Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 18:51   #1
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.798
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Påvirkes dere av det dere leser på FP?

I dag har jeg hatt det hyggelig på treff sammen med to andre som også er aktive på FP, og vi snakket en del om hvordan vi har blitt påvirket av en diskusjon som har gått her inne. Det fikk meg til å tenke på om jeg er veldig lettpåvirkelig, eller om det er sånn for alle?

For min del er det flere ting jeg har blitt påvirket av. Jeg har definitvt lært mye om korrekt språk/skrivemåter, men det er jo bare bra. Jeg bruker også mindre smilier enn før, særlig er jeg mye mer forsiktig med klemmene. Jeg merker også at jeg har blitt mye mer opptatt av det å lage mat fra grunnen av og av å prøve ut nye oppskrifter. Jeg kjøper til og med økologiske varer innimellom, det har jeg aldri vært bevisst på før.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 18:57   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Jeg har lært masse av å henge på forum. Ikke bare FP, men også andre fora. Har lært om alt fra barnestell, gode/dårlige produkter, oppskrifter, gramatikk og mye annet jeg ikke kommer på sånn i farta. Syns det er litt av det som er bra med forum, jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:02   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Ja. Det er mange smarte folk med mye innsikt her som lærer meg masse. Akkurat nå lærer jeg at det *kan* finnes årsaker til at det er greit å la folk slippe skidag. Det ante jeg ikke for to timer siden. helt seriøst, altså. Jeg får masse innsikt og nye perspektiver, andres syn på ting og fine innspill. Jeg blir forhåpentligvis mindre ensporet og mer tolerant.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:09   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Jeg blir helt klart påvirket av det jeg leser på nettfora som FP. Jeg lærer stadig noe nytt, og det er stadig diskusjoner som får meg til å reflektere over ting jeg ikke har tenkt på tidligere. Det å se ting fra et annet ståsted enn mitt eget er viktig, og gir meg mulighet til å forandre både meninger, livsstil osv.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:06   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg har lært masse av å henge på forum. Ikke bare FP, men også andre fora. Har lært om alt fra barnestell, gode/dårlige produkter, oppskrifter, gramatikk og mye annet jeg ikke kommer på sånn i farta. Syns det er litt av det som er bra med forum, jeg.

Litt mer å lære, kanskje?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:11   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Litt mer å lære, kanskje?

Der ser du, da lærte jeg noe nytt i dag også!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:15   #7
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Hadde forumet ikke gitt meg noe som helst, så hadde jeg ikke orket å vært her. Kan ikke kalle påvirke. For det føler jeg nesten er litt negativ. Trossalt tror ikke noen vil se på seg selv som lettpåvirkelig.

Har lært endel og blitt kjent med endel. Så man blir jo på en måte påvirket da!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:18   #8
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Må nevne at jeg har også lært at jeg er en av de få som bruker nytt håndkle for hver gang jeg dusjer/bader.
Klarer bare ikke å komme meg over akurrat den diskusjonen.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:24   #9
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Ja, selvsagt påvirkes jeg - på samme måte som jeg påvirkes av det meste som skjer i min hverdag.

Det er både kloke og innimellom mindre kloke folk som ytrer seg inne, og jeg håper og tror at jeg lærer både hva jeg skal forsøke å strekke meg etter, og hva jeg definitivt ikke vil gjøre eller mene. Det er en av gledene ved å henge rundt her inne.

"Påvirke" oppfatter jeg forøvrig ikke som noe negativt. "Lettpåvirkelig" derimot, heller nok mer i den retningen. Jeg håper jeg hører til første kategori, og ikke jevnt over er enig med siste taler.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:26   #10
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Ja, en lærer da av å være på forum - det er jo halve vitsen med å være på et.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 19:51   #11
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Klart en lærer og påvirkes av ting på nett akkurat som i RL. Jeg tror de som sier de ikke påvirkes er ganske så naive.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:01   #12
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.798
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Jeg uttrykte meg kanskje ikke helt tydelig. Det å lære nye ting går jeg utfra er noe alle synes er en bra ting med å være på forum. Jeg tenkte mer på hvordan dere påvirkes til å endre vaner og meninger? Azis eksempel med håndklærne er bra. Jeg endret en vane jeg har hatt hele livet pga den ene tråden. Jeg ser det er en bra ting i akkurat dette tilfellet, men føler meg fortsatt litt dum pga det. Jeg tror ikke jeg er lettpåvirkelig angående ting som er virkelig viktige for meg her i livet (type livssyn o.l.), men jeg er jo da tydelig lettpåvirkelig på andre ting. Men det er kanskje bare en bra ting?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:09   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Det er klart jeg blir påvirket av det jeg leser og snakker med folk om. Jeg har kanskje ikke endret adferd på så veldig mange områder (jeg bruker mindre posemat etter påvirkning herfra, det er vel det eneste jeg kommer på), men jeg liker godt å diskutere med folk som utfordrer meg og får meg til å revurdere synet mitt på forskjellige saker (enten nå resultatet blir at jeg endrer syn eller at jeg får styrket det synet jeg hadde), og så er det alltid nyttig og interessant å lære om hvordan andre tenker om ting.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:11   #14
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Jeg uttrykte meg kanskje ikke helt tydelig. Det å lære nye ting går jeg utfra er noe alle synes er en bra ting med å være på forum. Jeg tenkte mer på hvordan dere påvirkes til å endre vaner og meninger? Azis eksempel med håndklærne er bra. Jeg endret en vane jeg har hatt hele livet pga den ene tråden. Jeg ser det er en bra ting i akkurat dette tilfellet, men føler meg fortsatt litt dum pga det. Jeg tror ikke jeg er lettpåvirkelig angående ting som er virkelig viktige for meg her i livet (type livssyn o.l.), men jeg er jo da tydelig lettpåvirkelig på andre ting. Men det er kanskje bare en bra ting?

Jeg savner en eurekasmiley her.

Aha!

Joda, har forandret på gamle vaner (kommer bare på den som følger foreløpig, men kan hende det er flere) jeg har hatt;

I lys av en tråd om hvilken vei en setter bestikket i oppvaskmaskinen, har jeg grepet meg selv i å tenke at det er lurest å sette bestikket ned når det settes i oppvaskmaskinen, for da kan man jo bare ta det i skaftet og legge det ned i respektive skuff uten å måtte snu det først.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:25   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Først og fremst må jeg innrømme at jeg har fått betydelig mer dårlig samvittighet for matinntaket til familien.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 20:14   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Jeg blir påvirket og inspirert ja. Inspirasjon kan ofte føre til endring i handling også. Jeg var på kino på grunn av kinotråden for litt siden for eksempel, jeg tror det er 6 år siden sist.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:06   #17
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Jeg har absolutt blitt påvirket
Særlig har jeg blitt mye mer bevisst på kosthold og det å lage mat selv.
Var jo på kokkekurs hos Madam Mim da jeg var ganske ny, og det var en god start og inspirasjon for en som virkelig trengte ett spark bak. Har prøvd å være flink siden, selv om jeg fortsatt bruker halvfabrikata og ferdigmat.

Ellers har jeg vel funnet ut at det er vanvittig mange oppegående damer som vanker på internettforum. Det visste jeg sånn sett fra før gjennom SG og SM, hvor jeg har blitt kjent med mange flotte jenter.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:12   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Ja, jeg blir påvirket og inspirert og lærer masse om meg selv når jeg tvinges til å tenke ordentlig gjennom ting. Jeg har fått satt ord på omtrent hele livsfilosofien min snart tror jeg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:19   #19
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Absulutt. Her får jeg masse friske inn-putt som jeg tar med meg videre.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 21:58   #20
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirkes dere av det dere leser på FP?

Jepp. Først og fremst så påvirker det meg å "omgås" oppegående folk som tilfører meg mye positivt og får meg til å tenke nytt. Det gjelder også i RL.

Positive tilbakemeldinger har også gjort meg flinkere til å "selge meg selv" på jobbintervju, ikke gi opp etc. og har nok noe av æren for at jeg fikk den jobben jeg har nå.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no