Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips til støvsuger

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-15, 13:23   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Tips til støvsuger

Trangen til å støvsuge kom kastet på meg i formiddag og jeg gjøv på med positiv innstilling. Jeg hadde dog knapt skrudd den på før jeg hørte en rar lyd og luktet og observerte røykutvikling!

Fikk skrudd av lynkjapt og konstaterer at vi nå må ha ny veldig kjapt. Og siden ingen avgjørelse, stor eller liten, tas uten å konferere med Forumet, ber jeg altså om tips her.

Krav: Max 3-4000, helst billigere. Solid, effektiv og inneklima- vennlig. Har en som etterhvert nok vil utvikle astma.

Så, hva anbefaler dere?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 17:16   #2
jche
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 26
jche har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tips til støvsuger

Sentralstøvsuger. Da får du støvet ut av huset.

jche er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 21:29   #3
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Tips til støvsuger

Electrolux Ergospace - lang ledning, lang slange og vaskbart hepa-filter. Vi bruker den hver dag og er veldig fornøyde. Vi har lagt vekk det vanlige munnstykket og bruker kun det parkettmunstykket som fulgte med. Eneste minuset er at selv om den er stille til vanlig så synes jeg den er litt bråkete når vi bruker 3-1 ekstramunstykket.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-15, 21:39   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til støvsuger

Takk! Men sentralstøvsuger, krever ikke det at huset er lagt opp til det? Er vel ikke bare å kjøpe?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 19:51   #5
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Tips til støvsuger

Det er ikke nødvendigvis så omfattende å etterinstallere en sentralstøvsuger, du kan ofte gjøre det uten profesjonell hjelp om du er komfortabel med det. Søk på "ettermontere sentralstøvsuger" på Google så finner du noen greie linker. Jeg er ikke så begeistret for sentralstøvsugere, jeg synes det er tungvindt å dra ut slangen og jeg synes den krever mye lagrinsplass.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 20:29   #6
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Tips til støvsuger

Jeg hadde samme kriterier i vinter, og endte opp med denne. Søkte på prisjakt og mener jeg betalte ca 1000 kr, de til 2-3000 kr hadde samme hepafilter noe som var mitt hovedkriterie. Liker den veldig godt, særlig sofamunnstykket som følger med! http://www.elkjop.no/product/hjem-og...uger-zcs2000el

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 20:30   #7
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Tips til støvsuger

Vurderte sentralstøvsuger da jeg pusset opp hus og hadde mulighet til å legge inn, men det ble for dyrt for lite moro. Hadde ikke orket og drive med den milelange slangen!

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-15, 21:19   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til støvsuger

Takk igjen. Endte med en Bosch selgeren anbefalte. Nypris 4999' nedsatt en tusenlapp. Den bør være bra til den prisen!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no