Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 23:24   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Jeg fikk plutselig lyst på et strikketøy å kose seg med i høstmørket.

Jeg er ikke flink til å strikke, ensfarget og frem og tilbake-strikking er nok best for meg. Men jeg har en flink bestemor som nok trår til med en hjelpende hånd.


.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:31   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Nei. Men litt kjedelig. Det er litt pesete med tynn tråd og tykke pinner. Jeg strikket for øvrig diagonalvarianten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:34   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei. Men litt kjedelig. Det er litt pesete med tynn tråd og tykke pinner. Jeg strikket for øvrig diagonalvarianten.


Finner det flere varianter?


Kanskje lillebror heller ønsker seg en liten koseklut? Eller et dokketeppe til storesøster?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:38   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Jeg strikker sparkebukse fra Nøstebarn. Den er ytterst enkel, rett strikk frem og tilbake, også noe montering på slutten tror jeg.

Jeg har fobi mot å strikke på fire pinner samtidig (ermer og bein og sokker), og det begrenser veldig hva jeg kan strikke. Hiver meg inn i tråden og håper noen kommer med flere ideer!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:38   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Det er kjempeenkelt - frem og tilbake og ferdig med det.
Det er jo en heklekant rundt, men den kan du bare droppe!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:40   #6
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg har fobi mot å strikke på fire pinner samtidig (ermer og bein og sokker), og det begrenser veldig hva jeg kan strikke. Hiver meg inn i tråden og håper noen kommer med flere ideer!

Jeg har lært en metode som er genial! Den heter "magic loop" hvis du har lyst til å søke på nett.
Istedet for 5 pinner bruker du en litt lang rundpinne. Deler arbeidet i to (istedetfor 4) og strikker halvpart for halvpart på rundpinnen. Helt genialt Det blir ikke noen "sprekker" på enden å snakke om heller.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 23:44   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Nei, det er veldig enkelt. greit hvis du bare vil strikke og slippe å tenke på strikkingen samtidig og hvis du strikker i ull/silkegarnet så får du verdens deiligste babyteppe.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 00:08   #8
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Teppet er veldig enkelt å strikke. Det er ganskje kjedelig å strikke bare fram og tilbake så jeg likte diagonalvarianten best. Da slipper man også heklekant. Blir fin hullkant når man strikker. Tror absolutt du fikser det.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 00:17   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Er det non som har bilde av teppet? Ble nysgjerrig på hvordan det ser ut.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 08:08   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Jeg har lært en metode som er genial! Den heter "magic loop" hvis du har lyst til å søke på nett.
Istedet for 5 pinner bruker du en litt lang rundpinne. Deler arbeidet i to (istedetfor 4) og strikker halvpart for halvpart på rundpinnen. Helt genialt Det blir ikke noen "sprekker" på enden å snakke om heller.

Næh? Det finnes en løsning?

Tusen takk for tipset!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 09:37   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Eg strikka på rundpinne, og lagde med hullrand.

Eg har aldri høyrt om at ein skal strikke teppet med fem pinnar? Både Bånsull og Nøstebarn sine oppskrifter seier vel rundpinne?

Det har blitt fem tepper her i heimen. Tre har eg gitt bort i gåve og to har eg til Lillebror.

Det vanskeligaste med å strikke desse var når eg mista masker. Særlig dei to første teppene mista eg masker i hytt og pine

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 09:38   #12
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Magic loop-metoden tror jeg er filmet og ligger på youtube, hvis du søker.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 10:00   #13
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Vips har jeg bestillt garn, pinner og oppskrift fra nøstebarn.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 11:33   #14
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg har aldri høyrt om at ein skal strikke teppet med fem pinnar? Både Bånsull og Nøstebarn sine oppskrifter seier vel rundpinne?

Neida! Det var zol som skrev at det hun kunne strikke var begrenset av at hun IKKE ville strikke med 5 pinner (hvorpå jeg kom med en løsning på det problemet). Men det hadde forsåvidt ikke noe med mor Signe-teppet å gjøre

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 14:16   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er mor Signe-teppet vanskelig å strikke?

Her står det litt om de ulike variantene. Lettere digregert, på ekte FP-vis.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no