Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerfri til påske

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-17, 16:52   #41
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Andre uka uten sjokolade nå. Pleier å spise mye i helgene, men skal ha sjokoladestopp i alle fall fram til påske. Kaker og slikt spiser jeg ikke, og heller ikke godteri. Men det er hardt!

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 17:06   #42
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Andre veka utan sjoko og potetgull her og. Det går egentlig bra. I tillegg prøver eg å vere litt meir bevisst på kva pålegg eg et, og pjåter på med litt nøtter, eple og slikt om eg er i gnafsemodus.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 18:31   #43
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 422
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 22:03   #44
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Ehh, atte jeg glemte visst dette i helga, jaja, nye muligheter i morra.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-17, 22:09   #45
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Går bra her. Har spist popcorn i helga, men det er innafor for meg. Det er sukker-godteri som gjør at jeg mister kontrollen, så når popcorn/salt snacks gjør det lettere å styre unna det, velger jeg å gjøre det sånn.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 17:36   #46
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Hiver meg på nå, jeg. Var godt i gang med sukkerfri tilværelse etter nyttår, noe som gikk strålende i hele tre uker. Jeg er ikke så glad i potetgull, så det tror jeg kan være lov, i helgene, fortsatt. Sånn totalforbud der man ikke kan spise noe med sukker (yogurt, brød etc.) gidder jeg ikke. Slike ting har jeg litt begrensinger på uansett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 17:42   #47
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg kutter ikke ut ordinære matvarer med sukker, rine. Det blir bare mye pes. Og da tenker jeg f.eks. på melk, yoghurt, frukt og så er det helt sikkert en hel del matvarer ellers hvor det er sukker i som jeg ikke tenker på og ikke gidder å tenke på. Men jeg fører jo et litt løst kaloriregnskap, så jeg vet jo hva jeg spiser utgjør i kalorier. Da pøser jeg f.eks. ikke på med masser av frukt, juice og masse yoghurt. Da sprenger jeg fort mine 1000-1200 daglige kalorier

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 17:56   #48
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg har egentlig hatt godtefri i flere uker nå, men gikk på en kjempesmell med to slike i helga (jeg snakker ikke om kun to egg, her handler det om pakker) :

http://1.bp.blogspot.com/-_bggjSDHv2...3%A5skeegg.jpg

Men jeg går på med friskt mot fram mot påske.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 19:31   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Dere er så flinke.
Jeg synes at jeg var knallflink som klarte meg sist uke. Ikke i helgen da. På'n igjen fra i dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 20:03   #50
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg har jo snart vært sukkerfri ett år. Det er så utrolig mange alternativer. Søk litt rundt, det er så mye man kan kose seg med. Kaker uten sukker er noe av det beste jeg vet. Funksjonellmat.no har mange gode oppskrifter.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 20:07   #51
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg har jo snart vært sukkerfri ett år. Det er så utrolig mange alternativer. Søk litt rundt, det er så mye man kan kose seg med. Kaker uten sukker er noe av det beste jeg vet. Funksjonellmat.no har mange gode oppskrifter.

Jeg gikk nøye gjennom en kokebok jeg har fått Bak glutenfritt med Ulrika, hvor mange av oppskriftene også er søtet med Sukrin, Stevia, honning etc. Mye spennende der som jeg har lyst til å prøve. Det eneste minuset er at hun bruker særdeles mye nøtter, og det liker jeg overhodet ikke. Og det er liksom ikke bare å erstatte det med hva som helst. Glutenfri bakst er visst også litt mer sensitiv ift mengder.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 22:20   #52
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Men honning, ein ertestor klump i latten to gonger for dagen, og to gram på ei brødskive i løpet av dagen, vert det mange kalorier? Har akkurat fått beskjed om å kutte suketter, og det meste av falskt sukker, så det var jo litt uheldig tidspunkt da, nett no når eg er på skjerp liksom. B

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 22:52   #53
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Honning har ørlite mer kalorier enn raffinert sukker, men inneholder vitaminer og antioksidanter. En teskje utgjør 16 kcal, så ikke allverden. Usikker på hvordan honning funker i kroppen og ift søtsug. Jeg reagerer veldig på kunstig søtning, men Sukrin (som er naturlig) tåler jeg. Det fører ikke til søtsug heller, for min del. Kanskje du kan undersøke om det kan være et alternativ for deg?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-17, 23:11   #54
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Takk for tips! Det skal eg gjere! Og det med honningen var jo greit å få vite. Et et ei teskje for dagen da, så er det jo ikkje det som får vekta til tippe feil veg. Har gått ned 400g på denne veka. Godt mulig det berre er naturlege variasjonar...

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 17:04   #55
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Korleis går det der ute? Eg las tiffen og såg at alle dreiv med kake eller is eller liknande i dag, og då fann eg ut at eg måtte dra opp denne. Eg lever godt med mitt prosjekt, sjølv om eg måtte ha eit kakestykke på søndag i nevøene min sin bursdag.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 17:09   #56
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Det går veldig bra! Null problem å takke nei. Straks 4 kg minus.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 17:15   #57
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg er ikke helt med, men jeg har latt meg inspirere litt, og er i hvert fall godisfri på ukedagene. Men helgegodis er en stor glede i livet mitt, så den får bli. Dessuten vil jeg helst ikke gå ned i vekt, og det gjør jeg gjerne hvis jeg ikke spiser noe godis.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 17:25   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Jeg har hatt problemer med å holde fingrene unna lørdagsgodtet til ungene, men ellers har det gått bra. Har greid meg gjennom både kinobesøk (litt popcorn) og kakedag på jobb (frukt).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 21:29   #59
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Er fortsatt med. Sprakk litt nå på fredag som var, og spiste litt sjokolade, men det var ikke godt! Så da ga jeg resten til ungene, og er fortsatt med.
Ikke merket noe som helst på vekta.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-17, 21:34   #60
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri til påske

Så bra. Eg kjenner på motivasjon, og gjekk ned ein kg sist veke. Denne veka var det opp 400 g, men satser på at det har med mensen å gjere... Sukk.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no