Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-07, 22:43   #81
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg syns det blir feil hvis man får et barn fordi man ønsker et spesielt kjønn. Hvis man ønsker barn, uavhengig av kjønn, så syns jeg det er helt greit å håpe at det er et spesielt kjønn.

Enig i den!

kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 22:46   #82
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Jeg har foreløpig en gutt. Før vi fikk ham hadde jeg ingen preferanser. Når vi nå prøver på nr. 2 så kunne jeg godt tenke meg en gutt til. Min mor, derimot, sier at jeg fortjener en datter. (Som regel som følge av at jeg er så ærlig som bare en datter kan være.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 22:47   #83
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har foreløpig en gutt. Før vi fikk ham hadde jeg ingen preferanser. Når vi nå prøver på nr. 2 så kunne jeg godt tenke meg en gutt til. Min mor, derimot, sier at jeg fortjener en datter. (Som regel som følge av at jeg er så ærlig som bare en datter kan være.)

Har vi samme mor?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 22:57   #84
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Nei jeg synes ikke det. Jeg synes det hadde vært koselig med en jente neste gang men blir ikke skuffa om det er en gutt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 00:08   #85
mus
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 50
mus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Altså..

Er det feil å ønske seg et bestemt kjønn? Da tenker jeg på slike tanker som går på :
"Ja, det hadde vært hyggelig med en liten gutt/jente nå"

Jeg må innrømme at jeg ønsket meg en baby når jeg var gravid sist. Når jeg oppdaget det var en gutt ble jeg overlykkelig.. Jeg hadde sikkert blitt like glad om jeg fikk en jente, men det vet jeg jo ikke. Jeg tror det.. For jeg ønsket meg oppriktig en liten baby, og hadde ikke tanker om et bestemt kjønn.

Jeg hadde samme utgangspunkt som deg Superior, to jenter fra før. Jeg ønsket meg bare en baby, for jeg hadde sett for meg tre barn var passelig. Kjønn var vi ikke opptatt av i det hele tatt, vi ventet bare på den babyen som skulle fylle familiepuslespillet vårt.
Da jordmor løftet minsten opp og jeg så det var gutt, fikk jeg to tanker i hodet. Den ene sa: Herregud, det er en gutt!!! Men jeg er jo jentemamma.... Mens den andre sa: Ååååå, en gutt! Skal jeg få oppleve det å?!

Forøvrig er jeg enig i at det er forskjell på å ønske seg under svangerskapet, og ikke bli glad for det som kommer. Når fødselen er over blir nok de aller, aller, aller fleste glad i det barnet so kom, uansett kjønn og ønske.

mus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no