Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dyrt å få montert hageslange?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-15, 14:52   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyrt å få montert hageslange?

Vaskerommet ligger rett bak hageslangen så det er nok derfra et sted, har ikke egentlig sjekket. Så ligger kjellerstua rett ved siden av vaskerommet og hagen er rett ved siden av der igjen. Så det måtte i så fått gått fra vaskerommet og gjennom kjellerstuen på et vis. Hmmm. Men jeg kunne jo hatt en befaring da, så kunne de sett på mulighetene her uten at jeg trengte å gjøre noe nå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 14:56   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyrt å få montert hageslange?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg ser vel for meg at det er litt avgjørende om det er rør på den siden av huset som det går an å koble seg på, eller om rørene må dras fra andre enden. Vet du hvor i kjelleren de kommer opp?

Ja, det er jo det som koster penger. (HV forteller jo om en tusenlapp på å sette opp kran ute når røret var på innsiden av samme vegg) - Og det er jo desto viktigere å gjøre det av fagfolk når det er snakk om vann i tillegg.

(Nå er jeg sikkert litt farget av at det her omkring sjelden er behov for vanning av plen - ungene vår leker med vannsprederen i gata)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 15:12   #23
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyrt å få montert hageslange?

Det som er enklest for deg da er rørlegger som legger rør i taket i kjellerstua fra vaskekjelleren, det vil nok koste nærmere 15000 enn 1500 alt etter hvor langt det er.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 15:23   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyrt å få montert hageslange?

15.000 er fremdeles billigere enn jeg trodde. Så da er det jo overkommelig i relativt nær fremtid. Om jeg gidder da, egentlig er det jo ikke såå behov. Men takk for alle svar.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-15, 21:25   #25
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dyrt å få montert hageslange?

Tror naboen betalte rundt 5000 kr totalt. Aner ikke hvordan røropplegget var der da.

Vi har slange på kjøkkenkrana. Vi var litt uforsiktige da vi tok høytrykksspyleren her om dagen, så da fikk kjøkkengulvet seg en skikkelig vask.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-15, 17:38   #26
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Dyrt å få montert hageslange?

Jeg har ikke peiling på dette.

Men jeg ville kontaktet naboene og hørt om de var interessert i å ha vann i Hagen (dersom alle har det på framsiden). Mulig det går an å lage en form for løsning der man må skru av vannet på vinterstid? En enkel uteløsning?

Far min har nå 3 kraner ute i den store Hagen sin. To av dem er ikke i nærheten av huset ig disse må skrus av før fristen kommer.

Ring en rørlegger og be om pris på ulike løsninger.
Plutselig er det enklere enn du tror!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no