalt. Då ser det oppsett ut, men utan å bruke meir enn 20 sekund.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:23   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg brukar å samle alt i ein hestehale (men utan å feste med strekk), deretter surrar eg heile halen oppover bakpå hovudet og festar med ei sånn stor klikkspenne horisontalt. Då ser det oppsett ut, men utan å bruke meir enn 20 sekund.

Det gjør jeg også, stort sett alltid.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:23   #6
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Enten i en sånn der "biteklipe" eller så fletter jeg luggen og lar resten av håret henge.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:24   #7
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg brukar å samle alt i ein hestehale (men utan å feste med strekk), deretter surrar eg heile halen oppover bakpå hovudet og festar med ei sånn stor klikkspenne horisontalt. Då ser det oppsett ut, men utan å bruke meir enn 20 sekund.

Trodde du sverget til Grorud-palme jeg?

Blir nok mye hestehale for min del også, noen ganger fletter men sjelden noe mer avansert.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:26   #8
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Jeg ender opp med hestehale omtrent hver dag. Lager ofte en kinaflette på siden for å få bort panneluggen.
Prøver å spare til langt hår, men lurer på om jeg skal klippe meg litt kortere igjenn.
Langt hår er veldig lett om jeg har det travelt, bare å sette i ett hårstrikk.
Med kort hår (bob) MÅ jeg ordne det hver morgen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:30   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Sånn her synes jeg er fint, men jeg får det jo ikke til selv.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:34   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Sånn her synes jeg er fint, men jeg får det jo ikke til selv.

Jauda, det er ganske izi pizi å lage ein fakeversjon. Berre ha skum/spray i halvtørt hår og "fløff" det til med fingrane medan det tørkar. Så festar du underhåret i ein hestehale og flettar overhåret i småfletter (medan håret framleis er småflokete og fluffy). Fest med småspenner og forsegl med spray.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:35   #11
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Jauda, det er ganske izi pizi å lage ein fakeversjon. Berre ha skum/spray i halvtørt hår og "fløff" det til med fingrane medan det tørkar. Så festar du underhåret i ein hestehale og flettar overhåret i småfletter (medan håret framleis er småflokete og fluffy). Fest med småspenner og forsegl med spray.

Izi pizi du
Men hva gjør jeg med hestehalen jeg lager først, setter jeg den opp med småspenner og?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:38   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Drar håret bakover og samler det i nakken, alt untatt luggen (som er lang). Vrir så håret to, tre runder samtidig som jeg drar det litt oppover, før jeg fester med nåler. Håret som er over "vrien" danderer jeg og fester med nåler. Fester så luggen separat. Går på noen minutter.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:39   #13
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Drar håret bakover og samler det i nakken, alt untatt luggen (som er lang). Vrir så håret to, tre runder samtidig som jeg drar det litt oppover, før jeg fester med nåler. Håret som er over "vrien" danderer jeg og fester med nåler. Fester så luggen separat. Går på noen minutter.

Ja, den klarer jeg. Men da ser jeg litt kjerring ut. Føler jeg selv ihvertfall da. Kanskje jeg tar den for stram, jeg burde kanskje fluffet litt mer?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:42   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Ja, den klarer jeg. Men da ser jeg litt kjerring ut. Føler jeg selv ihvertfall da. Kanskje jeg tar den for stram, jeg burde kanskje fluffet litt mer?

Ja det tror jeg da..

En annen måte å gjøre det på er å sette opp håret foran først, dvs snurre og feste det litt bak, 2-4 steder, så sette opp håret i nakken til slutt. Det blir ofte litt slakkere...

Hele frisyren avgjøres jo litt av hvor mye du strammer håret foran.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:47   #15
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Izi pizi du
Men hva gjør jeg med hestehalen jeg lager først, setter jeg den opp med småspenner og?

Ja, dersom du gjer det før du lagar småflettene så får du liksom gjømt halen under flettene.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:49   #16
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Har som regel håret løst, men ellers setter jeg det opp i en høy hestehale som jeg sprayer med hårspray. Ser litt sporty ut. Har jeg en skikkelig bad hairday så bruker jeg musefletter.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:52   #17
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Håret mitt er så glatt og fint at ethvert forsøk på å sette det opp ender med at hele frisyren faller fra hverandre i løpet av få timer, selv garvede frisører sliter som bare det for å få det til å ta styling. Så her henger håret rett ned, trøsten er at jeg trenger i det minste ikke rettetang. :galgenhumor:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:54   #18
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Sånt hår har eg også, Adrienne.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:54   #19
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Håret mitt er så glatt og fint at ethvert forsøk på å sette det opp ender med at hele frisyren faller fra hverandre i løpet av få timer, selv garvede frisører sliter som bare det for å få det til å ta styling. Så her henger håret rett ned, trøsten er at jeg trenger i det minste ikke rettetang. :galgenhumor:

Sånn er det her og. Bortsett fra at nå, etter sistemann er det litt fall, selvfølgelig ikke nok til at det blir "noe" men nok til at rettetang må til. Som varer i akkurat 10 minutter. Hurra.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:58   #20
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du opp håret til vanlig?

Når jeg har det travelt fletter jeg en flette og så snurrer jeg den rundt i en tett spiral bakpå hodet og fester med småspenner rundt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no