Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

To år gammal frossen karbonade-deig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-12, 12:57   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

To år gammal frossen karbonade-deig

Har ein bit karbonadedeig i frysen. Den blei frose ned for to år sidan. Da var den fersk (sånn Gilde i beger). Kaste eller bruke?

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:12   #2
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Kommer jo litt an på hvor kaldt det er i den fryseren, tror jeg, og hvor stabilt kaldt det har vært. Dersom temperaturen svinger og ikke er udner 18- villejeg vært skeptisk.
Hva med å tine den opp, lukte pd en og så vurdere? steike den, og så smake, om den smaker eldgammal fryser, før man putter den i restav av gryta/maten?

Jeg pleier sjelden bruke mat som har vært frossen i mer enn 6-12 mndr.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:06   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

"Da var den fersk."

Jeg hadde ikke spist. Det er sikkert ikke farlig, men det er nok heller ikke spesielt godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:11   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Kast.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:13   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Den hadde jeg kastet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:14   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Det er vel endel fett i den, og det blir harskt ila såpass lang tid i fryseren. Jeg ville ikke spist det. Hadde det vært viltkjøtt hadde det ikke gjort noe.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:17   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.511
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Jeg hadde kastet den.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:26   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Ikke bruk den, og nå skal du høre hvorfor: For noen uker siden brukte jeg karbonadedeig fra februar (frosset i fersk tilstand, selvsagt) i middagen. Hadde egentlig tenkt å kaste den, men tok sjansen siden jeg ikke gadd å gå på butikken for å kjøpe bare den ene tingen. Vel, min mann som spiser en del mer middag en resten av gjengen, ble skikkelig dårlig noen timer seinere- mageknip og oppkast. Siden ingen andre ble dårlige, tror jeg faktisk det var maten, ikke omgangssyke. Jeg vet det jo ikke, men tenker at det sikkert var noen basselusker der som gjorde utslag når de kom i større mengder? Han var frisk et halvt døgn seinere, men likevel ikke noe jeg vil anbefale.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:45   #9
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.884
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Kast!

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 14:51   #10
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Den er nok ikke farlig å spise, så lenge den har vært helt dypfrossen hele tiden, men kvaliteten er nok ikke god nå lenger, det kan godt hende den smaker harskt. Jeg ville kastet den.

http://www.klikk.no/mat/spise/article524461.ece

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 15:16   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Tin, lukt, smak. Jeg har spist 2,5 år gammelt elgkjøtt fra frysen som smaker helt flott.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 16:13   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.439
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Kast!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 16:25   #13
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Hadde ikke vurdert å spise den en gang. :hysterisk:

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 16:42   #14
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Tin, lukt, smak. Jeg har spist 2,5 år gammelt elgkjøtt fra frysen som smaker helt flott.

Hadde ikke bekymret meg i det hele tatt. Med såpass lav fettprosent smaker den sikkert helt ok også.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 17:31   #15
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Det er jo ikke farlig, bakterier overlever ikke dypfrysning. Men fett blir harskt og da er det ikke godt lenger. Magert kjøtt, som vilt, går helt fint. Usikker på karbonade, om det er magert nok. Men som noen andre sa her - tin og lukt. Du lukter nok om det er harskt.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 17:52   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Var det ingen som leste det jeg skrev?! :skingrestemme:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 18:16   #17
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var det ingen som leste det jeg skrev?! :skingrestemme:

Jeg leste det og konkluderte helt annerledes enn deg. Hadde det vært basselusker i karbonadedeigen så hadde dere blitt syke alle sammen. Ergo var det noe annet mannen din ble syk av.

  Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 18:16   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Var det ingen som leste det jeg skrev?! :skingrestemme:

:Knegg:

Eg gjorde det.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 18:26   #19
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Husets Herre - som er gammal kokk; "max ett år, siden kjøttet mister endel av smaken. Ikke helsefarlig, men ikke velsmakende heller."

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 19:35   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To år gammal frossen karbonade-deig

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Tin, lukt, smak. Jeg har spist 2,5 år gammelt elgkjøtt fra frysen som smaker helt flott.

Viltkjøtt som er 2,5 år regnes som ferskt her i huset. Vi spiser mye eldre kjøtt enn det og har enda ikke opplevd at kjøttet ikke er bra.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no