Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Klassetur 10. klasse

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-20, 17:18   #161
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Vi skal på på Haraldsheimen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-20, 17:20   #162
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

De kan vel enda rekke dugnad om de er raske? Her selger mange egg, sokker, dopapir og Nordkak bokser. Lettsolgt og raske penger.

Flaskeinnsamling har også vært greit.

Lynlotteri er lov.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-20, 17:58   #163
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Tror man bare må vente og se. Jeg tror jo det spøker for Polen/Tyskland i oktober for gjengen her. Det finnes visst et alternativ om Setesdal . Det blir jo nesten helt det samme. Vi får se.

Samme her!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-20, 17:59   #164
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Alt har blitt stoppet opp pga Corona. Men de finner vel ut av det, jeg orker ikke engasjere meg. Syns ikke alt har vært gjort så greit i denne innsamlinga.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 21:25   #165
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Ja, nå går de i 10.klasse. Har noen endret planer hvis de skal på tur?

Vi skal egentlig til Oslo, men det er nå utsatt til våren. Hovedmålet er Stortinget. Jeg har liten tro på at det kan gjennomføres. I kveld foreslo en i komiteen Stavanger. Det er kanskje bedre. Finnes det greie overnattingsmuligheter? Ca 34 stk. Hvilke gøye ting kan vi gjøre? Jeg har foreslått Oljemuseet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 21:31   #166
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Vi har avlyst Oslo. De taper dessverre pengene på billettene som var bestilt. Nå er planen buss til enten Tromsø eller Bodø. En far som er bussjåfør får låne buss gratis, så da blir det mulig å få til. Helt når de skal dra er ikke avklart.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 21:34   #167
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Så bra de får tur, Polarjenta!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 21:37   #168
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Høres ut som et bra alternativ Polarjenta.

Her var det heldigvis ikke planlagt noe tur. Dvs er vel planlagt en sykkeltur med grilling og teltovernatting til våren igjen, og den kan vel trolig gjennomføres.

Nå ble jo også konfirmasjonen hennes flyttet til siste helga i høstferien, så da hadde det uansett blitt uaktuelt å dra noe sted.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 21:40   #169
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Vi har samlet inn penger og har til rådighet. Alle skal med.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 22:12   #170
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Her reiser vist ein gjeng til Trondheim i høstferien. Trur det berre er halve trinnet som skal.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-20, 22:56   #171
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Det spøker for turen til Roma i oktober. Jeg regner med at den blir avlyst, men har ikke fått offisiell beskjed enda. Mulig de prøver å få til en tur til våren.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 07:35   #172
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

10. klassingen skal på tur uka før høstferien, men deres plan har hele tiden vært at de skal være i Norge.

Hele meg har strittet imot hele opplegget. "Dugnaden" har bestått i å sette opp en fast spareavtale mot en spond-konto. Jeg har protestert, men har også blitt sett på som en komplett idiot. Og på foreldremøtet ble det gitt ettertrykkelig beskjed om at alle måtte betale inn minimum 2000 kr. Skolen sier seg fornøyd hvis 2/3-del av elevene melder seg på og betaler. De som ikke melder seg på får et opplegg på skolen.

Men jeg er ikke mer prinsippfast enn at jeg har meldt på snuppa og betalt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 07:40   #173
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

10. klassingen skal på tur uka før høstferien, men deres plan har hele tiden vært at de skal være i Norge.

Hele meg har strittet imot hele opplegget. "Dugnaden" har bestått i å sette opp en fast spareavtale mot en spond-konto. Jeg har protestert, men har også blitt sett på som en komplett idiot. Og på foreldremøtet ble det gitt ettertrykkelig beskjed om at alle måtte betale inn minimum 2000 kr. Skolen sier seg fornøyd hvis 2/3-del av elevene melder seg på og betaler. De som ikke melder seg på får et opplegg på skolen.

Men jeg er ikke mer prinsippfast enn at jeg har meldt på snuppa og betalt.

Her får de ikke reise i skoletida, de må reise når de har fri. Ergo så var det en egenandel på den opprinnelig turen på 6000 kroner.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 07:48   #174
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Hos oss finner turen sted i skoletiden og det forventes betalt en egenandel (foreløpig skissert til 2000 kr, men med beskjed om at vi kanskje må betale inn mer).

Men dette er helt greit siden skolen faktisk har et opplegg for de som ikke reiser - undervisning i 4 dager og en tur på et museum relatert til temaet for den turen resten av elevene drar på. :bitende ironisk:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 08:10   #175
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

10. klasseturen skulle gå til Polen, men ikke med Hvite busser. Istedenfor ble det bestilt flybilletter via et reisebyrå som nå er konkurs.

Vi hadde betalt inn 4000kr som nå er tapt.

Jeg ser ikke for meg at det blir noen tur, 4000 kr er en del for meg hvertfall.

Turen var foreldreorganisert og skulle foregå i høstferien.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 08:19   #176
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hos oss finner turen sted i skoletiden og det forventes betalt en egenandel (foreløpig skissert til 2000 kr, men med beskjed om at vi kanskje må betale inn mer).

Men dette er helt greit siden skolen faktisk har et opplegg for de som ikke reiser - undervisning i 4 dager og en tur på et museum relatert til temaet for den turen resten av elevene drar på. :bitende ironisk:

Hos oss skal det også reises i skoletiden , det er ingen alternativer. De har en drøss av dugnader , skal samle inn 4500 hver. Det blir bare så altfor mye dugnader , vi ender jo med å måtte kjøpe selv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:12   #177
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Vi har samlet inn rett i underkant av 100 000 kr på to skoleår. Klassen har fått et fantastisk miljø og mye av dette er takket være dugnadene de har gjort. 99% av elevene og foreldrene har stilt opp. Vi har hatt bingo, søppelplukking i regi av kommunen, lynlotteri på skolen, et par vareopptellinger i dagligvarebutikk og kun hatt et salg (egg og kakebokser). Pengene er øremerket klassen; alt skal dekkes på turen. Vi skal også dekke skoleballet (dersom det blir ball). Turen foregår i skoletiden, to overnattinger. Søknad med budsjett er sendt rektor som har godkjent.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:22   #178
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Hos oss skal det også reises i skoletiden , det er ingen alternativer. De har en drøss av dugnader , skal samle inn 4500 hver. Det blir bare så altfor mye dugnader , vi ender jo med å måtte kjøpe selv.

Jeg har vært hun vanskelige. Vi har også blitt bedt om å selge ting. Noe går greit, men andre ting er helt umulige å selge. Da har jeg gitt beskjed om at jeg heller betaler det man tjener pr enhet som må selges. Dugnadsgruppa var veldig lite fornøyd med dette, men jeg ser ikke poenget med at jeg skal sitte med en kjempestor ekstra utgift og en vare jeg ikke vil ha, når inntjeningen for arrangøren blir den samme.

Etter mye sukking og stønning gikk de med på det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:25   #179
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har vært hun vanskelige. Vi har også blitt bedt om å selge ting. Noe går greit, men andre ting er helt umulige å selge. Da har jeg gitt beskjed om at jeg heller betaler det man tjener pr enhet som må selges. Dugnadsgruppa var veldig lite fornøyd med dette, men jeg ser ikke poenget med at jeg skal sitte med en kjempestor ekstra utgift og en vare jeg ikke vil ha, når inntjeningen for arrangøren blir den samme.

Etter mye sukking og stønning gikk de med på det.

Jeg orket ikke å diskutere, har diskutert med ett par av de før om dugnader i fotballen, det ble så surt og håpløst etterpå.
Vi skulle selge kort for 2500 PR elev,det gikk dårlig for mange, spekemat var lett for det var rett før jul, nå er det mase produkter folk kan velge mellom , så skal se visst ut å gå i puljer sammen for å selge etter denne dugnaden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-20, 09:25   #180
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klassetur 10. klasse

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har vært hun vanskelige. Vi har også blitt bedt om å selge ting. Noe går greit, men andre ting er helt umulige å selge. Da har jeg gitt beskjed om at jeg heller betaler det man tjener pr enhet som må selges. Dugnadsgruppa var veldig lite fornøyd med dette, men jeg ser ikke poenget med at jeg skal sitte med en kjempestor ekstra utgift og en vare jeg ikke vil ha, når inntjeningen for arrangøren blir den samme.

Etter mye sukking og stønning gikk de med på det.

Skjønner godt du er den vanskelige!

På vårt salg ble det solgt det man klarte. Det var helt sikkert noen som ikke solgte noe også. Det er også greit. I vår kommune MÅ vi følge retningslinjene, så egenbetaling er ikke lov.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no