Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan reise i Norge i dag?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-20, 14:25   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan reise i Norge i dag?

La oss si at det oppstår en situasjon der en ensom slektning bør få reise på besøk til en nær familie. Ikke hyttetur, men et besøk for å avhjelpe mulig apati og ensomhet. Alle impliserte er friske. Hvordan bør reisen foregå?


5-7 timer i egen bil, reise med tog som inkluderer ett bytte antar at det er god plass på togene som fortsatt går, eller fly med kortere reisetid, men flere potensielle smittepunkter?


Spør for en venn.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 14:35   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

En kollega av meg reiste hjem med fly for litt siden, fra ene delen av landet til den andre - det var svært få passasjerer på flyet, og hen observerte støtt og stadig noen som vasket og tørket rundt omkring på flyplass osv. Jeg tror at dersom det er en fornuftig person som kan smittevernivareta seg selv, og ikke er i noen særlig risikogruppe, så bør kanskje fly være mulig?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 14:41   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Det absolutt tryggeste er vel egen bil.

Jeg er lite redd for smitte for egen del og hadde sannsynligvis valgt det mest komfortable, nemlig tog, der det også er større plass og sannsynligvis mindre smitterisiko enn på fly.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 15:01   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Ja, smittemessig tenker jeg at bil er tryggest. Men for en som har vært isolert over lang tid så er jeg usikker på om det kan være situasjoner der det er like hensiktsmessig å ta en ørliten smitterisiko for å overlate trafikken til noen andre. Nå er det heldigvis ikke jeg som bestemmer dette, men har blitt spurt om råd. Og da finnes det vel ikke noe bedre enn å spørre orakelet på FP.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 15:13   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Tror jeg ville satset på tog (men må innrømme at i min verden er tog svaret på de fleste spørsmål ). Sitte så langt unna andre som mulig, bruke antibac, og eventuelt vaske klærne når jeg kom fram.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 15:36   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Jeg er glad i å kjøre bil så hadde det vært meg så hadde jeg kjørt. Hvis ikke hadde jeg nok tatt fly.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 15:39   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Jeg konkluderer med at internett sier man kan velge det man selv er mest komfortabel med. Takk ærede dere.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 15:42   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Jepp. Det viktigste er vel å følge de vanlige smittevernhensynene. Holde avstand, vaske hender etc.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 15:50   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Vi dro på dagstur til Rogaland i påsken (4.5 timer hver vei) for å besøke barnas syke far. Vi kjørte. Kort stopp på vei hjem hvor jeg var innom en bensinstasjon og kjøpte pølser til oss til å spise i bilen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 15:58   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Fly. Kortest tid. Bringes og hentes på flyplass.
Bil er større risiko for ulykke, hvis man skal se på hele bildet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 16:01   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Fly. Kortest tid. Bringes og hentes på flyplass.
Bil er større risiko for ulykke, hvis man skal se på hele bildet.

Det har du rett i.

For vår del ble det bil pga fly er utrolig dyrt på min relativt korte strekning og tog ikke går frem til der han bor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 22:33   #12
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Hvis det bare er 5-7 timer med bil tror jeg de fleste jeg kjenner ville valgt bil så fremt det ikke er dagstur eller bare en overnatting. Lettere å komme seg hjem når man ønsker og frihet der man er til å dra på tur.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 23:17   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Hvis det bare er 5-7 timer med bil tror jeg de fleste jeg kjenner ville valgt bil så fremt det ikke er dagstur eller bare en overnatting. Lettere å komme seg hjem når man ønsker og frihet der man er til å dra på tur.

Det kommer litt an på hvor man bor. Enkelte steder i landet kan det fortsatt være risikabelt å basere seg på å kjøre over fjelloverganger. Med greie veger og ingen fjelloverganger er jeg enig med deg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 00:02   #14
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det kommer litt an på hvor man bor. Enkelte steder i landet kan det fortsatt være risikabelt å basere seg på å kjøre over fjelloverganger. Med greie veger og ingen fjelloverganger er jeg enig med deg.

Er bare å holde seg litt oppdatert på værmelding og 175.no så går det som regel greit. Spesielt om en ikke må.være fremme en bestemt dag.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-20, 00:11   #15
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan reise i Norge i dag?

Kan melde om at datteren fikk en hel togvogn alene i dag, en drøy times tur. Svært lite folk på toget om dagen, var beskjeden jeg gikk da jeg undersøkte.
Det stemte godt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no