Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-20, 06:24   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Årelange diskusjoner om hva vi skal gjøre i sommerferien har satt fokus på hva jeg trenger/ønsker om sommeren:

bade
padle
kjøre båt
fiske
overnatte ute
plukke bær
spise sjømat
spille kort eller brettspill
drikke vin med venner
treffe bestevenninna mi som bor et stykke unna


Hva trenger du?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 07:47   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.489
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg trenger tid på tur med familien min, bare oss fem.

Jeg og ungene har i år fastslått at ja, vi liker camping.
Mannen er ikke like begeistret, men jmf det punktet om tid med svigers, her mener jeg det er han som må bite tenna sammen, dette skal vi snakke om når vi kommer hjem.

Er det varmt trenger jeg å bade. (i år trengte jeg det i juni. Da var vi hjemme. Jeg trengte det ikke i juli. Men har badet med minstemor ved er par anledninger. I basseng der hun ikke kan stå, hun må ha med en voksen da)

Jeg ønsker opplevelser for ungene.
Det inkluderer å bite tenna sammen noen dager ekstra hos svigers. Ungene elsker å treffe dem, og de er skilt så der er to hjem vi skal oppfylle ønsket om mest mulig tid med. Det tar flere dager en min mentale grense.

Og det betyr å gå i park. Hunderfossen er tradisjon. Dyreparken uten så mye regn som i fjor og Legoland står på ønskelisten.

Og jeg trenger å få spise ute. Altså utendørs. Vi griller fea mai til september, men store deler av denne tiden spiser vi inne. I motsetning til min mann, liker jeg å spise ute, det er litt mer styr, men jeg tilrettelegger for det så ofte jeg kan. Litt forpurret i år av at det tunge bordet klarer jeg ikke bære opp selv og han brakk armen, men nå er armen bra nok til at vi kan bære det opp sammen. Før ferien spiste vi ute på bordet vi har med oss på camping. Løsningsorientert.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 07:50   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.714
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Ha folk rundt meg, ha noen hyggelige planer, treffe venner.

Egentlig må jeg også på sjøen, men det er ikke så lett å få til uten egen båt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 08:26   #4
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg må reise et eller annet sted i sommerferien. Hjemmeferie over flere dager føles ikke som ferie - da blir jeg bare gående hjemme i samme hverdagstralten med klesvask og fiksing i heimen. Det kan jeg gjøre resten av året

Jeg er veldig glad i å reise og ønsker å tilbringe en del av sommerferien på et sted med "sol-og varme"-garanti. Jeg er glad i strandliv, men helst på et sted der det er litt å oppleve. I tillegg kommer vi til å tilbringe en god del feretid på hytta nordafor fremover. Når barna ikke vil feriere med oss lengre, så blir nok mer av sommerferien i Norge og så tar vi heller en utenlandstur på andre tider av året.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 08:33   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg trenger å ha ferie. Noe annet trenger jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 08:39   #6
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg må ha stabil sol og varme. Rett og slett slippe å se på værmelding før dagens program bestemmes. Er nok miljøskada vestlending der. ;-)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 09:08   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Lese bøker.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 09:54   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Sol, varmt, fløyelskvelder, opplevelser, godt mat og vin, se nye steder. Det var det jeg trodde jeg trengte. Nå har jeg faktisk hatt en veldig bra sommer uten flesteparten av disse tingene, men vi får se hvordan jeg tenker på det til høsten.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 10:00   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.855
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg trenger å se og ta på havet. Må ikke bade i det dersom det ikke er vær til det, men jeg trenger å lukte det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 10:04   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Ha tid til å gjøre det jeg vil. Sløve ute i sola, luke, kose meg med blomstene og grønnsakene i pallekarmene mine, lese og strikke. Og å få med alle på en tur og å spise ute etpar ganger.
Vi har vært hjemme de to siste årene og det er helt nydelig.
Jeg liker meg hjemme. Gutta mine også. 😊

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 10:13   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg MÅ ha sol og få litt farge på kroppen. Siden jeg bor i Bergen betyr det at jeg må sørover. Minst en uke, helst tre.
Det er ikke så nøye hva jeg gjør i ferien, bare solen skinner og jeg kan gå lettkledd.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 10:15   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg trenger flere dager i strekk med sol og varme, tid med familien min, vindrikking med venner, lange, late dager, fjellturer og nok tid til å "lande".

Ideelt sett består ferien min av fire uker som inneholder mellom syv og ti dager på reise, helst til et Middelshavsland, noen dager hjemme og resten av ferien på hytta/fjelltur. Aller helst bør en del av disse dagene inneholde noen kvelder med god middag og vin med venner eller søsken. (Foreldrene våre bor i nærheten, så de er det ikke like prekært å bruke feriedager på. )

Per nå er jeg i manko på sol og varme, men det er fortsatt sommer igjen, så det er lov å håpe.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 10:32   #13
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Varme

Gjøre noe annet sammen med familien, helst reise bort (og bort kan være så mangt, selv om jeg foretrekker varmere strøk)

Ha late morgener, dag etter dag etter dag

Bade

Spise grillmat

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 10:33   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Må ikke så veldig mye egentlig. Men det vi bruker er å være på småbruket på nordmøre ved sjøen, være en stor uke i oslo der vi møter venner, går på kafe, bader og koser oss. Og så liker jeg å være hjemme for å møte venner. Jeg elsker også at jeg ofte får noen få dager for meg selv på sommeren. Det er maks ferie. Gjerne hjemme. Skal hjem fra hytta nå og skal ha bestevennina og mannen på middag i kveld og mannen og ungene tar et oar dager i byen. Mannen skal møte noen venner alene senere i uka og på fredag skal vi på konsert sammen. Så det eneste jeg faktisk må ha er variasjon.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 11:04   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg tror jammen ikke det er så veldig mye jeg "må".

Men øverst på ønskelista står det å reise bort og ha gode opplevelser sammen med familien.
Sove lenge mange dager på rad og snu døgnet litt.
Være noen dager alene hjemme.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 11:11   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg må ha sol og varme og mulighet til å trene. Ellers synes jeg det er herlig å gjøre minst mulig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 11:15   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Jeg må reise bort og jeg må bade. Helst masse bading.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 11:40   #18
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Må være med familien og venner, ellers er det fint lite jeg må.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 12:13   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.835
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

For å få skikkelig feriefølelse vil jeg gjerne:
- reise
- være oppe sent og sove tilsvarende lenge om morgenen
- spille masse brettspill med familien
- spise grillmat og is
- ha sol, men ikke for mye varme

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-20, 12:37   #20
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva liker du/MÅ du ha om sommeren

Varme og sol. Roadtrip med familien. Brettspill og masse kortspill. Gode måltider på restaurant.

Nevnte jeg varme og sol????

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no