Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

For de introverte

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-17, 15:22   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For de introverte

For de introverte, dagens tegning fra Marens Blog:


-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 15:24   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Jeg var alltid glad for muligheten til å hente før rushet...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 15:29   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Haha.

Veldig kjent. Jeg liker jo ikke folk. Helvete er alle de andre, osv.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 15:40   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

, men: Jeg skårer høyt på introvert på den der bokstavtesten, men jeg er ikke innadvendt. Poenget med introverte er jo at vi henter krefter i eget selskap eller med de aller nærmeste, ikke at vi ikke liker andre mennesker. Jeg blir alltid litt oppgitt når introvert likestilles med innadvendt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 15:46   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

, men: Jeg skårer høyt på introvert på den der bokstavtesten, men jeg er ikke innadvendt. Poenget med introverte er jo at vi henter krefter i eget selskap eller med de aller nærmeste, ikke at vi ikke liker andre mennesker. Jeg blir alltid litt oppgitt når introvert likestilles med innadvendt.

Enig.
Jeg kan være innadvendt av og til, spesielt hvis jeg er sliten, men egentlig er jeg ganske utadvendt. Trenger myyye egentid da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 15:47   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Jeg er en innadvendt ekstrovert. Trur eg. Jeg trenger folk til å kalibrere meg og som rettesnor. Jeg løser problemer best ved å snakke om dem. Men likevel orker jeg ikke mye sosialisering, folkemengder, osv.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:09   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

Jeg er skikkelig introvert, men det å hente på SFO/i barnehagen og småprate med de andre foreldrene er faktisk helt greit. Det er nok mest fordi jeg kjenner de fleste såpass godt at de ikke føles som fremmede og jeg vet at det kun er snakk om en kort prat og så drar vi. En hel Mammakveld derimot.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:10   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

, men: Jeg skårer høyt på introvert på den der bokstavtesten, men jeg er ikke innadvendt. Poenget med introverte er jo at vi henter krefter i eget selskap eller med de aller nærmeste, ikke at vi ikke liker andre mennesker. Jeg blir alltid litt oppgitt når introvert likestilles med innadvendt.

Jeg er heller ikke utpreget innadvendt, men jeg er så introvert at ethvert samspill med andre mennesker koster meg ufattelig mye krefter. Derfor unngår jeg det veldig ofte, ettersom det er krefter jeg ikke har til overs.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:14   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:25   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Jeg er midt på treet og såpass situasjons og formavhengig introvert/ekstrovert at tegningen både kan passe og ikke passe.

En ting jeg har lurt på som ikke Jung kjente til den gangen han skrev om intro/ekstro er hvordan sosialt liv og "å hente energi" relatert til sosiale medier henger sammen med akseplassering.
Kan man kalles introvert om man ikke henter energi fra samspill med folk RL men multitasker sosiale medier og takler dårlig å være nettlaus?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:34   #11
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

I og med at Jung døydde i 1961, er det kanskje ikkje så rart at sosiale medier ikkje er med. Men eg trur absolutt det er forskjell på skriftleg og distansert kommunikasjon og munnleg og nær kommunikasjon. Var det ikkje ein tråd her ein gong om at det er ganske mange som definerer seg som introverte, på forumet? Eg foretrekk den skriftlige kommunikasjonen over den spontane. Eg trur det handler om å ha kontroll over når ein åpner for verda og når ein stenger verda ute.

For øvrig digger eg Maren's blog.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 16:38   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

, men: Jeg skårer høyt på introvert på den der bokstavtesten, men jeg er ikke innadvendt. Poenget med introverte er jo at vi henter krefter i eget selskap eller med de aller nærmeste, ikke at vi ikke liker andre mennesker. Jeg blir alltid litt oppgitt når introvert likestilles med innadvendt.

Eg er einig. Eg kan godt vere utadvendt i sosiale situasjoner, men er likevel høg på introvert. Likevel er det ein samanheng. For meg handler det om at når eg er sosial, bruker eg krefter og spiller eit spill. Eg slapper sjeldan av saman med andre. Å vere innadvendt, eller sjenert, blir ein annan eigenskap.

Likevel, eg misliker small talk i garderoben sterkt nok til å kjenne meg igjen i dette.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 17:35   #13
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

I og med at Jung døydde i 1961, er det kanskje ikkje så rart at sosiale medier ikkje er med. Men eg trur absolutt det er forskjell på skriftleg og distansert kommunikasjon og munnleg og nær kommunikasjon. Var det ikkje ein tråd her ein gong om at det er ganske mange som definerer seg som introverte, på forumet? Eg foretrekk den skriftlige kommunikasjonen over den spontane. Eg trur det handler om å ha kontroll over når ein åpner for verda og når ein stenger verda ute.

For øvrig digger eg Maren's blog.

Jeg synes sånt er interessant.
Det med kontroll over når en åpner for verden og når en stenger verden ute. Har man egentlg mer kontroll når man bedriver some-multitasking og henter energi derfra enn når man har folk RL rundt?

Jeg har undret meg litt når jeg ser at folk som definerer seg som introverte er veldig aktive og utleverende i sosiale medier og på mange måter bretter ut store deler av seg og sitt. Det passer dårlig med en del tradisjonelle karakteristika forbundet med introverthet.

En annen ting er det å betrakte plassering på aksen som noe statisk, altså som i at personlighet er bare erhvervet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 17:40   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes sånt er interessant.
Det med kontroll over når en åpner for verden og når en stenger verden ute. Har man egentlg mer kontroll når man bedriver some-multitasking og henter energi derfra enn når man har folk RL rundt?

Jeg har undret meg litt når jeg ser at folk som definerer seg som introverte er veldig aktive og utleverende i sosiale medier og på mange måter bretter ut store deler av seg og sitt. Det passer dårlig med en del tradisjonelle karakteristika forbundet med introverthet.

En annen ting er det å betrakte plassering på aksen som noe statisk, altså som i at personlighet er bare erhvervet.

På Internett bestemmer man jo selv når, hvordan og hvor mye man vil være sosial. For meg er det å faktisk være sammen med mennesker som er slitsomt. De jeg kjenner veldig godt kan jeg slappet av samme med, og blir ikke fullt så sliten av. Men det gjelder bare nærmeste familie.
Jeg syns ikke introverthet handler om i hvilken grad man deler personlig informasjon.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 08-05-17 kl 17:47.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 17:54   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes sånt er interessant.
Det med kontroll over når en åpner for verden og når en stenger verden ute. Har man egentlg mer kontroll når man bedriver some-multitasking og henter energi derfra enn når man har folk RL rundt?

Jeg har undret meg litt når jeg ser at folk som definerer seg som introverte er veldig aktive og utleverende i sosiale medier og på mange måter bretter ut store deler av seg og sitt. Det passer dårlig med en del tradisjonelle karakteristika forbundet med introverthet.

En annen ting er det å betrakte plassering på aksen som noe statisk, altså som i at personlighet er bare erhvervet.



Eg har tenkt på det same sjølv, altså. Eg fekk i ein utredningssamanheng beskjed om at eg scora 85% på introvert. Og det er relativt høgt. Samtidig er det ingen av spørsmåla som tar høgde for at det teoretisk er mogleg å leve store deler av det sosiale livet sitt over Internett. Så eg veit ikkje sjølv om eg føler at det stemmer heilt. Viss eg skal fortsette å bruke meg sjølv som eksempel, har eg absolutt eit sosialt behov, og på dagar med mykje chatting, surfing, nett-diskusjonar og liknande har eg behov for å skru av. Men det er definitivt eon dimensjon her som ikkje blir fanga opp av slike testar.

For meg er likevel sosiale medier noko som er meir kontrollerbart enn folk. Og sjølv om eg kan vere åpen over sosiale medier, er det ikkje den same spontaniteten her som IRL. Eg kan skrive, vente, redigere, skrive om og poste i langt større grad enn når eg uttrykker meg munnleg. Så eg opplever det som to ulike arenaer, sjølv om eg er einig i at nokre av dei testane er rimelig utdaterte.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 17:58   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Ja man bestemmer en del selv, men konsekvensene av ens sosiale internettliv er ofte mer uforutsigbare og vanskeligere å ane konsekvensen av.

Jeg tenker også litt med meg selv når jeg føler at jeg er på mitt mest introverte. Da må jeg hente energi i "intetheten" og i det å være alene om meg og mine tanker. Da utgår some.

Når jeg bare er sliten av fysiske folk kan jeg godt multitaske some, men da er jeg i modus til å hente energi også fra de kanalene og har ikke alene-behovet.

Vanskelig å forklare og kanskje slettes ikke forståelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 18:03   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: For de introverte

Jeg kan nok ha behov for å stenge verden helt ute, men ikke så ofte egentlig. Jeg kjenner mer på ensomhet og da er some bra å ha for da føler jeg meg litt mindre alene.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 18:07   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Eg bruker SoMe til distraksjon og "sosialisering". Ikkje som aleinetid. Når eg treng å hente krefter fordi verda er slitsom, logger eg av Internett. Så for meg kjem vel strengt tatt det med sosiale medier i noko av same pott som å vere ute blant folk. Ikkje i eigentid-potten. Men det er likevel ulike stimuli.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 18:11   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg bruker SoMe til distraksjon og "sosialisering". Ikkje som aleinetid. Når eg treng å hente krefter fordi verda er slitsom, logger eg av Internett. Så for meg kjem vel strengt tatt det med sosiale medier i noko av same pott som å vere ute blant folk. Ikkje i eigentid-potten. Men det er likevel ulike stimuli.

Den kjenner jeg meg igjen i.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-17, 18:13   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For de introverte

Jeg har prøvd å definere meg selv, det går ikke. På sånne tester scorer jeg ca midt på. Men jeg er litt rar tror jeg. Mannen er klart introvert, han blir sliten av enhver sosial setting selv om han liker det godt og trenger hvile. For min del varierer det både med dagsform, mood og typen sosialisering. Jeg er usikker på om jeg noen gang egentlig trenger alenetid, det er et behov jeg svært sjelden har kjent på. Kanskje 10 minutter for å lufte hodet, men sjelden mer. Men jeg får såpass mye tid alene at det kan være derfor.

Derimot er jeg ganske sosialt redd og misliker store mengder og mingling. Grupper der jeg må bli kjent med nye stresser meg. Uten mennesker rundt går jeg imidlertid gradvis tom. Så ikke vet jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no