Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-17, 18:49   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Er det håpløst om man vil ha grei kvalitet på tv-bildet? Jeg har nemlig fått for meg at jeg ønsker meg smart-TV da vi ser mye film via Viaplay og lignende, men ønsker ikke å ruinere meg på en da jeg har en helt ok TV som trolig varer i mange år enda. (Panasonic 42" fr 2008) Jeg er bare lei av å koble laptopen til TV elelr å se via laptopen.

Om det ikke er helt umulig, har dere konkrete tips til merke og modell? (som noen er forstår så skal jeg da ikke handle hos Elkjøp denne gangen )

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 18:54   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Om du bare vil ha den smart, kjøp en chromecast.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:04   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Om du bare vil ha den smart, kjøp en chromecast.

Uhm? Skjønner jeg må google

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:06   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Det er en liten dings du kobler til TVen din, som gir deg apper, som f.eks. Viaplay, Youtube, Netflix, NRK osv. via trådløst nett. Den løser hele problemet ditt.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ST2/chromecast

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:12   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Nei, har du sett. Men hva skal jeg bruke pengene på da? Jeg som hadde unnskyldning for å kjøpe meg noe nytt nå

Vet du, dette virker jo kjempesmart. Aldri hørt om, dette er jo helt klart en langt mer økonomisk og fornuftig løsning

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:12   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Eller en Apple-tv.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:14   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Nei, har du sett. Men hva skal jeg bruke pengene på da? Jeg som hadde unnskyldning for å kjøpe meg noe nytt nå

Vet du, dette virker jo kjempesmart. Aldri hørt om, dette er jo helt klart en langt mer økonomisk og fornuftig løsning

Du kan jo kjøpe den versjonen av Chromecast som er litt dyrere da, så har du i hvert fall bruke litt penger.

Så kan du spare resten til ferien.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:22   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Kva bruker du mest av iPad/iPhone og Android? Har du for eksempel kjøpt mykje filmar iTunes og slikt, vil eg anbefale AppleTV over Chromecaster. Viss du har telefon og nettbrett med Android er det lurt å gå for Chromecaster.

Elles kjøpte vi ein 42" Samsung Smart-TV som vi gav rundt 5000 for på Hifi-klubben i 2012. Så det er fullt mogleg å få Smart-TV til den prisen, ja.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:28   #9
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Eller en Apple-tv.

Snakker vi TV igjen nå eller er dette også en dings?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:30   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Snakker vi TV igjen nå eller er dette også en dings?

Det er det samme som Chomecast, bare produsert av Apple i stedet for Google.

Det nokon sier er smart å tenke på, ja. Om du bruker android eller iphone.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 19:30   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Kva bruker du mest av iPad/iPhone og Android? Har du for eksempel kjøpt mykje filmar iTunes og slikt, vil eg anbefale AppleTV over Chromecaster. Viss du har telefon og nettbrett med Android er det lurt å gå for Chromecaster.

Elles kjøpte vi ein 42" Samsung Smart-TV som vi gav rundt 5000 for på Hifi-klubben i 2012. Så det er fullt mogleg å få Smart-TV til den prisen, ja.

Til film varierer jeg pr i dag i mellom å se på iPad eller via laptopen som ikke er Apple. iTunes bruker jeg ikke. Varierer mellom Viaplay og Netflix stort sett.


Sist redigert av Luvi : 17-02-17 kl 22:53.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 22:13   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Jeg foretrekker Apple-TV foran Chromecast, for på Apple-TV får du både Viaplay og Netflix-app, sånn at du slipper å bruke PC eller nettbrett for å sende over til TV. Jeg synes Chromecasten ble for ustabil hjemme hos oss. Ulempen er at Apple-TV er hakket dyrere enn Chromecast, men fortsatt mye billigere måte å gjøre en dum TV smart på enn å bytte den dumme TV-en ut med en Smart-TV.

Det er ikke alle smart-TV-er som har Viaplay-app heller, så pass på det hvis du ender opp med å bytte ut den gamle TV-en.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 22:37   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg foretrekker Apple-TV foran Chromecast, for på Apple-TV får du både Viaplay og Netflix-app, sånn at du slipper å bruke PC eller nettbrett for å sende over til TV. Jeg synes Chromecasten ble for ustabil hjemme hos oss. Ulempen er at Apple-TV er hakket dyrere enn Chromecast, men fortsatt mye billigere måte å gjøre en dum TV smart på enn å bytte den dumme TV-en ut med en Smart-TV.

Det er ikke alle smart-TV-er som har Viaplay-app heller, så pass på det hvis du ender opp med å bytte ut den gamle TV-en.

Enig i dette. Jeg elsker epletv-en min. Den nyeste (4) er absolutt verdt det, men du får Viaplay og Netflix på forrige generasjon også - men vet ikke om den selges lenger.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 23:16   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Da ble det Chromecast på meg Siden jeg ikke bruker iTunes mente selgeren at jeg klarte meg fint med Chromecast. Så nå er den koblet til og TV'n ble smart fremfor at jeg ble litt fattigere. Verdikortet fra Elkjøp (etter mye rot med kjøpt av komfyr) finansierte dingsen.

Takk for tips.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 23:42   #15
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Chromecast er gull, jeg bruker min veldig mye, og fikk jo faktisk smart-tv av den tilårskomne 40" min. Veldig deilig å slippe og kjøpe ny tv når den gamle virker som den skal er det også!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-17, 23:44   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart-TV med litt størrelse til maks 5000?

Så bra!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no