Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-18, 15:20   #61
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ser egentlig ut som om det er alle de elendige passasjermennene som trenger å øve mer på det, enn å få viljen sin og få kjøre.

Neh. Det betyr at han også må kjøre hjem fra fest. Alltid.
Ungene kjører mest med meg, for det er jeg som kjører i hverdagen. Både stor og liten bil, leiebil, i utlandet på ferie, med henger, i byen etc. Det jeg HÅPER de lærer er å ikke være dårlige passasjerer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:27   #62
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg tror ikke vi har byttet plass slik at han får kjøre noen gang. Til vanlig kjører jeg min bil og han sin bil - og min tidligere bil var førstevalget på langtur i mange år - så da kjørte jeg alltid frem og gjerne også hjem igjen. Nå har jeg liten el-bil (ikke fordi jeg er dame som bare trenger liten bil, men fordi familien bare trenger liten bil i hverdagen),og vi deler litt på hvem som kjører på langtur.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:34   #63
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei seriøst, det er det jo ikke. Det er litt teit at menn kjører så mye mer enn kvinner.

Jo seriøst det kan det være. Jeg kjører mest og overlater gladelig rattet til mannen når jeg kan.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:40   #64
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Du får si fra.

Jeg har vel en tendens til å overlate kjøring til deg hvis det er mulig.

Kan dog ikke bruke manneargument der.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg liker ikke å kjøre bil,men er en racer på bilferjer. Jeg har også dandert vedkubber ved hjulene på en gammel volvo med dårlig håndbrekk ombord i danskebåten.

Hah! Du kan få kjøre på ferga. Det liker nemlig ikke jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:41   #65
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Neh. Det betyr at han også må kjøre hjem fra fest. Alltid.

Her også.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:43   #66
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Det er jo som alltid pussig, at det stort sett er menn som kjører hvis det er en mann og en dame i bilden. Det er jo bare å se seg rundt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:13   #67
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Det er langt flere menn som polerer bil, mekker bil og leser bilblader også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:19   #68
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ja, det kan nok skje. Men nå skjer 90% av min tid i bil uten han, så jeg får kjørt mer enn nok allikevel, hvis ikke hadde jeg nok vært obs på å ikke miste treningen. Ser på foreldrene mine, der kjører faren min alltid, og har begynt mer og mer å kjøre min mor på hennes aktiviteter/ærend, så der er jeg litt streng med de.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:28   #69
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ikkje på korte turar, men skal vi litt lenger gjer vi gjerne det, mannen liker å køyre, eg liker å sitte på og strikke. På tur/retur Sunnmøre-Finnmark i sommar køyrde eg ein tur til butikken lokalt i Karasjok, han køyrde resten... Han fekk tilbod om å bytte altså, men passa meg fint å vere passasjer.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:29   #70
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Det kan skje her. Jeg synes det er behagelig å sitte på, og da ser jeg ingen problem med å bytte side.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:29   #71
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Ja, det hender. Jeg er ikke spesielt glad i å kjøre bil.

Jeg er helt innforstått med at det er en kjønnsrollegreie, men i dette tilfellet lever jeg greit med det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:33   #72
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg drikker aldri alkohol, så jeg er fast sjåfør hvis vi skal noe som innebærer en øl eller to.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:53   #73
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Hos oss er det bare meg som har sertifikat, så da gir fordelingen seg selv.

Ingen av oss hadde sertifikat før vi fikk barn og da vi bestemte oss for at dette måtte vi investere i, så var det et bevisst valg fra oss begge at jeg tok det først. Jeg kjenner oss og vår selvtillit så godt at jeg er ganske overbevist at om vi begge hadde hatt sertifikat så ville det endt med at han stort sett hadde kjørt dersom vi begge var i bilen. Tanken var at jeg i hvert fall skulle ta det først sånn at jeg skulle få litt trygghet på å være sjåfør før vi eventuelt ble to sjåfører.

Det endte med at han aldri tok sertifikat og stort sett trives jeg som eneste sjåfør. Jeg liker veldig godt å kjøre bil.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 16:56   #74
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Nå er jeg singel, men når jeg var gift så byttet vi aldri. Vi kjørte sjelden langt, men de gangene det skjedde så kjørte stort sett jeg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 17:09   #75
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det er langt flere menn som polerer bil, mekker bil og leser bilblader også.

Da må vi damer begynne med det, for å vise ungene at vi kan.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 18:43   #76
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Da må vi damer begynne med det, for å vise ungene at vi kan.

Jeg har bidratt i riktig retning med å kjøpe meg min helt egne veteranbil. Så nå har vi 3 biler i familien, 2 til meg og 1 til mannen.

I dag har jeg skiftet lyspære på frontlykta til veteranbilen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 18:47   #77
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg har ikke tenkt til å begynne å polere bil og lese bilblader, like lite som jeg skal begynne å lese hesteblader, altså.

Kvinner har mindre biler enn menn fordi de ikke trenger penisforlenger. :bare for å flåse litt:

For øvrig har jeg liten bil fordi vi før hadde en firmabil gjennom jobben til mannen min (stor) og jeg trengte en bil jeg faktisk ikke fikk hjerte i halsen av å parkere på jobb de gangene jeg trenger bil der. Min gamle bil var nemlig et skikkelig drog av en stasjonsvogn. Selv mannen min, bilentusiasten, syns det er en ganske fæl innkjøring med for stor bil. Dessuten egner en liten bil seg mye bedre til bykjøring. Jeg kjører ellers den store bilen like mye som den lille.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 19:04   #78
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Vi har en bil hver, og vanligvis kjører den som eier bilen hvis den andre sitter på.

Unntak dersom vi skal på langtur, da bytter vi ca hver andre time.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 19:08   #79
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

Jeg vil ha stor bil, 4-hjulstrekk med god plass, gjerne SUV. Trygg på vinteren og kommer fram overalt. Den trenger ikke være gigantisk men heller stor stasjonsvogn enn knøttliten bil.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 19:10   #80
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?

På lengre turer ja, for han blir bilsyk hvis han ikke nistirrer ut vinduet. På kortere turer bytter vi ikke.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no