Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva har du malt i dag?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-15, 13:18   #181
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Kommoden ble veldig fin.

Når man først begynner å male tar det virkelig aldri slutt.
Det begynte med at jeg ville bli kvitt cafelatten på kjøkkenet. Når jeg skulle ta veggene fant jeg ut det var lurt å ta taket først. Som sagt, så gjort. Vegger og tak ble malt.
Og så ble det plutselig veldig tydelig at døra til vaskerommet burde få seg et strøk. Da må man ta karmer og lister også. Og så var det verandadøra da...
Så ser man hvor fint det blir og ser med gru på utgangsdør og dør mellom yttergang og stue. Ja, hele yttergangen egentlig. Sist det ble malt må det ha vært eggehvitt som gjaldt, og grøss hvor gult det var blitt.
Så starter man med taket der og tar vegger, dører og skapdører. Og en dør inn til en bod i stua.
Og det blir jo så fint!

Så skjønner man at det vaskerommet man har ønsket å gjøre noe skikkelig med de siste 13 årene ikke kommer til å havne på toppen av listen i nærmeste fremtid heller, og boden er jo full av halvfulle malingsspann.
Ja, da starter man med taket der også da og så tar man vegger, lister og dør. Samt hyllene som var i ubehandlet furu.
Så blir det i det minste hvitt og fint.

Nå sitter jeg i stua og verker, men her har vi en diger peis som tar hele ene kortveggen. Jeg vil rive den, men da må vegger, gulv og tak tas siden muren bygger litt ut i rommet.
Og vi må jo ha ny vedovn også om vi skal ta den, så det blir et relativt dyrt prosjekt.

Og så holdt jeg på å glemme at jeg har malt taket på badet også. Det var ubehandlet panel, så 4 strøk måtte til.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 13:24   #182
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Fnis, Cuya, jeg liker hvordan du står med malingsspannet klart når du tar bilde. Du er vel mer eller mindre limt fast til de om dagen?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 14:32   #183
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Jeg har planer om å male et vindu....og en oppbevaringsbenk. Jeg har ikke lyst!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 14:35   #184
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Jeg har hatt maler på befaring i dag. For hovedetasjen får noen andre enn meg male.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 17:03   #185
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Er det malm- kommode?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 17:18   #186
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 42
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Jeg er helt imponert over all malinga, særlig Cuya-prosjektene. Dere kan godt komme på befaring hos meg.

Neida. Får male sjøl, vel. Mannen har beisa det meste av pergolaen, jeg har begynt på lektene som utgjør espalieret på den, og nå har jeg kjøpt grunning til grunnmuren og to fargeprøver. Og så slipper jeg å male i dag, for det lyner og tordner og regner noe så veldig.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 17:46   #187
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Malm ja, Vixen.
Pluss to strøk grunning og tre strøk maling.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 17:51   #188
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Hvilken malingstype har du brukt på den? Og vanlig heftgrunning?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 18:03   #189
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Vanlig heftgrunning ja, og malingsrester (Lady Supreme finish) og prøvebokser.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 22:29   #190
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Veldig lurt å hyre inn noen nå, tror jeg, Cuya.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 22:33   #191
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Smart å ikke ta alt selv, Cuya. Jeg har også hatt maler på befaring i dag, starter i morgen. Innså at jeg ikke får gjort det selv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 22:51   #192
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Jeg har malt 2.strøket på en yttervegg i dag.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-15, 08:45   #193
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Har endelig fått malt ferdig dette lekehuset. Rødt med hvitt dør, vindu og stakittgjerde, hvitt innvendig og grått gulv inne og ute.


Sist redigert av Éowyn : 25-08-15 kl 08:52.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 13:00   #194
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Har endelig fått malt ferdig dette lekehuset. Rødt med hvitt dør, vindu og stakittgjerde, hvitt innvendig og grått gulv inne og ute.

Wow, stilig lekehus!

Jeg har malt første strøk på vinduskarmen hos mamsen. Det gjorde jeg i går, og siden det måtte tørke 12 timer før overmaling, så skal jeg inn å male mer nå øyestraks.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 22:03   #195
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Smart å ikke ta alt selv, Cuya. Jeg har også hatt maler på befaring i dag, starter i morgen. Innså at jeg ikke får gjort det selv.

Og nå er de ferdige. Var bare å innse at jeg ikke kan være superwoman. Svært fornøyd med resultatet, veldig bra arbeid. Men nå får man jo plutselig lyst til at de skal male mer.....det får bli til våren.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 22:16   #196
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Bilder, millact?


Sist redigert av Cuyahoga : 23-02-18 kl 22:02.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 22:36   #197
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Det er høst, og arbeidslysten har meldt seg, og til min store fordel så fikk mannen spørsmål om å reise ut en uke før tiden nå, noe han sa ja til. Da har jeg tre lange uker på å gå løs på soverommet vårt!! Uten at han vet

Det jeg skal gjøre er: Rydde. Kommer til å ta dager, og nå får han bare godta at alt rotet hans havner i en eske

Så skal det males. Trehvitt tak, lister, vinduskarmer og dør inn til kryploft skal bli hvite.

Nye gardiner. Her må jeg legge hodet i bløtt, da jeg har et ordinært vindu med et trekantet vindu over. Men det må jeg vel få til, på ett eller annet vis.

Gleder meg til å gå løs på dette!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 22:40   #198
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Spennende, Carrera!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 23:01   #199
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Skal bli utrolig deilig å få det gjort.

Mannen vet jo at det skal skje, men jeg foretrekker å ta det når han er borte, for da løser jeg problemet med soveplass enklere. Jeg alene kryper enten inn til en av ungene, eller så legger jeg meg på loftstua. Litt mer styr når vi er to voksne som må flytte på oss.

Litt usikker på om jeg skal male veggene ¨på rommet i samme slengen. Er en helt ok farge der nå, så vi får se. Men mulig jeg skal ha en vegg med en annen farge en resten. Må se litt når jeg har tømt rommet for rot.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 23:11   #200
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du malt i dag?

Haha, Robyn, det der høres inderlig kjent ut.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
jordbærmus


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no