Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fortell meg om pepperrot!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-12, 09:57   #1
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Fortell meg om pepperrot!

Jeg kjøpte en pepperrot forleden dag, uten å være spes. kjent med denne roten.

Tidenes mest stressende dag endte med fiskepinner i wraps med salat, og med kesam blandet med revet pepperot, hvitløk, sitron og salt&pepper&honning.
Det ble jo veldig godt! (til de voksne iallfall, de små droppet den)

Men hva mer bruker man pepperrot til? Det må vel kunne brukes til andre ting enn å blande med syrnede meieriprodukter.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 10:45   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om pepperrot!

Pepperrotpure!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 11:49   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om pepperrot!

Jeg tror jeg fikk suppe med pepperrot i av noen dansker en gang. Pepperroten ga bare en snert til det som egentlig var potetsuppe eller noe sånt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 11:55   #4
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om pepperrot!

Har fått det som smakstilsetning i hvit saus, servert til fisk (tror faktisk det var gjedde).

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 13:16   #5
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Fortell meg om pepperrot!

Hmm. Kanskje det er godt oppå f.eks. laks?

Man kan jo lese om "hint av pepperrot" i diverse restaurananmeldelser..

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 19:35   #6
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fortell meg om pepperrot!

I supper, sauser, potetmos, annen grønnsaksmos, dipp, i hjemmelaget grønnsaksbuljong ... mye man kan ha litt pepperrot i.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 19:39   #7
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortell meg om pepperrot!

I Sverige lager man noe som heter "Pepparrotkött", hvor man koker lammekjøtt i sånne "fårikål-biter", gulerøtter, ett par løk skåret i "båter" og en bit av en pepperrot eller to. Serveres med kokt potet og en tykk hvitsaus hvot man har oppi en stripe av pepperrot-pure som man får kjøpt på tube, eller litt veldig finrevet pepperrot.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no