Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middagsstafett MED oppskrifter

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-07, 09:26   #41
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Faijtas a'la Mim

3-400 g karbonadedeig brunes sammen med en finhakket løk og et par fedd hvitløk

Ha i 1 boks knuste tomater og 1 boks brune bønner. (sil av saften/sausen på bønnene)

Krydre med 2 ts kummin, 1 ts chilipulver, 1/2 ts kanel, 2 ts salt, 1 ts pepper, 2 ts brunt sukker. Hvis du ikke har fersk koriander, tar du i 1 ts tørket og malt koriander. Har du fersk så hakker du en neve og strør over rett før du skal fylle fajitasene.

Jeg bruker grove faijtas og fyller dem med en real stripe med fyll, ruller dem sammen og legger dem med skjøten ned i en langpanne dekket med bakepapir. Strø ost over og gratiner i ovnen til osten er blitt gyllen.

Server med salat, evt ris, rømme og salsa.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 19:47   #42
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Denne oppskriften ble til i kveld etter et vellykket bursdagsselskap med Oreokake. Jeg skulle egentlig lage en ny rett med oppskrift fra Lille Leo, men så måtte mannen sove fordi han skal på nattevakt (pyse). Jeg fant ikke noe take away jeg hadde lyst på så jeg improviserte ut fra det jeg fant i kjøleskapet. Det ble godt! :

Varm bursdagssalat med stekt spekeskinke

Jeg hadde:
En neve ruccula
En neve bladpersille
Agurk
Rød paprika
Cherrytomater
Reddiker

Tre soltørkede tomater som lå marinert i hvitløksolje (fra potetmosen i går)
Fetaost marinert i olivenolje, oregano og chilli (fra fylte paprika i forgårs)

Krutonger
Pinjekjerner
Noen skiver spekeskinke

Ekstra lett rømme
Rød pesto
Grønn pesto

Jeg gjorde

- Stekte spekeskinken i noe av oljen fra tomatene. Høy varme, snues ofte, til de var sprø.
- Skar opp grønnsakene mens spekeskinken stekte.
- Lempet ruccula, bladpersille og reddik i en skål.
- La spekeskinken på et par tørk kjøkkenpapir slik at fettet fikk renne av dem.
- Hadde resten av oljen i steikepanna og stekte paprika og tomater.
- La den varme paprikaen og tomatene oppi skåla.
- Brøt spekeskinken i passe (store) biter og strødde over, sammen med biter av soltørket tomat, fetaost, pinjekjerner og krutonger.
- Hadde et par dæsjer rømme, rød og grønn pesto på toppen. (Ikke blandet, hver for seg).

Og spiste. Rett fra skåla .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 11:02   #43
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

I går hadde vi tomatsuppe:

1 rød løk
1 hvitløksfedd
2-3 ss smør
1 ss hvetemel
0,5 l vann
1 buljongterning
3 ss tomatpure
500 g hakkede tomater
makaroni
3-4 egg
masse frisk basilikum
salt
pepper
ost i terninger

Surr løk og hvitløk i smøret, tilsett hvetemel og spe med vann. Ha i buljong, tomatpure og hakkede tomater, ha i hakket basilikum, krydre med salt og pepper. Jeg glemte makaronien så jeg kokte den ved siden av og hadde i til slutt.

Serveres med egg i båter og ost i små terninger oppi. Nybakt brød ved siden av. Nam!

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 11:12   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

En god og enkel pastarett jeg fant på igår:

Jeg kokte ca. 300 gram fullkornspasta, og stekte i stekepanna:
En pakke svinekjøttdeig, en finhakket løk, tre plommetomater i terninger, en halv finhakket hvitløk og 7-8 "brikker" med frossen spinat. Jeg krydret med grovmalt pepper, maldonsalt, paprikapulver og oregano, og blandet det i pastaen. Serverte rykende varmt med revet parmesan.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 11:51   #45
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

I forgårs hadde vi salt torsk med potet, bacon og gulrotstuing:

Salt torsk
Bacon
Potet

Gulrot
litt smør
litt mel
melk
muskat
salt
pepper

Kutt gulrot i biter og kok.
Kok poteter.
Kok opp vann og ha i torsken. La trekke i 15-20 minutter.
Stek 1 pk skogsbacon i små biter.

Gulrotstuing: smelt smør og ha i mel, spe med melk og evt. litt av kraften fra gulroten. Mos de kokte gulrøttene litt med f.eks. stavmikser og ha oppi. Krydre med salt, pepper og muskat.

Server torsken på fat sammen med potet og gulrotstuing, og strø stekt bacon i biter over.

Det er flere år siden vi hadde dette og det var utrolig godt, ungene spiste masse.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 12:53   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

I går hadde vi pølsegrateng med spinat, som er noe av det Lillegutt spiser aller mest av:

Smelt 4 ss smør, press et par hvitløksfedd oppi og fres noen sekunder.
Rør inn 4 ss hvetemel.
Spe med lettmelk til tykk saus (1/2 liter? Litt mer?). Ha i omtrent en halv pakke frossen, hakket spinat og rør til alt er jevnt blandet. Rør inn litt salt. Avkjøl litt.

Kok 150-200 g fullkornsmakaroni, skyll i kaldt vann og avkjøl.

Rør 3-4 eggeplommer inn i sausen. Bland inn makaronien og 300 g pølse (gjerne mager) i biter. Stivpisk de 3-4 eggehvitene og bland dem inn.

Hell røren i ildfast form, dryss strøkavring på toppen og stek på 200-225 grader i 45-60 minutter (steketiden avhenger bl.a. av fasongen på formen). Hvis gratengen lages på forhånd og har stått i kjøleskapet frem til steking, må den antagelig stekes lenger.

Vi serverer denne med tomatsaus og kokt brokkoli.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 13:15   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

I morgen skal vi ha denne wokgryten, som jeg elsker:

En real dose med Scampi stekes med krydder (det man liker, ingefær er godt). Ta dem ut av pannen og ha i en pose frossen wokblanding. Jeg pleier å tilsette rød paprika i strimler, rødløk i ringer, presset hvitløk og gjerne litt raspet fersk ingefær. La alt surre til det er gjennomvarmt. Ha oppi en pose ferdig kokte og krydrere nudler av valgfri smak. Tilsett rekene og en halv flaske Ketjap Sesam-saus. Stek til alt er ferdig.

Dette er helt nydelig.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 13:19   #48
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

I går hadde vi Thai-kylling.

3 kyllingfileter
4-6 limeblader(kan sløyfes)
1 boks kokosmelk
1 dl vann
1 ss grønn currypaste
1 ss limesaft
1 ss revet limeskall
1 ss fiskesaus
1 ts brunt sukker
1 løk
100 g brekkbønner
fersk koriander

Stek opphakket løk og currypaste i litt olje et par minutter.

Hell over melk og vann, kok opp.

Ha i kylling i biter, limeblader og brekkbønner, kok i ca 20 min.

Mot slutten har du i resten av ingrediensene bortsett fra hakket, frisk koreander, som strøs over rett før servering.

Server med ris.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:58   #49
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Fikk denne fra Apéritif i dag og den så så god og enkel ut, så jeg lurer på om ikke det blir dagens middag.

Kjøttboller med rotgrønnsaker



Antall porsjoner:
4

Ingredienser:
400 g kjøttdeig av svin
½ løk, finhakket
2 ss margarin eller olje til steking
1 ts salt
½ ts pepper

1 pk. frossen lapskausblanding á 800 g
2 ss margarin
2 ss hvetemel
1 bunt kuttet kruspersille
5 dl melk
1 ts salt

Bland sammen løk, kjøttdeig og krydder i en bolle. Bruk en spiseskje og form små kjøttboller.
Stek dem over middels høy varme i en stekepanne med margarin/olje til de er gjennomstekte.

Smelt margarin i en kjele og ha i lapskausblandingen. Vend inn mel, kruspersille og ha i melken.

La det småkoke under omrøring i 10 minutter. Smak til med salt.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 18:28   #50
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Fylte aubeginer.

Vask to auberginer og del dem i to på langs.
Skrap ut frøene (kastes), og strø på litt salt. Stek i ovnen på 180 grader i 10 min.
Vreng ut resten av kjøttet, det skal være med i fyllet.

Fyllet:
Alt hakkes og stekes sammen i stekepanna
Auberginekjøttet
En rød paprika
En stor løk
Fem fedd hvitløk
En pakke kjøttdeig (skulle vært av lam, men det hadde vi ikke)
Krydre etter ønske, svart pepper, cumin, paprika og ingefærpulver.
Og chipotle-tabasco.
En boks tomater.
La det koke skikkelig inn.

Fyll aubergineskallene med kjøttstuingen.
Det er lurt å legge dem i en smurt ildfast form så de ligger tett sammen og støtter hverandre og ikke velter eller flyter utover.
Rasp ost over.
Legg noen smørklatter på toppen. Jeg hadde bare mannens hjemmelagede urte/hvitløkssmør, det gjorde ingenting.

Sett under grill på høy varme til osten er gylden og litt brun, ca 6 min.

Jeg serverte med pitabrød, hummus og forskjellige marinerte oliven. Og fyllet som ikke fikk plass i aubergineskallene.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:24   #51
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Fersk tagliatelle med røkelaks:

400 gram båndspagetti - tagliatelle
150 gram røkelaks
2 1/2 dl kremfløte (jeg bruker matfløte)
1 stor hvitløkbåt
1 dl frosne erter
3 ss hakket persille
kvernet pepper
4 ss nyrevet ost




1. Skjær laksen i små terninger og legg til side.
2. Kok opp fløten med presset hvitløk og tilsett de frosne ertene. Smak til med pepper.
3. Kok pastaen som angitt på pakken. Rør inn persille og laks i sausen og hold den varm. 4. Hell vannet av pastaen i et dørslag. Bland sausen med pastaen og server med revet ost og brød.


Mmm gleder meg. Smakte dette på en italiensk restaurant for lenge siden, det er noe av det beste jeg har smakt!

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:57   #52
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Karbonader ala foreldreportalen:

600 g. karbonadedeig
1 ss. strøkavring
litt farris
1 ts. Colemans sennepspulver
1/2 finhakket løk
1 egg
salt & pepper

Blandes sammen til fin deig og stekes i litt smør til de er gjennomstekte.


Sprøstekte båtpoteter:
8-10 økologiske poteter skrelles og deles i ganske små båter
Has i langpanne sammen med:
4 ss. god matolje
Maldonsalt
nykvernet pepper
Basillikum
Oregano
Timian
Stekes på 225C i ca. 25 minutter (varmluft) til de er gylne og sprø.
Serveres med salatblader, agurkskiver, tomatskiver, sylteagurk og finsnittet rødløk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 10:59   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Oj de hørtes fantastiske ut, de karbonadene. Skal prøve dem en dag i uka.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:14   #54
Morild
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Abbonere

  Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 11:41   #55
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

I dag blir det fylte koteletter med poteter fra i går.

"Gammeldagse" koteletter, altså koteletter som er tykke og har svor. Skjær en lomme i koteletten inn gjennom svoren. Fyll med hakket løk og sopp, som er surret i pannen på forhånd. Bruk det krydderet du liker, selv bruker jeg salt, pepper, Piri Piri og hvitløk.
Stekes i stekepannen på middels varme.

Skrell og del kokte poteter i skiver og legg dem i langpannen. Hell over hvit saus og dryss litt revet ost på toppen. Den hvite sausen krydrer jeg med hvitløk, salt, hvit pepper og litt muskat.
Stekes på 200 grader til osten er gylden.

Serveres med salat.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 20:05   #56
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Appelsinglasert kyllingfilet Denne var enkel å lage og nydelig.
(hentet fra Opplysningskontoret for egg og hvitt kjøtt)


Antall porsjoner: 4

Ingredienser:
4 kyllingfileter
salt og pepper
saft av ½-1 appelsin
asparges, evt. sikorisalat (endivie)


Appelsinsmør:
saft av 1 appelsin
små terninger av appelsinskall
100 g usaltet smør i små terninger
salt og pepper

Fremgangsmåte:
Ha appelsinsaft i en kjele. Kok den inn til den er nesten karamellisert. Tilsett litt vann og kok det litt inn igjen. Ha i appelsinskall. Ta kjelen av platen og pisk inn kaldt smør. Smak til med salt og pepper.




Stek kyllingfiletene i ca. 3 minutter på hver side. Hell over presset appelsinsaft og kok den litt inn til den er gyllen på farge. Anrett på tallerken med lettkokt asparges. Fordel appelsinsmøret over aspargesen.


Serveres med godt, fersk brød.


PS! Jeg syntes selv at sausen ble litt vel mye "smørsmak" så neste gang skal jeg prøve å erstatte det med kesam eller noe lettere.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 20:39   #57
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Hvetetortilla med kyllingkjøttdeig

Kyllingkjøttdeig stekes, ha i tandoori kyllingkrydder.

Smaksrik tomat, løk, ruccola og god olivenolje blandes til en salat.

Tortillaene varmes og fylles med salatblad, kylling, tomatsalat,
Pineapple Salsa (Santa Maria), jalapeños og kesam.

__________________
Gutta 2003 og 2005

Sist redigert av malena : 21-04-07 kl 10:54. Årsak: Har lært meg å skrive ñ. :kry:
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 22:59   #58
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Ovnsbakt Ørretfilet!

Dette trenger du:

600 gr. Ørretfilet skinn og bein fri!
1 ss creme fresh
1 ts salt
10 ringer purre
1/2 løk
4 fedd hvitløk
litt finhakket rød chili eller 1 ts ferdig hakket på glass!
6 blader basilikum
litt fersk timian
1 ss raps/ solsikke olje

Slik gjør du:

Legg ørretfileten på aluminiumsfolie
Bland sammen olje, crem fresh, salt og chili, smør dette på fisken.
Legg på de andre ingrediensene, pakk fisken inn i folien. Sett den inn i ovnen på 180 gr i ca 30 minutter.

Server med kokte poteter, ris eller pasta!

Har bilde men klarer ikke å legge det inn!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 23:01   #59
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Kan bruke laks også! Men akkurat idag var det tilbud på fersk ørretfilet hos Spar!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 22:09   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middagsstafett MED oppskrifter

Heiser!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no