Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 20:00   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Der hadde vi passert 1000 innlegg i tråden, og vel så det! Værsågod, ny tråd!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 20:04   #2
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

På mitt nattbord ligger Harry potter, den første boka. Har drevet på å lese i 3 uker nå, men hodet er stappa med skolesaker, så det går alt for seint

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 20:05   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.567
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Hanne-Vibeke Holst, Kronprinsessen.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 20:16   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Drageløperen.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 20:20   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

"På BA-HR bakke" av Kari Breirem og "Mort" av Terry Pratchett.
(Det ligger riktignok en haug med bøker på nattbordet, men det er disse som leses.)

Jeg har forresten fått meg svær bokhylle på soverommet, så nå slipper jeg å stable på nattbordet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 20:43   #6
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hanne-Vibeke Holst, Kronprinsessen.

Den syns jeg er kjempebra!

Jeg holder fortsatt på med Harry Potter nr 7 Jeg blir sikkert ikke ferdig før den kommer på norsk, og da tror jeg at jeg ditcher den engelske versjonen. Jeg leser mange engelske bøker i året, både krim og chiclit, men akkurat HP sliter jeg med.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 20:46   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?



Donaldblader, noen ganger byttet ut med bedøkbøkene når jeg virkelig blir stressa på leseplanen.

Hadde aldri trodd det, men jeg er faktisk for sliten til å lese "ordentlige" ting. Går det an det'a?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 21:10   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Boktyven.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 21:20   #9
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Akkurat ferdig med Boktyven, nå er det Erlend Loes nyeste som ligger klar.

Ina er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 21:32   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon

Hanne-Vibeke Holst, Kronprinsessen.

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Den syns jeg er kjempebra!

...mens jeg syntes den var gudsjammerlig kjedelig.

Det minner meg på at Xian ennå ikke har fått den tilbake - for en skam!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 21:45   #11
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Anne of Green Gables.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:19   #12
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.274
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

En samling med 3 av Falkbergets romaner: Eli Sjursdotter, Bør Børson jr. og Den fjerde nattevakt. Er ferdig med Eli Sjursdotter, har hoppet over Bør, og er i gang med Nattevakten. Har ikke lest noe av Falkberget tidligere, og følte det var på tide.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:25   #13
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Litt tørke nå av mangel på overskudd, men leste massevis da mannen og jeg var på Mallorca nylig

Livstid av Liza Marklund (lå våken halve natta og leste ut)
Martina-koden av Martina Haag (kjempemorsom og lettlest)
Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra) av Martina Haag (vanvittig morsom)

Ble aldri ferdig med Special topics in calamity physics i sommer, så den er vel egentlig neste.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:27   #14
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.



Donaldblader, noen ganger byttet ut med bedøkbøkene når jeg virkelig blir stressa på leseplanen.

Hadde aldri trodd det, men jeg er faktisk for sliten til å lese "ordentlige" ting. Går det an det'a?

Er tydligvis fullt mulig, jeg har nesten ikke lest noe annet en skolebøker de siste 3 åra. Når ferien kommer er det så deilig å ikke lese, at det går i helt enkle ting som her og nå

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:37   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Kikker langt etter Children of Hûrin som står i hylla, noen som har lest den? Må man være i Silmarillion-modus for å takle den? Er nok litt mer i Hobbitmodus akkurat nå selv.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:38   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

, nå er det Erlend Loes nyeste som ligger klar.


Gledar meg alltid til EL sine bøker

Eg leser eh, kva leser eg? Må sjekke kva eg leser, men det er ein ny bok sidan sist

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:40   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Eg leser visst nok denne:
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...2655779&rom=MP



Mannen som døde som en laks av Mikael Niemi



Den fengar så langt





Og så leser me Sove-Karins nye bok. Den er ikkje så veldig populær her i heimen for tida (Lillebror likar den ikkje), men me håpar å sjå betring fortare enn fortast.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:45   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg er ferdig med Christine Kohts Jakten på Jan Johansen. Fikk dessverre ikke med meg TV-serien i sin tid, men må si jeg synes boka var veldig morsom. Jeg lærte ett og annet om den norske mannen, gitt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:45   #19
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.787
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Litt pinlig å innrømme her inne, men jeg har aldri lest Agnar Mykle så nå har jeg hentet frem et nedstøvet og ulest eksemplar av Sangen om den røde rubin fra bokhylla. Må være ganske så mange år siden jeg kjøpte den, det står 43 kr på prislappen..

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 09-10-07, 22:47   #20
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Fremdeles Francis Meyers Lidenskap. Skal straks igang med Drageløperen :gledeseg:

Noba: Jeg har heller ikke lest noe av Agnar Mykle :hviske:

 
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no