Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Primer?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-10, 12:53   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Primer?

Har fått med meg at det kan vere lurt under fest-sminke...
Men hva slags merke kjøper man som er bra?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 17:09   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Primer?

Det kommer vel an på hudtypen din. Jeg har tørr hud, og ser ingen forskjell med eller uten primer, men jeg liker ikke den glatte følelsen de gir på huden (ofte fulle av silikoner).

Den klassiske skal vel være Smashbox Photo Finish, som du får i hvertfall hos makeupmekka.no og coverbrands.no (og overalt på nettet ellers). Bodyography (feelunique.com) skal være bra for fetere hudtyper. Jeg har testet Prime Time fra Bare Escentuals, men er, som sagt, ikke wow-ed. Hvis du vil ha resten, kan du gi meg et pip (flasken er over halvfull).

Hvis jeg skulle teste en til, ville jeg forsøkt Clarins, men jeg har funnet ut at jeg ikke trenger det.

Dette ble du særlig klokere av, ja.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 19:10   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Primer?


Men bedre med noen råd enn ingen Skal ta å sjekke litt til rundt da, og se hva som kanskje kan passe min hudtype. Egentlig normal, med litt blank t-sone.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:25   #4
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Primer?

Jeg bruker primer hver gang jeg sminker meg "på ordentlig": Laura Mercier oil-free primer (på tube) over hele ansiktet, over moisturiser og under foundation.

På øyelokkene Urban Decay Eyelid Primer Potion. Den er fantastisk effektiv ! Noen ganger også lash primer (forskjellige merker, synes de er litt hip som hap) men egentlig liker jeg bedre vippene mine uten.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:57   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.466
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Primer?

Lurer på om det var Guerlain sin jeg hadde en gang, med "gull" i. Kjøpt på Esthetique i alle fall. Den var jeg veldig fornøyd med. Prime Time fra Bare Escentuals er ikke noe jeg har blitt særlig fornøyd med.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 08:50   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Primer?

Noen som har prøvt den billigere til Lorèal?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 09:59   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Primer?

Hvis du ikke allerede vet om det, kan jeg tipse om at dersom du melder deg inn hos www.makeupalley.com, vil du finne en enorm produktdatabase med anmeldelser skrevet av medlemmer. Jeg kjøper sjelden produkter uten å sjekke der først.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:11   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Primer?

Hva er dette?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 11:52   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Primer?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvis du ikke allerede vet om det, kan jeg tipse om at dersom du melder deg inn hos www.makeupalley.com, vil du finne en enorm produktdatabase med anmeldelser skrevet av medlemmer. Jeg kjøper sjelden produkter uten å sjekke der først.

Har surfet der - men ble egentlig ikke så mye klokere. Enorm sprik mellom forskjellige anmeldelser for samme produkt, og ikke de samme merker/produkter som jeg kjøper. Men morsom for å få litt innblikk i teenage-snakk.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 12:00   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Primer?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hva er dette?

Ansiktsprimer brukes under foundation, for å unngå at huden "suger opp" fargen alt for fort.

Øyelokksprimer brukes for å unngå at øyeskyggen legger seg i noen fedtete striper.

Leppeprimer brukes for å unngå at leppestiften renner ut (mest for gamle damer).

Vippeprimer brukes for å vippene ikke skal tørke ut p.g.a. mascaraen, og for å gjøre dem fyldigere.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no