Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor bør vi dra?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-18, 10:13   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Om man skulle velge helt fritt så ville jo både vestkysten av USA og Japan gi gode snowboard- og SUP-muligheter, men det er jo lange flyturer, og det vil være mulig å finne liknende ting i Europa på interrail også.

I alpene finnes det snø om sommeren, f.eks. Det vil være vanskelig å ta med seg eget brett på interrail da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-18, 10:29   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Jeg hadde dratt til Australia tror jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-18, 10:31   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Dersom jeg plutselig fikk penger til en ferietur så hadde det blitt Japan. Selv har jeg egentlig ikke noe ønske om det, men det er ungenes største drøm. Jeg hadde vært fornøyd med København eller noe sånt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-18, 10:42   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Transmansjurisk jernbane.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-18, 12:43   #25
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Japan er en drøm her og, men ikke med femåringen på slep.

Familien min var i Australia da jeg var liten, vi tre søsknene var faktisk nøyaktig like gamle som dine er neste år, Megamie. Den ferien ga oss minner for livet. Riktignok hadde jeg ikke vært utenlands overhodet før det , men til gjengjeld mye i ettertid, og jeg har også vært tilbake i Australia og det er et så kult land! Bare dyrene! Koalaer, kenguru, krokodiller, og korallrev med fantastisk fargerike fisker bare en dykkermaske unna. Fantatiske strender og flotte naturreservat, feks Blue Mountain utenfor Sydney, ørken og regnskog, Australia har alt.

Hvis dere tar noen dager i feks Bangkok ene veien og Singapore andre veien, så får dere stykket opp flyreisen. Eventuelt fly fort og gæli ned dit og ta stopp på veien hjem?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-18, 13:36   #26
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Tanzania med topptur på Kilimanjaro, safari i Ngoro og bading/dykking på Zanzibar.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-18, 18:28   #27
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Barn og lange flyturer går gjerne bedre enn man forventer. Vi dro til Australia da gutta var 5 år, og det var helt uproblematisk.
Jeg ville valgt Australia igjen. Alternativt Japan, eller Thailand. Men så liker jeg Østen bedre enn Vesten da.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 10:03   #28
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Da tror jeg jaggu det blir interrail til sommeren! Vi har fortsatt en plan om en lengre tur, men jeg kjenner at jeg trenger å øve litt å reise fra sted til sted i mer "hjemlige" strøk først. Dessuten går fortsatt to av tre barn gratis.

Tanken er å reise i to uker før vi lander ett sted vi kan sole oss og bade. Mulig vi tar fly hjem (husker da jeg og mannen var på interrail og ble nesten blakke i Praha. Da var turen hjem lang ��).

Tenker kanskje en rute som likner dette. Køben - Lubeck-Berlin-Amsterdam-Paris-Sveits-Nord Italia. Men noen strekker er selvfølgelig veldig lange og vi trenger noen stopp langs veien. Og er Paris verdt den lange veien om man likevel skal ned til Sveits?

Kom gjerne med innspill!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 10:29   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Sveits er helt forskrekkelig dyrt. Bare så dere er klar over det.

Hvis dere skal til Amsterdam er jo ikke Paris så langt unna, så det burde gå greit.

Vi fløy til Barcelona og tok tog hjem. Hvis vi skulle gjort det igjen, så hadde vi startet i Athen. Kostnadsnivået øst i Europa er langt mer ålreit, og det er mye interessant å se.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 10:44   #30
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Tjorven, enig. Alternativ 2 er å dra øst og ende i Kroatia. Men der har vi vært på interrail før.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 11:04   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Jeg anbefaler Lüneburg, sånn hvis man er i den delen av Tyskland som dere er, den er mye søtere enn Lübeck. Men hansamuseet i Lübeck er gøy, da.

(Når dere skal på lengre tur drar dere til Tanzania eller Kenya. Putt på meg en femmer så har jeg vips! planlagt turen deres. )

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 11:31   #32
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg anbefaler Lüneburg, sånn hvis man er i den delen av Tyskland som dere er, den er mye søtere enn Lübeck. Men hansamuseet i Lübeck er gøy, da.

(Når dere skal på lengre tur drar dere til Tanzania eller Kenya. Putt på meg en femmer så har jeg vips! planlagt turen deres. )

Notert! En av tingene som skaper motstand hos meg er planleggingen.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 23:02   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Paris er såpass lett å dra til uansett, om så for en helg, for min del tror jeg jeg ville valgt stopp som var mer lett tilgjengelige med tog enn med fly. Om man først togloffer. For å makse utbyttet.

Heller Rouen, Saint Malo osv.
Veldig glad i Belgia, jeg, da. Brussel, Antwerpen, Gent, Brugge.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-19, 23:09   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Brugge er flott! Verdt et besøk. Kombiner det med Brussel og Antwerpen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 21:37   #35
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Er dere fremdeles på Legoland-kjøret? Da er Legoland Deutchland et bedre alternativ enn Danmark, mener jeg. Ligger i Günzburg, utenfor München. Kan kombineres med München?

Om dere vil innom Alpene er den kuleste kabelbanen - Gelmerbahn - et fint stopp. (I Sveits) Men mulig man er avhengig av bil der? https://www.grimselwelt.ch/bahnen/gelmerbahn

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-19, 21:54   #36
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Det var veldig fint å toge gjennom Frankrike, ned til Marseille, ta ferge over til Korsika og fortsette interrail på den fantastiske jernbanen over øya. Der kan man også få strandferie.

Ellers anbefaler jeg julefeiring/ vinterferie på Koh Lanta, Thailand. Nå går det direktefly med Norwegian til Krabi, da slipper man (intens, travel og folksom) mellomlanding i Bangkok. Når nevrotiske meg nøt turen klarer alle det.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 11:56   #37
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Muligens er det fordi jeg er oppvokst i litt eksotiske strøk, og allerede har eksotisk ferie på planen til neste år, men hadde penger ikke vært et problem, hadde vi dratt til Disney World. Problemet er at været der gjør at det frister ikke om sommeren. Jeg har vært der i midten av oktober, og det var bra.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 12:01   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Trenger dere noen Sveits-tips, så si fra!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 12:22   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Trenger dere noen Sveits-tips, så si fra!

Jeg håper hun vil ha, for det vil jeg!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 12:58   #40
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bør vi dra?

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg tror barna tåler langtur. Det er meg det står på der tror jeg, har egentlig maksgrense på 6 timer i fly. ��

Da kan dere fly til Nord Amerika via Island, og ha stop-over i Reykjavik. Flyturen videre til østkysten av Amerika er ikke over seks timer.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no