Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Kidsa går med gønnere"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-17, 22:27   #41
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men greien er at det går fint an å reagere på stigmatisering samtidig som man jobber med problematikken. Situasjonen blir ikke bedre for de som allerede opplever seg utstøtt fra samfunnet ved at de generaliseres ned til dopdealerstatus.

Nå er det jo nettopp dopdealere en del av dem faktisk er da. Men ja, jeg synes det er veldig vanskelig. All negativ fokus i media på allerede stigmatiserte bydeler bidrar til et rykte og en oppfatning rundtomkring som absolutt ikke bidrar positivt for innbyggerne. Jeg vet nøyaktig hvor nedlatende og latterliggjørende "vestkantfolk" og folk fra bøgda kan være ift dette uten å ha snøring på stedene. Derfor er jeg for framsnakkkng av alt det bydelene kan by på, men samtidig kan man ikke la være å prate om og se problemene og evnt utvikling. Og det er nok også mer sammensatt også nå enn før pga kulturelle forskjeller.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 22:29   #42
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men greien er at det går fint an å reagere på stigmatisering samtidig som man jobber med problematikken. Situasjonen blir ikke bedre for de som allerede opplever seg utstøtt fra samfunnet ved at de generaliseres ned til dopdealerstatus.

Det "nye" nå er at det er ikke bare de utstøtte som dealer, det er tvert i mot dem vi ikke tror det er. Etnisk norske gutter og jenter fra tilsynelatende ressurssterke hjem.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 22:31   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Enig i dette. Det er viktig å ikkesvartmale, men vi må snakke om elefanten i rommet.

Man gjør jo knapt annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 22:32   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nå er det jo nettopp dopdealere en del av dem faktisk er da. Men ja, jeg synes det er veldig vanskelig. All negativ fokus i media på allerede stigmatiserte bydeler bidrar til et rykte og en oppfatning rundtomkring som absolutt ikke bidrar positivt for innbyggerne. Jeg vet nøyaktig hvor nedlatende og latterliggjørende "vestkantfolk" og folk fra bøgda kan være ift dette uten å ha snøring på stedene. Derfor er jeg for framsnakkkng av alt det bydelene kan by på, men samtidig kan man ikke la være å prate om og se problemene og evnt utvikling. Og det er nok også mer sammensatt også nå enn før pga kulturelle forskjeller.

Men det blir snakket om. Hele tiden. Og det settes inn tiltak. Det blir ikke oversett, i hvertfall ikke på våre skoler eller i våre FAU-er.

Og selv om noen er dopdealere, var nettopp poenget mitt med å bruke ordet "generalisering" at ikke alle er det. Og jeg tror man kommer lenger med å se på fjortenåringer som selger hasj som unger med store problemer, enn gangstere og dealere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 22:34   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Det "nye" nå er at det er ikke bare de utstøtte som dealer, det er tvert i mot dem vi ikke tror det er. Etnisk norske gutter og jenter fra tilsynelatende ressurssterke hjem.

Men er det nytt? Sånn har det vært fra jeg gikk på ungdomsskolen. Det var bare ikke spesielt synlig. Hasj er ungdomsdop over hele byen, det er vel vanligere å røyke tjall enn å drikke nå for ungdommen, mener jeg å ha sett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 22:39   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men det blir snakket om. Hele tiden. Og det settes inn tiltak. Det blir ikke oversett, i hvertfall ikke på våre skoler eller i våre FAU-er.

Og selv om noen er dopdealere, var nettopp poenget mitt med å bruke ordet "generalisering" at ikke alle er det. Og jeg tror man kommer lenger med å se på fjortenåringer som selger hasj som unger med store problemer, enn gangstere og dealere.

Ja, det siste der er viktig. Og der er man inne på noe viktig. Arbeidet med vanskeligstilte familier må inn tidlig. Ikke bare når fjortisen har begynt å deale stoff. Og litt flåsete, men det mener jeg, barnevernet bør inn i familier veldig tidlig. Ta heller en toåring ut av familien enn når han/hun er fjorten. Det kan være for sent.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 09:33   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Aftenposten har kommentert programmet/artikkelen i dag: http://www.aftenposten.no/meninger/k...m-617032b.html

Å snakke om noe er altså ikke det samme som at man kan si hva som helst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 10:33   #48
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Aftenposten har kommentert programmet/artikkelen i dag: http://www.aftenposten.no/meninger/k...m-617032b.html

Å snakke om noe er altså ikke det samme som at man kan si hva som helst.

God kommentar og riktig. Reportasjen var ikke akkurat underbygget av tall som er bekreftet. Og jeg skjønner godt at "vanlige" folk ikke kjenner seg igjen. Men at disse bydelene sliter med problemer som enkelte andre ikke gjør er riktig. Og at mange fremmedkulturelle samles i områder må man tørre å si er vanskelig. Men jeg har ingen løsning, man kan jo ikke tvangsflytte folk.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 10:40   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men at disse bydelene sliter med problemer som enkelte andre ikke gjør er riktig. Og at mange fremmedkulturelle samles i områder må man tørre å si er vanskelig. Men jeg har ingen løsning, man kan jo ikke tvangsflytte folk.

Samtidig som det er viktig å se på at dette i all hovedsak er et klasseproblem, et ressursproblem og et utdannelsesproblem framfor et etnisitetsproblem. Det er lett å tenke på at det er etnisitet og kultur som er problemet, når mange av dem med problemer er fra samme kultur. Det er lettere å radikalisere folk som sliter, og det er lettere å utøve sosial kontroll over folk uten kunnskap og utdannelse. Derfor er det viktig at man jobber med barna, ungdommene, og har et godt skole-hjem-samarbeid for eksempel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 10:47   #50
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Samtidig som det er viktig å se på at dette i all hovedsak er et klasseproblem, et ressursproblem og et utdannelsesproblem framfor et etnisitetsproblem. Det er lett å tenke på at det er etnisitet og kultur som er problemet, når mange av dem med problemer er fra samme kultur. Det er lettere å radikalisere folk som sliter, og det er lettere å utøve sosial kontroll over folk uten kunnskap og utdannelse. Derfor er det viktig at man jobber med barna, ungdommene, og har et godt skole-hjem-samarbeid for eksempel.

Det er også kultur og etnisitet. Det er vanskeligere med intergrering. Jeg ser det her vi bor nå kontra der familien min fortsatt bor. Det er helt andre problemstillinger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 10:52   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg ser det her vi bor nå kontra der familien min fortsatt bor. Det er helt andre problemstillinger.

Og det er jo også fordi veldig mange av de innvanderne der familien din fortsatt bor er fattige, mangler utdannelse, norsk nettverk etc. Det er mye vanskeligere å integrere noen som er ressurssvake og mangler utdannelse og innsikt i kulturforskjeller. Det fører også til at dårligere valg videreføres (på samme måte som det ofte gjøres i norske, ressurssvake familier). Dette er det jo forsket på. Det mest klasseutgjevnende og integreringsskapende er utdanning. Selvfølgelig er ulike kulturer som kræsjer vanskelig. Men jeg tror ikke vi kommer noen vei om vi ikke ser på de bakenforliggende årsakene til hvorfor folk er som de er, og bare avskriver det som "etnisitet og kultur".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 11:03   #52
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og det er jo også fordi veldig mange av de innvanderne der familien din fortsatt bor er fattige, mangler utdannelse, norsk nettverk etc. Det er mye vanskeligere å integrere noen som er ressurssvake og mangler utdannelse og innsikt i kulturforskjeller. Det fører også til at dårligere valg videreføres (på samme måte som det ofte gjøres i norske, ressurssvake familier). Dette er det jo forsket på. Det mest klasseutgjevnende og integreringsskapende er utdanning. Selvfølgelig er ulike kulturer som kræsjer vanskelig. Men jeg tror ikke vi kommer noen vei om vi ikke ser på de bakenforliggende årsakene til hvorfor folk er som de er, og bare avskriver det som "etnisitet og kultur".

Det er ikke meningen å avskrive altså. Men det er sammensatt. Det er mange der som har bodd i Norge i flere generasjoner, ikke bare "ferske" som ikke er godt integrert. Og det står på evne og vilje, også fra "norsk" side. Det er blant annet mye kontroll innad og lettere å kontrollere fordi mange kan se. Det er rasisme begge veier.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 11:07   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det er ikke meningen å avskrive altså. Men det er sammensatt. Det er mange der som har bodd i Norge i flere generasjoner, ikke bare "ferske" som ikke er godt integrert. Og det står på evne og vilje, også fra "norsk" side.

Ja, absolutt. Også er det jo sånn at når man vokser opp i et miljø hvor foreldrene dine kanskje er analfabeter og ikke evner å hjelpe deg med å ta gode valg, så hjelper det ikke at du er født i Norge. Derfor kan integrering ta tid, og være problematisk i flere generasjoner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 13:29   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Enda en veldig god kronikk: http://www.vg.no/nyheter/meninger/in...ka/a/23948875/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 15:43   #55
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hm, har du en jobb som gjør at du er mer utsatt? Jeg har bodd i Oslo hele mitt liv og har aldri sett eller hørt skyting.

Man kan komme borti eller i nærheten av slikt uten å ha en jobb som gjør deg utsatt. Jeg har stoppet en mann fra å banke en kvinne en gang uten at jeg var i utsatt område eller har en utsatt jobb.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 17:02   #56
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hm, har du en jobb som gjør at du er mer utsatt? Jeg har bodd i Oslo hele mitt liv og har aldri sett eller hørt skyting.

Det er nok bare uflaks, Legevakten på vei hjem fra trening, Nordre Gravlund fordi jeg bodde på andre siden av gaten, og Sandakerveien en morgen på vei til jobb i perioden 2000 til 2003.
http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d164496.htm
http://ipad.db.no/nyheter/2004/02/03/389991.html
https://www.nrk.no/norge/siktet-for-...-tatt-1.515748

Jeg jobbet med varehandel i Oslo øst og sør. I ransåret 1999/2000 hadde jeg ansvar for oppfølging etter 14 ran bare langs Bergkrystallen t-banen. Flere ran ble begått av lokal ungdom som trengte raske panger. Våpen var alt fra pistol til skrutrekker.

Men det var trafikken inne i byen som gjorde at vi ønsket oss ut av byen. Vi flyttet i 2005.

Jeg jobber på Grønland. Drapsforsøk på en mulla ved naboblokken, drap i P huset vi bruker, og ran med skyting fra bil på åpen gate. Alle hendelsene kveld eller helg. Men jeg passerte Breigata den morgenen en mann ble knivstukket til døde.

Det skjer i det hele tatt mye vondt i byen, men det glemmes fort. Og hva jeg anser som normalt endres raskt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 17:56   #57
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg har bodd på Grorud, Ammerud, Grønland og Jordal. Men hvor ble jeg ranet med pistol? Joda, Majorstua. Så min private forskning viser at vestkanten er farligst. Spesielt hvite sinte menn med navn Rune må man holde seg unna.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 18:38   #58
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Jeg glemte vestkanten i Oslo. Var vitne hos politet etter et knivran i en klesbutikk i Bogstadveien. Jeg møtte raneren med kniv i døra. Jeg så en eldre kvinne bli forfulgt hjem den 20., inn i leiligheten på beste vestkant. En mann smatt inn døra hennes og banket henne helseløs for å få ranet til seg vesken. Jeg var vitne, men til lite hjelp. Og ellers var vi i butikk plaget av tyver som var kjent for å rane til seg kassene.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-17, 23:52   #59
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Kidsa går med gønnere"

Hehe...
https://www.facebook.com/afronorno/v...1079593481968/

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no