Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-07, 07:29   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Veldig bra at det kommer et "skikkelig" alternativ til alle tegneseriene som Donald osv. Liker Donald jeg altså, men poden min har ikke den helt store interessen enda.

  Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 07:31   #22
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Er ikke også dette snikreklame?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 15:19   #23
kim
Nybegynner
 
kim sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5
kim har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er ikke også dette snikreklame?

Det kunne nesten se slik ut ved å lese kommentarene... men jeg kjenner ingen av dem som skriver innlegg her.

Fant det ved å google. Det er hyggelig at folk spontant oppfatter bladet på en positiv måte. Det er ikke lett å starte et nytt blad, uten å være en stor aktør med masse penger med en sterk brand.

Vår eneste sjanse til å overleve er at folk liker bladet og snakker om det spontant, som på denne tråden.

Kim, ellemelle oppstarter som ikke har plantet noen ting : )

kim er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 15:26   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Det er mulig. Personlig kjøper jeg ikke blader til ungene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 15:56   #25
kim
Nybegynner
 
kim sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5
kim har et hav av muligheter foran seg
Smil

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er mulig. Personlig kjøper jeg ikke blader til ungene.

kim er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 16:00   #26
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Fordi jeg ikke ser nytteverdien i dem.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 16:54   #27
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Skal nok sjekkes ut. Poden på 5 har lagt sin elsk på disse Disneybladene som er utgitt i sommer.

Jeg skal ha første klasse til høsten, men vet ikke om vi skal bruke store eller små bokstaver. Jeg startet i helt ny jobb så ting er ikke helt klart enda.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 20:08   #28
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Da har jeg lest bladet, og jeg er veldig fornøyd. Datteren min er snart 4 og det var midt i blinken for henne. Variert og et godt utgangspunkt for samtaler og filosofering. Det er et eget vedlegg til de voksne med "veiledning".

Jeg ped.leder i barnehage og vi fikk et lass med blader (reklame) i forbindele med lansering av et barnehageopplegg fra Ellemelle. Dette virket forøvrig også veldig interessant. Gleder meg til å teste det ut på barna.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 21:17   #29
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Kan man kjøpe dette i butikker også, eller må man abonnere?

(Kim; du må gjerne ta kontakt dersom du ønsker å annonsere. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-07, 23:19   #30
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Kan man kjøpe dette i butikker også, eller må man abonnere?

Mulig det kommer i butikken også, men man kan i alle fall abonnere. Det fulgte med kupong i bladet.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 12:18   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

For egen del har jeg og teamet mitt endt opp med å lære inn små og store bokstaver samtidig, men med hovedfokuset på de små bokstavene. -Men vi har hatt en del diskusjoner om dette innad i teamet både før og underveis i førsteklasseåret.


Sånn gjør vi det også. Elevene skal lese begge deler, men fortrinnsvis de små, men de skal lære å skrive de store. Hadde JEG fått bestemme, ville det blirr små det også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:39   #32
kim
Nybegynner
 
kim sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5
kim har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Kan man kjøpe dette i butikker også, eller må man abonnere?

(Kim; du må gjerne ta kontakt dersom du ønsker å annonsere. )


Hei, har u lest min privat melding?

kim er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 09:48   #33
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg husker at i "fifi og fofo-boka" var det vitterlig små bokstaver, så vi lærte da små bokstaver tidlig på 80-tallet også.

fifi og fofo!
Den boken brukte de på norskundervisningen som jeg hadde når jeg vokste opp i Spania. Jeg skulle til å skrive at det var lenge etter din tid, men når jeg tenker meg om så var det visst tidlig på 80-tallet. Det høres jo ut som en hel evighet siden.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 13:21   #34
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Min fireåring var veldig fornøyd med bladet!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:54   #35
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Kjempefint blad! Det er å få kjøpt på butikken eller?

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 23:06   #36
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Det så spennende ut, dersom jeg ser det i butikken skal jeg kanskje kjøpe det. Orker ikke abonere, behovet er ikke så stort enda til min snart tre åring.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 23:29   #37
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Det så veldig interessant ut og noe som jeg tror vil passe min 5 åring veldig bra.
Skader jo ikke å prøve så nå har jeg akkurat sendt inn en bestillig, så får jeg sjekket det ut!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 20:32   #38
kim
Nybegynner
 
kim sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5
kim har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi jeg ikke ser nytteverdien i dem.


Det er forskjell mellom blad og tidskrift. I mange land finnes det en tradisjon for kvalitetsbarnetidskrifter, særlig i landene hvor man lærer å lese tidlig.

Her er noen grunner til å ha tidskrifter for småbarn (nå snakker jeg om hvilket som helst "kvalitet"stidskrift, som man kan finne for eksempel i resten av Europa, USA ("highlights" er et eksempel i USA)...):

  • Det gir et regelmessig møte for de aller minste. Hver måned når tidskriftet kommer, venter de på det, og det kommer ikke bare én gang, men hver måned. Tidskriftet kommer i barnets navn. Det gir barnet en følelse av å tilhøre verden, være en del av noe. Akkurat som for de voksne... hvorfor leser voksne tidskrifter og aviser?
  • Innholdet i tidskriftet er tilrettelagt på en slik måte at barnet skal føle at det blir tatt på alvor. Spørsmål som barnet er opptatt av i dagliglivet blir diskutert.
  • Barnet vil hver måned gjenkjenne de faste rubrikkene i tidskriftet. Det å møte forbildene sine på fast basis hjelper barnet til å venne seg til lesing, gjør barnet trygt og minker redselen for det ukjente. Barnet får en følelse av å ”være hjemme” samtidig som nysgjerrigheten blir pirret. Gleden av det flyktige blandet med trofasthet. Tidskriftet skal være en ”papirvenn”.
Hvis det hjelper...

kim er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 15:57   #39
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Jeg syntes bladet så bra ut, jeg. Det er iallefall verdt å prøve ut, se om det fanger barnas intr.:-)

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-07, 18:09   #40
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt barneblad for barn mellom 3 og 7 år

Dagen etter at jeg bestilte abonnementet, kom bladet i postkassen!
Datteren min er superfornøyd med bladet og vi gleder oss allerede til neste nummer!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no