Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-20, 19:18   #81
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi holder oss i Norge. Kanskje Sverige en tur om de åpner grensa igjen. Med unger får vi leie ei hytte et sted eller sette campingvogna et sted, og uten unger så blir det motorsykkel tur med hytte eller telt overnatting i Norge.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 19:24   #82
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har alt betalt for både Sverige og Spaniaferie, det blir vel ingen av delene, ikke vet jeg hva vi får tilbake heller. Blir det ikke noe tar vi småturer hjemmefra, ikke noe norgesferie med hytte/ hotell osv.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 19:27   #83
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Høres ut som din hjembygd er ca min mormors hjembygd. Hennes kjære Istindan hang på et maleri på veggen i stua hennes i alle år, der hun bodde etter at hun giftet seg, 150 mil lenger sør. Den nydelige dialekta hadde hun med seg resten av livet.

Jeg snakker dessverre ikke Målselvdialekt, men en kvasiblanding av mye ulikt. Men kjærligheten til det fjellet delte hun med meg. Det er rart hvordan et fjell kan bety så mye, bare fordi jeg har sett det i hele oppveksten.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 20:00   #84
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.378
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.

Jeg snakker dessverre ikke Målselvdialekt, men en kvasiblanding av mye ulikt. Men kjærligheten til det fjellet delte hun med meg. Det er rart hvordan et fjell kan bety så mye, bare fordi jeg har sett det i hele oppveksten.

"Kvasiblanding av mye ulikt" er samme dialekt som jeg har. Ja, hun vokste opp i nabodalen ett hakk lenger sør da. Og snakket "Bardodaling" hele livet, selv om hun levde mesteparten av det på Hamar.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 20:40   #85
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Sjansen er vel ganske stor for at vi alle ikke har så mange andre muligheter enn norgesferie.
Vi satser på kun Norge uansett. Nå blir vi litt tvunget til det, og det er jo egentlig litt bra også, for jeg vil helst bare til utlandet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 20:48   #86
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi hadde halvveis planer om roadtrip gjennom DK, og er det åpent drar vi uten kvaler av noen art. Null stress.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 20:56   #87
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi skal male hus i sommer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 21:14   #88
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Reiser dere om det blir 14 dagers karantene, da?

Vi har 4 ukers ferie og 4 uker er vi egentlig borte. Det vil si at de 14 dagene må dekkes opp med ulønna permisjon. Jeg skulle uansett søkt om det på grunn barn uten SFO, men for mannen blir det jo trasig. Vi har råd til det, men det blir isåfall en dyr ferie....

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 21:21   #89
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg får ikke to uker ulønnet perm etter ferien, det er nøye tilpasset med vikarer når vi er borte og forventet at jeg gjør noen vikaroppdrag når jeg er tilbake. Ikke aktuelt med ulønnet perm, men jeg kunne sikkert fått innvilget h hjemmekontor.

Men nei. Jeg drar ikke utenlands for så hjem i 14 dagers karantene. Vi burde dessutrn overnattet på vei hjem.

Nei. Vi holder oss nok innenlands i år.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 21:24   #90
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg tenker at dersom jeg måtte utenlands, ville jeg tatt det i begynnelsen av ferien, slik at sistedel av ferie evt kunme blitt brukt i karantene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 21:32   #91
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Nei, vi reiser ikke til Frankrike hvis vi må ha 14 dagers karantene etterpå.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 21:55   #92
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har et lite sommerhus ved en fjord på Sørlandet og pleier å feriere der - så alt blir som det pleier.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 21:59   #93
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Reiser dere om det blir 14 dagers karantene, da?

Vi har 4 ukers ferie og 4 uker er vi egentlig borte. Det vil si at de 14 dagene må dekkes opp med ulønna permisjon. Jeg skulle uansett søkt om det på grunn barn uten SFO, men for mannen blir det jo trasig. Vi har råd til det, men det blir isåfall en dyr ferie....

Han er vel ikke garantert å få det innvilget?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 22:01   #94
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Han er vel ikke garantert å få det innvilget?

Nei, absolutt ikke.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-20, 22:01   #95
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.328
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vi har et lite sommerhus ved en fjord på Sørlandet og pleier å feriere der - så alt blir som det pleier.

Satser på en strålende Sørlandssommer, da. Tenker vi skal ta utflukter på Sørlandet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-20, 10:56   #96
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

"Kvasiblanding av mye ulikt" er samme dialekt som jeg har.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-20, 11:01   #97
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi har restaurert vår gedigne 2 etasjers veranda. Jobben er utført av en snekker og det er brukt spesialbestilte materialer. Gammelt og digert hus fører ofte med seg endel utgifter. Vi burde få et firma til å male to av veggene også. Så det er vel greit at det blir litt rimeligere ferie akkurat i år.

Vi har campingvogn ved kysten, bare vi får hentet den fra Sverige. Så det blir nok en kombo av camping, hjemme og noen småturer med bil og hotell/hytte.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-20, 11:56   #98
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg skal som vanlig ha hageferie, har ikke råd til annet. Det må vel kunne regnes som norgesferie.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-20, 17:07   #99
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Vi avbestilt billettene til Australia i sommer for ca. en måned siden, og i går fikk jeg melding fra forsikringsselskapet om at de har ferdigbehandlet og betaler ut erstatning nå.

Vi er veldig vant til Norgesferie, så får vi se hva det blir denne gangen. I ren optimisme har jeg bestilt en leilighet ved Lindesnes til en uke i juli. Den kan avbestilles kostnadsfritt fram til uken før.

Og det blir helt sikkert noen uker på hytta på fjellet. 13-åringen var skeptisk, men nå har jeg lagt mobilt bredbånd på forhandlingsbordet, og da er hun med.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-20, 17:26   #100
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.790
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Her har nok en slektning ordnet seg flyreise sydover til feriehuset i Spania. Jeg trodde grensene var stengt? Altså, dette er ikke sommerferie, dette er nå.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no