Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Efalex eller Eye Q?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-12, 19:57   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Efalex eller Eye Q?

Er det noe videre forskjell på dette, eller er det det samme hvilket jeg kjøper til sønnen min?
Vi har brukt opp en boks av hver, og må ha ny forsyning.

  Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 19:59   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Vi gir Eye Q til aspergerungen vår og har ikke hørt om Efalex.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:01   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Jeg har vel hørt mest om Efalex i forhold til barn, men da antar jeg at det er omtrent same shit, different name?

  Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:04   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Aner ikke. Eye Q er i hvert fall høykonsenrtert omega 3.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 20:49   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Gir også Eye Q til barna her. Ikke hørt om Efalex. Kjøper fra England til halva priset.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 21:57   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Gir også Eye Q til barna her. Ikke hørt om Efalex. Kjøper fra England til halva priset.

Jeg også, men det var fast lavpris (nesten halv pris) på den største boksen på en helsekostbutikk på Sandvika Storsenter i sommer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 08:57   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Vi har som sagt brukt en boks av hver. Kjøpte først Efalex, og da vi skulle kjøpe ny forsyning hadde de bare Eye Q. Jeg har googlet en del, og det er ikke så stor forskjell tror jeg.
Tror ikke jeg har merket forskjell på ungen som tar dem, men at det har hatt litt effekt i forhold til bedre konsentrasjon uavhengig av merke.
Jeg kjøper i Sverige, for litt billigere enn her.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 09:23   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Jeg gir flytende EyeQ til gutta.
Tidligere har jeg kjøpt fra Shopping4net men de har lagt på mer gebyrer så har kuttet ut å kjøpe derifra.
Sist kjøpte jeg på en helsekostbutikk til 245,- *urk*
Hvor kjøper dere fra?

Har hatt en pause fra påsketider men har startet opp igjen nå etter ferien.
Storebror er veldig urolig og jeg er helt sikker på at han blir mer konsentrert og rolig når han tar dette.
Han hyler og skriker og lager lyder NESTEN hele tiden... det er litt plagsomt og kompiser har også nå begynt å kommentere det.. de fyller jo 11 år i år..

Lurer på, de som er i kapsler/pilleform, hvordan ser de ut/hvor store er de?
Får dere barn til å svelge de? Er de så store som trankapsler?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:41   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Den ene har mest EPA den andre har mest DHA, husker ikke i farten hvilken som er hvilken; når en har valgt en så bør en holde seg til den noen måneder før en evt. kan vurdere effekt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 10:46   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Hvor kjøper dere fra?

Lurer på, de som er i kapsler/pilleform, hvordan ser de ut/hvor store er de?
Får dere barn til å svelge de? Er de så store som trankapsler?

Her handler jeg Regn med hvertfall 10 dg i posten (England er håpløst trege med post ).

Ja, jeg vil si de er like store som trankapsler. Vi kjøper som sagt de med jordbærsmak, men barna svelger de hele. Tar de med juice hver morgen, og har null problem med å svelge de. Men de har generelt lite problem med å svelge slikt, og tar f.eks. tabletter uten problem de få gangene det er snakk om det.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 17:56   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Jeg får bestille der neste gang, selv om jeg var fornøyd med 399,- svenske for 180 kapsler. Det er jo uansett det dobbelte. Er det dyr frakt IzziCreo?
De er litt ovale, runde, og ikke så veldig store synes jeg, men mine unger har svelget tabletter lett som ingen ting fra de var riktig små, fordi de har en fobi mot stikkpiller. "Åkkei, da kan du velge - enten svelger du den, eller så må du få stikkpille". Det går ned på høykant.
De finnes forresten som tyggetabletter også.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 18:02   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Er det dyr frakt IzziCreo?

Ikke egentlig. Betaler £5.46 for en boks

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 18:05   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Det blir jo under halve prisen inkl. frakt det joh Da må jeg gjemme den siden, sånn at jeg finner den igjen senere.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 18:08   #14
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Jeg er fremdeles så skeptisk til omega 3 i kapselform etter det TV programmet NRK. Jeg husker min bror tok Efalex da han ble diagnostisert med dysleksi. De var før ute enn EyeQ tror jeg.


Sist redigert av arrow : 10-08-12 kl 18:14.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 19:00   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Hvorfor skeptisk? Pga faren for harskning?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 19:02   #16
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Ja haskning og hvor kommer fiskeoljen fra? Etter det TV programmet har jeg kun kjøpt slikt på flaske og oppbevart det i kjøleskap. Jeg har tro på Efalex og tilsvarende produkter som kosttilskudd.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 21:46   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Hvorfor er Efalex bedre?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 22:25   #18
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Det er vel heller diskutabelt om det er, det er det enste jeg har kjøpt selv. Jeg antar Efalex var først ute med forskningen og kosttilskuddet, men det betyr vel ikke alt.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-12, 16:16   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Efalex eller Eye Q?

Jeg har kjøpt 2 flasker flytende Eye Q med sitronsmak til under 200 kr hos feelunique.com

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no