Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 20:35   #1
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Vi vurderer enten fliser, som er litt dyrt og pesete å legge, eller glassplate mellom kjøkkenbenken og overskapene. Problemet er bare at en slik glassplate har jeg bare hørt om, aldri sett!

Er det noen som kan hjelpe meg med bilde av en slik glassplate? Og gjerne hvilke erfaringer dere har med hvordan det er å holde platen ren etc.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:37   #2
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Opprinnelig lagt inn av rakka, her.

Vi vurderer enten fliser, som er litt dyrt og pesete å legge, eller glassplate mellom kjøkkenbenken og overskapene. Problemet er bare at en slik glassplate har jeg bare hørt om, aldri sett!

Er det noen som kan hjelpe meg med bilde av en slik glassplate? Og gjerne hvilke erfaringer dere har med hvordan det er å holde platen ren etc.

Vi vurderte det, og da var det kjøkkenleverandøren vår som snakket om det. Tror det bare er vanlige glassmestere som gjør sånt jeg...

Kontakt HTH/Norema/Ikea kjøkken el. og spør da vel...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:50   #3
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Går raskere om noen av dere hjelper meg!

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:59   #4
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Ikea har slike glassplater man kan sette i skinne, eller så leverer vel de fleste kjøkkenleverandører eller glassmestre.

Jeg vet at Polyanna har inne har dette, går kanskje an å spørre henne om pris?

Da vi fikk nytt kjøkken ville jeg gjerne ha slike plater, men vår "byggmester" frarådet oss dette på at huset er gammelt og i bevegelse (vi har måttet legge støp før vi har lagt ny parkett). Vi valgte glass-glassmosaikk i stedet.

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:27   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

............


Sist redigert av Koma : 11-10-06 kl 23:28. Årsak: Noen hadde allerede foreslått IKEA :)
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 00:13   #6
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Mine foreldre har lagt en trådglass-plate på hytten, det er utrolig fint! Fikk den bestilt på mål hos en glassmester som også leverte skrue-oppsett til den. Det var boret 4 store hull som man hektet platen på og som så ble dekket av medfølgende store "knapper" i aluminium. Kjempelekkert, og billig også visstnok!

Trådglass er sånn som man har i dører vettu, med ståltråd rutemønster i. Fås glatt og ruglet og gir et slags mosaikkpreg, og man kan eventuelt male i en kontrastfarge bak hvis man vi ha en effekt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:24   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Jeg har det, har akkurat fått det. Det er veldig kult

Vi kontaktet en glassmester, som kom og tok mål (dermed var risikoen på dem hvis det ikke skulle passe). Det tok 5-6 uker å få det ferdig, herdet glass.

Vi kjøpte en malingboks selv (skarp oransje), som de malte på baksiden av glasset. Så monterte glassmesteren den, og den limes på veggen og tettes med silikon slik at du ikke trenger å vaske bakom. Alternativet er å skru dem opp, men da må de tas ned og vaskes innimellom.

Overflaten er superenkel å holde ren, bare litt vindusspray og tørkepapir. Svusj!

Vi har valgt å kun ta ved vasken og stekeovnen, siden vi har et langt kjøkken. Det kom på 5500,- inkl. montering. Ikke så verst, synes jeg. Men så var aldri selvlagte fliser noe alternativ her i huset.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:27   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Hvis du bor i Oslo, kan jeg forøvrig anbefale den glassmesteren vi brukte. De er proff på det, og har levert til flere kjøkkenutstillinger. Greit å slippe å forklare alt i detalj.

http://www.rolfberglund.no/

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:27   #9
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Jeg skulle også gjerne sett bilde..! Noen som har eller klarer å lete frem?

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:48   #10
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Jeg hadde trådglass tidligere, og syntes det var drittøft. Helt til plata sprakk...
Den begynte å sprekke rett over komfyrtoppen. Glasset skal jo selvfølgelig tåle varmen, men det er mulig at varmen førte til bevegelser som gjorde at plata kom i spenn eller noe sånt. Den var forøvrig skrudd opp med skinne.

Nå har jeg glassmosaikk i stedet. Ikke så kult, men tryggere. For glassplata var såpass dyr at jeg ikke tør å kjøpe en ny i tilfelle det skulle skje igjen.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 22:49   #11
kadabra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 100
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Jeg må dessverre signere denne, vi hadde også trådglass en periode. Likte det veldig godt, men sprakk over ovnen..Vi valgte trådglass i første omgang fordi veggen er "myk" og kan ikke holde fliser i ro. Nå er jo disse stålplatene kommet, og er like lekre som trådglass synes jeg. Men renholdet er litt mer prakkat....

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Jeg hadde trådglass tidligere, og syntes det var drittøft. Helt til plata sprakk...
Den begynte å sprekke rett over komfyrtoppen. Glasset skal jo selvfølgelig tåle varmen, men det er mulig at varmen førte til bevegelser som gjorde at plata kom i spenn eller noe sånt. Den var forøvrig skrudd opp med skinne.

Nå har jeg glassmosaikk i stedet. Ikke så kult, men tryggere. For glassplata var såpass dyr at jeg ikke tør å kjøpe en ny i tilfelle det skulle skje igjen.

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:34   #12
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

jeg vil se bilde!!!

vi har børsta stål vi.. er veldig fornøyd med det

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 23:37   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Mine foreldres var altså montert på fire knagger/spikre med store hull i hvert hjørne, så det var ikke noe spenn i den i det hele tatt?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 19:21   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Har sett det på noen oppussingsprogram, det ser svært lekkert ut !
Men jeg liker flisene mine litt for godt

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 21:18   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har glassplate mellom kjøkkenbenk og overskap?

Jeg har sett det på oppussingsprogram på nrk for en stund siden. Arktitekten helte kaffebønner bak glasset. For meg var det merkelig, men eieren av kjøkkenet var henrykt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no