Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kan man male gamle brune glatte dører?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-14, 02:08   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Jeg ville heller ikke malt dem - de kommer til å se mye bedre ut bare resten av stua males!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 07:33   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

NEEEEEI! Ikke male de fine teakdørene! Jeg kjøper heLler nye til deg. Og helt ærlig, det blir ikke pent å male sånne dører.

Jeg er enig! Ville ikke det jeg heller, men mannen hatet de, så etter 9 år ble de byttet ut med hvite.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 07:34   #23
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Ser bok mye bedre ut om resten av stua males ja og bytt håndtak!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 07:35   #24
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Jeg ville også sett det an. Jeg har sånne dører i hele huset, i første etasje er de malt (ikke av meg opprinnelig, men jeg malte over rosafargen som var) og det har tydeligvis fungert fint, men i andre etasje er de som dine og jeg trives egentlig godt med dem.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 08:27   #25
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Om dere har tenkt å ha rommet slik det er på bilde, tipper jeg hvite dører blir fint, eller samme som veggen? Det er egentlig ikke noe praktisk som hindrer en i å male slike dører, god maling og godt arbeid gir varig og fint resultat etter min erfaring.

Nei, jeg skal ikke ha det sånn som på bildet. Veggene blir grønne.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

NEEEEEI! Ikke male de fine teakdørene! Jeg kjøper heLler nye til deg. Og helt ærlig, det blir ikke pent å male sånne dører.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg ville heller ikke malt dem - de kommer til å se mye bedre ut bare resten av stua males!

Ok, jeg hører på kloke kvinner og venter til stua og rommene dørene leder til er malt. Og så kan jeg legge ut nye bilder og så kan dere få mene noe da. Eller så kan Mei, Tallulah og andre komme på stilekskursjon og avlegge innstilling og rapport til forumet.

Det kommer antagelig også til å bli litt annerledes når det blir tre i stedet for fire dører - den ene døråpningen skal vekk, den til høyre i bildet. Dører er bare så 2010, det kan da umulig være nødvendig med dører inn til hvert eneste rom?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 09:19   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Ja, vask, puss, grunn og mal. Bruk fin rulle.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 12:30   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

De ser veldig like ut som dørene vi har oppe. Vi har bare vaska dem veldig godt med salmiakkvann og malt med vanlig hvit interiørmaling, og det har holdt som tusan. Vi brukte rull, så det gikk fort også.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 13:11   #28
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Det går an å male men som de andre sier, det blir ikke særlig fint. Var i hvert fall ikke det på den ene døren her der det var gjort.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 13:12   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Skulle ikke du ha grønt og lilla eller noe i resten av stuen? Det blir kjempefint til de dørene!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 13:15   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Om du skal bytte håndtakene og det er sånne med en sort "rull" rundt metallet kjøper jeg dem gjerne av deg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 18:10   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Dørene blir kjempefine om du maler dem riktig. Grunnen til at Tally og jeg, med fl. snakker om å beholde dem som de er, er jo fordi teak-dører og lignende har en egenverdi som det er synd å ødelegge. Akkurat som det er synd å ødelegge teakmøbler fra 50-tallet, bare fordi det er in med hvitmalte møbler en periode.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 18:11   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Og ikke for å være slem mot Tally, men hvis det er slike håndtak, så ville jeg aldri ha gitt dem bort.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 18:21   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og ikke for å være slem mot Tally, men hvis det er slike håndtak, så ville jeg aldri ha gitt dem bort.

Nå skrev jeg i rettferdighetens navn at jeg var interessert i å kjøpe, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 18:24   #34
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Jeg ville heller ikke byttet dørene. Men så liker jeg sånne dører. Vi bygget hus i 99 og satte inn sånne dører.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 18:36   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå skrev jeg i rettferdighetens navn at jeg var interessert i å kjøpe, altså.

Å, jeg mente det ike slik. Jeg var mer på My Pressioussssss-nivå, jeg.

Underforstått: jeg ville aldri kvittet meg med dem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 22:15   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Ja, det kan du.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 09:42   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Jeg har nok avventet maling og evt hatt på de noe olje av noe slag (ovatrol?)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 10:00   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Å, jeg mente det ike slik. Jeg var mer på My Pressioussssss-nivå, jeg.

Underforstått: jeg ville aldri kvittet meg med dem.

Nei, nei, men da er det jo underforstått at du liker stilen. Om Acsa ikke gjør det er det jo ikke noe problem å heller selge det, og kjøpe noe man liker; gammelt eller nytt. Om Acsa liker dem, skal hun selvfølgelig beholde dem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 11:12   #39
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Skulle ikke du ha grønt og lilla eller noe i resten av stuen? Det blir kjempefint til de dørene!

Grønne vegger, lilla sofa.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dørene blir kjempefine om du maler dem riktig. Grunnen til at Tally og jeg, med fl. snakker om å beholde dem som de er, er jo fordi teak-dører og lignende har en egenverdi som det er synd å ødelegge. Akkurat som det er synd å ødelegge teakmøbler fra 50-tallet, bare fordi det er in med hvitmalte møbler en periode.

Du har selvfølgelig rett. Jeg har gått i meg selv og analysert mitt forhold til denne typen dører. Jeg tror det handler om at jeg er vant til å se dem i hus som jeg ikke synes er så veldig fine, med mye gusjete farger og gammeldamelukt. Jeg skal rense hjernen min for assosiasjoner og se på dem med nye øyne når jeg er ferdig med å male og møblere.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om du skal bytte håndtakene og det er sånne med en sort "rull" rundt metallet kjøper jeg dem gjerne av deg.

Jeg skal se hva slags håndtak det er og ta stilling når jeg har overtatt huset og kjent på dem.

Uansett skal jeg jo fjerne en dør med håndtak.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 11:57   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man male gamle brune glatte dører?

Hva er byggeåret for huset, Acsa?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no