Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-20, 13:19   #81
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Min arbeidsgiver har kansellert alle samlinger, kurs og utenlandsturer for ansatte frem til påske.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 13:23   #82
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Vi jobber som vanlig, men med hjemmekontor hvis vi har symptomer, og ikke reise til risikoområdene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-20, 13:24   #83
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Dagens styremøte i Oslo ble gjort om til Skypemøte hørte jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-20, 22:45   #84
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

På mannens jobb (stort internasjonalt firma) er alle jobbreiser kansellert inntil videre.
Angående sommerferien så har vi så og si bestemt oss for å gjøre det vi har utsatt til fordel for ferie i mange år, nemlig bygge ny veranda. Passer bra i disse usikre tider.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 09:17   #85
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Med de tiltakene som innføres i italia nå tror jeg ikke jeg hadde reist til roma som ferietur hvertfall.

"<snip lang liste restriksjoner>
Tiltakene vil gjelde for hele regionen Lombardia, samt blant annet Parma, Piacenza, Modena, Venezia, Novara og Vercelli. Totalt 14 provinser i tillegg til regionen Lombardia er innenfor «sikkerhetssonen». Det bor rundt 10 millioner mennesker i regionen. I resten av landet innføres forebyggende tiltak.

– Det er ikke noe absolutt forbud mot å ferdes, men det blir redusert mobilitet, sier Conte på pressekonferansen ifølge avisen Corriere della Sera.

Tiltakene vil gjelde frem til 3. april. For fly- og togtrafikken vil bli begrenset til de som har «en god grunn til å reise»."

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 10:24   #86
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Jeg fniste litt i skjegget når min arbeidsgiver, fylkeskommunen, uttalte at det er bråstopp for alle skoleturer til utlandet. I praksis har vi ikke fått lov til det på fem år, så det er ikke helt sylferskt. (men selvsagt smart i situasjonen som er nå).

Jeg selv har ikke ferieplaner i overskuelig fremtid, det er jo en fordel akkurat nå faktisk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 10:28   #87
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg fniste litt i skjegget når min arbeidsgiver, fylkeskommunen, uttalte at det er bråstopp for alle skoleturer til utlandet. I praksis har vi ikke fått lov til det på fem år, så det er ikke helt sylferskt. (men selvsagt smart i situasjonen som er nå).

Mens fylkeskommunen min har 20 elever på vei til Wien as we speak. Disse er med i et nettbasert tilbud i tysk 3 og fra hele fylket, så de sikrer i tillegg at eventuell smitte de har med seg hjem blir spredd godt utover.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 10:58   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Jeg skal i utgangspunktet til Israel i slutten av april, og ser at de nå vurderer restriksjoner for blant annet personer fra Norge. Det kan jo fort bli vi som er faregruppen, ja.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 11:20   #89
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mens fylkeskommunen min har 20 elever på vei til Wien as we speak. Disse er med i et nettbasert tilbud i tysk 3 og fra hele fylket, så de sikrer i tillegg at eventuell smitte de har med seg hjem blir spredd godt utover.

Sønnen min skal også på skoletur til utlandet (Tyskland) neste uke. Så langt går den som planlagt. Jeg avventer til de virkelig er på vei før jeg tror det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 11:46   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Vi har en tur som er delvis bestilt og betalt, til Italia i juli. Vi avventer og ser, jeg tenker at mye kan endre seg til da. Men det blir en kronglete kabal, fordi vi i uke to av den ferien blant annet skulle besøke en venn med feriehus på Sardinia, og blir avhengige av hvordan deres land håndterer karantene og restriksjoner (han er italiensk, men bor i Moskva). Han skulle i utgangspunktet være i Milano i hele mars, men ombestemte seg i siste liten og jobber fra Kypros i stedet. Ellers hadde han vel blitt stuck der. Rart hvor fort dette utvikler seg, det er bare et par uker siden han foreslo at vi kunne møtes i Milano i mars en gang, og jeg vurderte det til jeg sjekket hvordan været er i mars i Milano...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 11:48   #91
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Jeg tenker at hvis dette utbruddet har roet seg innen sommeren så bør vi egentlig dra til Italia alle sammen, for å støtte opp om turistnæringen der, så ikke alt kollapser.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 11:51   #92
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Jeg har to private reiser før sommerferien. En til Frankfurt og så videre til Luxemburg der jeg skal bo hos venninne. Den andre til Madrid og videre med buss eller tog til Pilgrimsled i den nordre delen av Spania, kanskje ikke det optimale stedet å bli syk på. Ingen av dem er noe annet bestilt enn fly. Vi får bare så hvordan det går.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 11:59   #93
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Pilegrimsled innebærer enkel overnatting i sovesal med flere andre? Eller?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 12:11   #94
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Pilegrimsled innebærer enkel overnatting i sovesal med flere andre? Eller?

I utgangspunktet ja, men det finnes andre steder å overnatte på også. Sist så varierte vi litt, det var utrolig luksuriøst å bo på 2,5 stjerners hotell en natt og få sengetøy og frottehåndkle. Denne gangen skal jeg vandre alene og det er nødvendigvis ikke like enkelt å finne noe til meg alene da. Jeg kan alltid booke rom i forveien, men da mister man litt av sjarmen med å gå dit man kommer og å møte andre mennesker underveis.

Jeg tror at jeg kommer å utsette, enten til september eller til mai/juni 2021, men foreløpig er det ikke noen hast med å vurdere det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 13:22   #95
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg tenker at hvis dette utbruddet har roet seg innen sommeren så bør vi egentlig dra til Italia alle sammen, for å støtte opp om turistnæringen der, så ikke alt kollapser.

Jeg håper vi får dratt til Italia som er planen vår. Flybillettene er til Østerrike, så vi får se.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 15:15   #96
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Det spøker for påskeferien til Russland, ser jeg – nå har de pålagt alle som kommer til Moskva fra de verst rammede landene å gå i to ukers karantene, og Norge står på lista over disse landene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 15:57   #97
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Guttungen skal på Cisv-leir i Sverige med unger fra hele verden i juni/juli. Håper de klarer å gjennomføre det, men ikke for enhver pris. Har skjønt at deg gjøres fortløpende risikoanalyser.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 16:03   #98
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Jeg kjenner det er like greit vi ikke har de mest eksotiske reiseplanene i år. Vi voksne har billetter til London i påsken, og gjør vel en vurdering når vi nærmer oss på om det er verdt det. Foreløpig regner vi jo med å kunne dra. I sommerferien har vi planlagt ei uke i Göteborg-området. Vi har ikke bestilt overnatting ennå, men regner med det skal la seg gjøre også.

Mannens jobbreiser utover våren er avlyst alle sammen, og akkurat det passer meg i grunnen helt greit.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 16:09   #99
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Vi skal på familiebesøk i USA i påsken, og vurderer fortløpende om vi drar eller ikke.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-20, 16:27   #100
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Coronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Guttungen skal på Cisv-leir i Sverige med unger fra hele verden i juni/juli. Håper de klarer å gjennomføre det, men ikke for enhver pris. Har skjønt at deg gjøres fortløpende risikoanalyser.

Samme gjøres med en stor speiderleir i Polen i sommer, over 20 000 deltakere fra hele verden. Men mye kan skje innen den tid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no