Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Langpanne-Sarah Bernhardt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 14:29   #1
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Langpanne-Sarah Bernhardt

Jeg har lest igjennom den lange sarah bernhardt tråden og sett meg selv svare på spørsmålet jeg selv har, men det står ikke mengde: Hvor mye kokesjokolade eller 70% sjokolade skal jeg ha i smørkremen, for man kan tydeligvis bytte ut kakao med sjokolade.... Sjokoladekremen er på 250 gram smør og 200 gram melis... 2 barneskjeer kakaopulver. Så hvor mye sjokolade bør jeg ha i da?
Og finnes ikke Sarah Bernhardt i vansli smørkrem, uten sjokolade? Mener jeg leste det et sted.... Vet jo at man selvfølgelig kan mikse litt selv, men er bare nysgjerrig og lurer på smaken.
Så, jeg tror jeg kommer til å ha bittelitt fett i sjokoladen, kokosfett eller delphiafett? Er det smaksforskjeller? Jeg vil ha fyldig sjokoladesmak, men kjekt at den blir litt tynnere.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 14:37   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Langpanne-sarah bernhardt

Du kan fint smelte en hel 82% Lindt-plate eller tilsvarende og ta bort litt av smøret. Varsomt smeltet sjokolade lar seg røre inn i mykt smør. Selv bruker jeg av og til 1-1,5 plate mørk sjokolade smeltet forsiktig ut i en liten kartong med fløte, litt ekstra med melis og vanilje; avkjøler den i kjøleskap og visper den stiv. Det er et veldig godt fyll etter min smak, en tykk trøffelaktig krem, men er ikke så holdbar eller frysevenlig som smørkrem (har i grunnen aldri prøvd å fryse den).

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no