Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-13, 21:13   #21
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg gleder meg til ting som kommer, som høytider og ferier, men det er ikke de som bærer meg gjennom dagene. Jeg har innsett etter hvert at dersom jeg ikke klarer glede meg over det som er her og nå, så går jeg glipp av veldig mye glede. Livet har bydd på mange humper i veien, og jeg tror nok de har vært med på å lære meg å glede meg over de små tingene - en klem fra en av ungene, solskinn, lukten av kaffe (smaken kan jeg styre meg for ), en god sang på radioen, en sms fra min mann...

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:15   #22
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det ER jo ganske håpløst da.

Jeg er den første til å innrømme det he he.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:17   #23
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg gleder meg veldig, veldig mye til ferier og anser dem
absolutt som høydepunkter. Det betyr ikke at jeg ikke gleder meg over småting i hverdagen.

Samme her.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:20   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg er en som gleder seg intenst til ting. Intenst! Bursdager, ferier, nye utfordringer, møter med folk, opplevelser og musikk. Men jeg er godt tilstede i livet hver dag, når man har unger, hage, elsker mat og vin så må man være tilstede. Det er så fysisk alt sammen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:23   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg kan ikke fatte alle de årene jeg gikk uten den gleden! Jeg har nesten en barnslig glede over kaffe, og den starter idet jeg går ut av senga.

Samme her! Og på jobb er det faktisk bare vanlig friele traktekaffe, men den er såååå god, mye bedre enn hjemme (er vel det at jeg drikker den i fred og ro med gode kolleger mens jeg spiser frokost på pulten i fred og ro og sjekker dagens overskrifter og mail. Deilig start på dagen rett og slett). Det hender jo jeg lager meg en kopp nespresso hjemme mens jeg gjør barna i stand, men den er ikke like god.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:27   #26
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg gjør begge deler! Jeg elsker å planlegge ferier, fester, sammenkomster, besøk og andre ting jeg kan glede meg til. Elsker det! Likevel nyter jeg absolutt de små tingene i hverdagen også. Både mat, unger, venner, mann, god treningsøkt, fine øyeblikk på jobben osv.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:46   #27
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

...


Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 11:24.
  Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:48   #28
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg mente reising, men også ferier generelt, for all del.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:49   #29
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

...


Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 11:24.
  Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:51   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg hadde dødd litt innvendig uten reising. :fattig:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:52   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nei, sant? Det er ikke binært. Jeg lever i nuet og planlegger og gleder meg til ting i en salig røre, jeg.

Absolutt. Det er deilig å ha store ting å glede seg til der fremme, men de tingene stjeler på ingen måte noe fra hverdagsgledene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:54   #32
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg går alltid og teller ned til noe. Til helgen, til sommeren.. om ting ikke ble som jeg håper gleder jeg meg likevel til neste gang.

Jeg er litt (veldig) rar da, jeg er ikke så glad i dager man liksom er forpliktet til å like. 17. mai, jul og slikt. Takke meg til påsken der man kan kose seg med en haug med bøker og litt sjokolade.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 21:55   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hadde dødd litt innvendig uten reising. :fattig:

Jeg har reist lite de siste årene pga jeg er alene med relativt små barn. Nå skal jeg snart til USA, alene, og har nesten ikke begynt å glede meg. Det er veldig ulikt meg! Før ville mye vært planlagt, nå tar jeg ting litt på sparket.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 22:18   #34
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Dere som gleder dere til kaffekoppen - er det smaken eller effekten dere gleder dere til? :under opplæring:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 22:31   #35
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg synes det er viktig å ha noe å se fra til, men ser gjerne fram til å komme på jobb, å komme hjem, til kaffe og til frokost. Jeg liker hverdag.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 22:34   #36
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg elsker å glede meg. Halve moroa med å for eksempel skulle ut og reise, er å glede seg og planlegge på forhånd.
Jeg prøver å la hverdagene bli så fine som mulig - det er så mange av dem. Men jeg har alltid noe jeg gleder meg til: ferie og fri, som regel.
Jeg har ikke tenkt så mye på om forventningene blir innfridd - men når jeg tenker etter, så tror jeg i grunnen ofte de blir det.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 08:40   #37
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Dere som gleder dere til kaffekoppen - er det smaken eller effekten dere gleder dere til? :under opplæring:

Kaffen på jobben er ganske vond/ordinær. Litt for syrlig, samt at den er ferdigkvernet, så den mangler den avrundetheten som nykvernet kaffe har. Ferdigmalt kaffe er flatere og tammere i smaken enn nykvernet. I tillegg er det bønner som ikke er tilstrekkelig brent etter min smak, jeg liker best mørkbrent kaffe, gjerne brent såpass at de eteriske oljene kommer frem i kaffen.

Hjemme har jeg kaffekvern og maler kaffen etterhvert som jeg lager.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 09:03   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Dere som gleder dere til kaffekoppen - er det smaken eller effekten dere gleder dere til? :under opplæring:

Kosen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 09:07   #39
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Jeg kjenner jeg er litt avhengig av å ha noe å glede meg til. Kanskje spesielt ferie. Elsker å bruke tid på å planlegge og snakke om tur. Det betyr ikke at jeg ikke kan kose meg i hverdagen. Jeg liker hverdagene, men liker de enda bedre når de får noen avbrudd. Da er de veldig fine å komme tilbake til.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 10:02   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.872
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor viktig er det for deg å ha noe å se fram til?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Dere som gleder dere til kaffekoppen - er det smaken eller effekten dere gleder dere til? :under opplæring:

Smaken. Jeg får ingen fysisk effekt av kaffe. Jeg vet folk sier man våkner av det. Ikke jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no