Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Passende overnatting i Oslo

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-20, 22:20   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Passende overnatting i Oslo

Vi hadde planer om å ta turen til Danmark i år, første familieferie på mange år...men nå blir det selvsagt ikke noe av. Jeg kunne dog virkelig tenkt meg å ta med gutta til Oslo og vise dem hovedstaden vår (og oppleve den selv, da jeg har vært i Oslo bare to- tre ganger!).

Men hvor vil vi bo? Familie på 4, gutta er 10 år. Vi ønsker å lage mesteparten av maten selv. Bør ikke koste skjorta, men siden vi ønsker litt kvalitet, så er vi forberedt på at det koster litt. Det bør enten ligge sentralt, eller slik at det er lett å komme seg til de vanligste severdighetene...

Ja, jeg vet jeg er kravstor. Men finnes det noe slikt?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 22:34   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Det høres ut som dere leter etter noe Airbnb. Og hvis det ligger nærme t-banen kan man bo litt lenger unna sentrum og allikevel komme seg dit kjapt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 22:42   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Det er mye bra i Osloområdet på Airbnb.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 22:44   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Dere kan sikkert greie dere med to soverom? Da vil jeg tro dere finner mye sentralt på Airbnb. Kanskje noe på Sørenga?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 23:49   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Tenkte også på Airbnb. Ellers er det kanskje noen leiligheter på booking.com og finn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 00:00   #6
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

https://frognerhouse.no/leilighetshotell/oslo/

Jeg tenker alltid at jeg ville prøvd disse hvis jeg skulle hatt noe annet enn hotellrom.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 00:44   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Emma gjestehus i Bærum?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 11:20   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Jeg har aldri prøvd Airbnb, og er litt redd for å bli lurt. Hva ser en etter da? Og hvis vi går for det, hvilket strøk vil vi bo i?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 11:20   #9
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

https://frognerhouse.no/leilighetshotell/oslo/

Jeg tenker alltid at jeg ville prøvd disse hvis jeg skulle hatt noe annet enn hotellrom.

De så kjempefine ut! Definitivt noe jeg vil overveie.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 11:37   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg har aldri prøvd Airbnb, og er litt redd for å bli lurt. Hva ser en etter da? Og hvis vi går for det, hvilket strøk vil vi bo i?

Det er nok temmelig liten fare for å bli lurt av utleiere i Norge. Du ser etter utleiere som har gode reviews, og gjerne ganske mange. Du kan også sjekke dem som har gitt reviews, og se hvor mye de har reist.

Det er mange fine og sentrale steder å bo. Frogner, Majorstua, St. Hanshaugen, Grunerløkka, Vålerenga, Rodeløkka eller Sørenga f.eks. Om gutta syns det er gøy med t-bane kan du utvide radiusen ytterligere.

Også kan du jo sjekke strøket med oss som bor her, på FP.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 12:30   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Det eneste jeg ville tenkt litt på ift. airbnb er om renholdet er like bra der som på et leilighetshotell. Anbefaler Frogner House. Vi har ofte hatt tilreisende venner og familie boende på et av dem når vi selv ikke har hatt plass.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 12:45   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er nok temmelig liten fare for å bli lurt av utleiere i Norge. Du ser etter utleiere som har gode reviews, og gjerne ganske mange. Du kan også sjekke dem som har gitt reviews, og se hvor mye de har reist.

Det er mange fine og sentrale steder å bo. Frogner, Majorstua, St. Hanshaugen, Grunerløkka, Vålerenga, Rodeløkka eller Sørenga f.eks. Om gutta syns det er gøy med t-bane kan du utvide radiusen ytterligere.

Også kan du jo sjekke strøket med oss som bor her, på FP.

Høres veldig bra ut! Gutta vil nok like t-bane ja!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 12:49   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det eneste jeg ville tenkt litt på ift. airbnb er om renholdet er like bra der som på et leilighetshotell. Anbefaler Frogner House. Vi har ofte hatt tilreisende venner og familie boende på et av dem når vi selv ikke har hatt plass.

Min erfaring fra Airbnb er at det er minst like godt renhold som på hoteller. Vi har hatt noen dårlige opplevelser, men langt flere på hoteller, også dem med høy standard. Renhold er for øvrig en av tingene man vurderer når man skriver sin vurdering av et sted, og er absolutt det folk er mest opptatt av.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 12:55   #14
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Jeg tror jeg ville vært skeptisk til å ta T-bane og buss i Oslo i sommer og bestilt såpass sentralt at man kan gå, sånn for sikkerhets skyld.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 13:50   #15
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Oslosommer på Sørenga må være fantastisk, og også på lista over steder jeg kunne tenke meg å bo. Så stadig folk med koffert på vei til og fra når vi besøkte stedet i forbindelse med Norway Cup - så tipper det er en del å få leid.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 14:31   #16
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Thon hotell Slottsparken har en god del rom med kjøkken og ganske så god plass. Du får gjerne frokost inkludert, men kan lage resten av maten selv. Kort vei til alt, så dere kan gå til sentrum på 5-10 miuntter. Enkelt å finne fram og kort vei til kollektivtrafikk.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 16:11   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Jeg tror jeg ville vært skeptisk til å ta T-bane og buss i Oslo i sommer og bestilt såpass sentralt at man kan gå, sånn for sikkerhets skyld.

Enig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 17:32   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Det er vanligvis ikke akkurat fullt på T-banen utenom rushtiden i ferietid.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 17:40   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Også kan du jo sjekke strøket med oss som bor her, på FP.

Dette tenker jeg kan være smart, siden du reiser med barn. Ikke alle steder det er så gøy å gå med ungene, særlig hvis man er alenemamma på tur.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 18:17   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Passende overnatting i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min erfaring fra Airbnb er at det er minst like godt renhold som på hoteller. Vi har hatt noen dårlige opplevelser, men langt flere på hoteller, også dem med høy standard. Renhold er for øvrig en av tingene man vurderer når man skriver sin vurdering av et sted, og er absolutt det folk er mest opptatt av.

Jeg har også stort sett god erfaring med renhold på Airbnb, men tenker at de spesielle renholdstiltakene man gjør ifm. korona kanskje ikke blir kontrollert i så stor grad som på et hotell.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no