Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lett middag for kresne med omgangssyke

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-12, 14:06   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lett middag for kresne med omgangssyke

Vi spiste sist middag tirsdag. Så kom det voldsom omgangssyke i hus, startet med de små. Vi voksne fulgte etter, verst igår. Idag virker ungene piggere mens vi fremdeles flyr på do. Ingen har spesielt stor matlyst men føler det er på tide med noe mat. Lette middager som jeg kommer på faller ikke helt i smak her hos alle: Kylling med ris, supper og fiskepudding. Noen som har andre tips?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:08   #2
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

kylling nuggets? ferdig pizza? pommes frites?

:i samme båt:

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:09   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Sandwicher med ferske tynne loffskiver, kyllingfilet i tynne skiver, salat, tomat, rødløk, avokado og mango. Kanskje litt rømmedressing. En veldig lett og frisk liten middag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:11   #4
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Abonerer, jeg vil jo egentlig bare dø......

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:21   #5
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Ristet loff med bitter appelsinmarmelade og svart te. Ikke middag akkurat, men noe i magen. Jeg orker ikke vanlig mat når jeg har omgangssyke. Omgangssyke er litt unntakstilstand når det kommer til mattinntak tenker jeg. Hva enn man måtte orke å ha i seg, men i hvert fall mye væske.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:23   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Fullkornsmakaroni med smør, salt og ost på. Stek ei pakke bacon ved siden av om dere vil ha noe kjøtt på. Eller rett og slett vanlig makaroni med det samme på for enda lettere mat.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:24   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Kyllingnuggets og ferdigpizza er ihvertfall noe av det aller, aller siste jeg hadde orket etter omgangssyke. Det orker jeg knapt når jeg er frisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:29   #8
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kyllingnuggets og ferdigpizza er ihvertfall noe av det aller, aller siste jeg hadde orket etter omgangssyke. Det orker jeg knapt når jeg er frisk.

Og det noe av det vi liker her etter en runde. Smaken er som baken.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:31   #9
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Jeg var sjuk denne uka. Ene dagen flotta jeg meg med en fin baguette med litt smør.
Når forma kom tilbake funka ostesmørbrød ok. Og av alle ting frista fiskegrateng, sånn ferdig fra frysedisken.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:32   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Og det noe av det vi liker her etter en runde. Smaken er som baken.

Jeg vet, jeg syns bare det er så uforståelig med akkurat det der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 14:32   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Henger her og ser om jeg får noen tips som frister.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 15:03   #12
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Siste dagene har bare bestått av loff, biola, salte skruer, cola og eplejuice/farris, og det meste i minimale mengder. Vil gjerne ha noe middagsaktig. Forsøkte kokt fullkornsmakaroni med smør til lunsj, ingen av ungene ville ha(var jo ikke pølse i jo..). :vanskelig:

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 15:06   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Blomkål, brokkoli, paprika og løk, stekt med ost over. Laksefilet, kylling eller ønsket kjøtt til.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 15:09   #14
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Tomatsuppe. Det er stort sett det mektigste jeg orker når jeg har vært dårlig og kasta opp.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 15:26   #15
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Salt mat. En god hjemmelaget suppe. Nudler og små pølsebiter, litt brokkoli og vårløk. Omelett med bacon. Løkringer.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 16:23   #16
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg var sjuk denne uka. Ene dagen flotta jeg meg med en fin baguette med litt smør.
Når forma kom tilbake funka ostesmørbrød ok. Og av alle ting frista fiskegrateng, sånn ferdig fra frysedisken.

Ostesmørbrød synes jeg også er godt når jeg har vært/er syk.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 17:01   #17
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Omelett er lettfordøyelig mat som er fint når man har omgangssyke.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 20:08   #18
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Omelett er kanskje lett fordøyelig men neimen om jeg klarer tanken på lukta av varme egg akkurat nå. :

Det ble ikke noe vellykka middag. Forsøkte oss på noen svinenuggets fra coop(kan absolutt IKKE anbefales) med bare pommes frites til. Klarte ikke spise noe særlig av det, smakte bare fett og ekkelt - hjalp ikke med ketchup engang. Vet ikke om jeg får lyst på noe mer ikveld

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 20:36   #19
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Makaroni, kjøttboller og brun saus. Salt og enkelt. (Med det sagt, vi hadde McDonaldsmat den første middagen etter at vi ble liggende nå, for det var det eneste som fristet (dvs jeg ville egentlig ha kinamat, men ble nedstemt av røkla). Fikk ikke ned så mye, for å si det mildt. Denne kjøttbollemiddagen hadde vi til middag dagen etter det igjen.)

Håper dere kommer dere fort nå!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 22:45   #20
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lett middag for kresne med omgangssyke

Har ingen middagstips, men jeg liker å spise kjøleskapskald frukt cocktail. Har alltid en boks i kjøleskapet. Friskt, kaldt og søtt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no