Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor stort er ditt kjøkken?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-06, 13:47   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vi har en smal tarm av et kjøkken.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 13:54   #22
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Kjøkkenet mitt er ca 25 kvadratmeter. Vi har to spiseplasser. En med 6-8 plasser, og en med 4-5 plasser (rundt bord).
Bilder kan komme senere.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 14:08   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vårt kjøkken er 22 kvm sånn ca, men vi har jo åpen løsning mot stua, som er 38 kvm. Så det blir ganske luftig

Har "barløsning" med 4 stoler, og så har vi et stort spisebord på kjøkkenet.

Herlig med stort kjøkken synes jeg!!


Fra stua mot kjøkkenet:




Kjøkkenet: (ikke helt ryddig da )



__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 15:22   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vårt er på 12 kvadratmeter, men plassen er dårlig utnyttet. Det er lite skapplass og lite benkeplass. Kjøkkenet var det eneste rommet vi ikke pusset opp da vi kjøpte her for seks år siden, men i løpet av 2008 skal det til pers. Da slår vi ut veggen mot vaskerommet også og øker arealet til 18 kvadratmeter omtrent. Jeg kan nesten ikke vente.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 15:53   #25
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Det er digert og deilig, akkurat slik jeg har drømt om lenge. Skulle jeg pusset det opp selv ville jeg hatt en litt annen stil, men jeg er absolutt fornøyd. Er ikke sikker på størrelsen, men jeg tipper at selve kjøkkenet er på ca. 17-18 kvm. og spiseplassen er på ca. 10. I tillegg har vi spisestue på ca. 18 kvm.

Bilder kommer når denne trege maskinen klarer å loade Photobucket-siden. :utålmodig:

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 19:15   #26
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Tror ikke du blir mye lykkelig av å se bilde av vårt kjøkken!
Det er på hele 4 kvadrat, supermegastandard! Av benkeplass har vi 2x40cm og 1x60cm.

Vi skal forandre på det slik at det blir større, rive veggen mot stua og få mere benkeplass.

Senna og mamsen: Lekre kjøkken!

Vi hadde et kjøkken på 2 kvm i leiligehten vi flyttet fra i høst. Nå har vi et på ca. 10 kvm tenker jeg. Men vi har spiseplassen på kjøkkenet og det er et knotete kjøkken. Jeg vil så gjerne åpne og ha åpen løsning, men sambo sier at det er bære vegg, så da får vi la vær med det. Ellers får vi vel taket i hodet...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 19:53   #27
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Her vi bor nå er det 10 kvadrat , dit vi skal flytte i April er det ca 16 kvadrat


Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-06, 20:40   #28
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Det er digert og deilig, akkurat slik jeg har drømt om lenge. Skulle jeg pusset det opp selv ville jeg hatt en litt annen stil, men jeg er absolutt fornøyd. Er ikke sikker på størrelsen, men jeg tipper at selve kjøkkenet er på ca. 17-18 kvm. og spiseplassen er på ca. 10. I tillegg har vi spisestue på ca. 18 kvm.

Bilder kommer når denne trege maskinen klarer å loade Photobucket-siden. :utålmodig:

Her kommer bilder også:


__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:41   #29
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Lite og smalt. Det er bare plass til en person om gangen. Nå har vi spisebord der, men det er utrolig trangt å sitte fem rundt bordet der, så nå har vi spiseplass på stua. Stua er også knøttliten, så det er egentlig ikke plass der heller. Ønsker meg stoort hus...

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 20:45   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vi har et stort og deilig kjøkken, husker ikke om det er 20 eller 24 kvm.
Det er plass til 10 rundt kjøkkenbordet.

Vi har skiftet kjøkknebord og stoler siden disse bildene.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 100_0044 (250 x 188).jpg (13,2 KB, 28 visninger)
Filtype: jpg 102_0259 (600 x 450).jpg (59,6 KB, 42 visninger)
Filtype: jpg 102_0265 (600 x 450).jpg (72,2 KB, 45 visninger)
Filtype: jpg 102_0263 (600 x 450).jpg (71,4 KB, 37 visninger)
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 00:10   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Kjempefine kjøkken her.
Vårt er 9kv og er ingenting å vise frem. Planene er å åpne en vegg, fjerne spisebordet,snu litt på innredningen og lage en sånn barløsning som er veldig lik Gunnis sin og bruke det til frokost og bruke spisestuen til middag og når flere kommer - som halvsøster til barna med kjæreste. Og da skal kjøkkenet være i cremê farge og en mørk tjukk benkeplate. Og skap helt opp til taket.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 08:08   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Jeg tror jeg har blitt litt forelsket i en del kjøkken her.

*går og tipper lotto*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 08:48   #33
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror jeg har blitt litt forelsket i en del kjøkken her.

*går og tipper lotto*

Samme her. Har så lite kjøkken at vi må gå ut for å skifte mening.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 10:22   #34
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vi bygde på kjøkkenet vårt da vi overtok huset i sommer. Fra det gamle smale 70-tallskjøkkenet har vi mer enn doblet antall kvadratmeter. Har plass til masse skap, smalt lavt vitrineskap, stor øy og stort kjøkkenbord. Jeg er allerede godt forelsket i øyen, sitter ofte på barkrakkene der og leser avisen. Vi har også mye vinduer, og det gjør rommet lyst og luftig (og gir oss god utsikt til naboene ).

Vi har 80 cm induksjonsovn, og er kjempefornøyd med den. Bred ovn kan absolutt anbefales, det er godt å ha god plass til panner og annet tilbehør.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 10:28   #35
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vårt er veldig lite, men merkelig nok trives jeg med det.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 10:41   #36
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vi har flyttet fra et kjøkken på 14 kvm med spiseplass på kjøkkenet. Nå bor vi midlertidig med et minikjøkken (og ingen komfyr), men i nyhuset skal vi ha et kjøkken med åpen kjøkkenløsning/allrom slik at selve kjøkkendelen (uten spiseplass) er ca. 14 kvm og hele kjøkkenet m/spisestuedel er ca. 24-25 kvm totalt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 11:43   #37
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Vårt kjøkken (åpenløsning mot stue) er bittelite i seg selv, med spiseplass blir det vel noen m2 større dog...



Til venstre på bildet er kjøleskap pluss mere benkeplass og skap. Kjøkkenkroken går altså på 3 små vegger for å få max skapplass.

Det er midlertidig mens vi venter på å få bygge, men det fungerer faktisk utmerket. Og vi er 5 i familien.


Sist redigert av SmarteSmelt : 08-01-07 kl 13:22. Årsak: fjerne bilde
SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:18   #38
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Kjøkkenet vårt er 16 kvadratmeter (tror jeg). Grei størese, da vi har spisestue i tilegg.

http://www.fotoknudsen.no/archive45/...7NETiqaYNw.JPG?25
http://www.fotoknudsen.no/archive45/...NazHyRW.JPG?57

http://www.fotoknudsen.no/archive45/...LxfYCHM.JPG?93

http://www.fotoknudsen.no/archive45/...TiqaYNw.JPG?80

http://www.fotoknudsen.no/archive45/...uPHf6Vj.JPG?31


Sist redigert av Heiko : 20-01-07 kl 23:21. Årsak: jeg får ikke frem bildene selv når jeg fjerner alt etter jpg. Argh!! Hva er galt?
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 23:29   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Ingenting blir stort når man skal få inn to soverom, kjøkken, bad, stue og gang på 58 kvadratmeter. Jeg antar at kjøkkenet vårt er omtrentlig 8 kvadratmeter.

Det var veldig trangt da vi flyttet inn, men vi flyttet en vegg og da ble det mye bedre. Vi liker å lage mat, og da må man kunne snu seg på kjøkkenet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 01:06   #40
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort er ditt kjøkken?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Kjøkkenet vårt er 16 kvadratmeter (tror jeg). Grei størese, da vi har spisestue i tilegg.








Sånn, nå har jeg fjernet alt etter jpg og limt det inn i -bokser, da kommer bildene frem.
Lekkert kjøkken!

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no