Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Alternativ til stryking av klær?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 17:02   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Alternativ til stryking av klær?

Jeg er ikke overvettes glad i å stryke klær, men gremmes fort hvis det er litt skrukker, så gjør det jo selvsagt. T-skjorter, skjorter osv.
Noen som har tips til andre metoder å få glatt tøy på? Har tørketrommel, så det er ikke noe alternativ.

Damp?

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:03   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Bli mer sjuskete?

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:04   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

stryke?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:06   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Bli mer sjuskete?

Nei, det er ikke noe alternativ. Desverre får jeg nesten si. Det går ikke rett og slett.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:08   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Sånn ellers, så har jeg tro på damp - og tanken frister for min del også.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:18   #6
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Jeg har veldig lyst til og prøve damp. Det eller og få noen til og stryke for oss.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:25   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Damp i hva? Hva bruker man for å produsere damp, og hvordan glatter man??

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:26   #8
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Vask med lite senrifugering, ta ut med en gang det er ferdig, rist godt og heng på henger. :sjuske:

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:28   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Jeg har veldig lyst til og prøve damp. Det eller og få noen til og stryke for oss.

Tenker dere da på en sånn damp-maskin? (Altså, ikke damp-maskin som i gamle dager), men en sånn slags vaskemaskin som bruker damp til å rense/stryke klær?

Mitt husmortriks er i alle fall enkelt: vask klærne, ikke bruk for høy sentrifugehastighet, og heng klærne til tørk på henger etterpå. Og heng alle plagg som kan tenkes å krølle seg, opp på henger i klesskapet.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:29   #10
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Damp i hva? Hva bruker man for å produsere damp, og hvordan glatter man??

Det finnes visst et eget produkt på størrelse med en vaskemaskin, som nå kan ta seg av jobben.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:33   #11
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Tenker dere da på en sånn damp-maskin? (Altså, ikke damp-maskin som i gamle dager), men en sånn slags vaskemaskin som bruker damp til å rense/stryke klær?

Mitt husmortriks er i alle fall enkelt: vask klærne, ikke bruk for høy sentrifugehastighet, og heng klærne til tørk på henger etterpå. Og heng alle plagg som kan tenkes å krølle seg, opp på henger i klesskapet.

Jeg tenker på slike dampmaskiner som brukes en del i motebransjen. Vet ikke helt hva jeg skal kalle det for.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:36   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det finnes visst et eget produkt på størrelse med en vaskemaskin, som nå kan ta seg av jobben.

På størrelse med en vaskemaskin ja, akkurat. :løper_ikke_for_å_kjøpe:

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:38   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

På størrelse med en vaskemaskin ja, akkurat. :løper_ikke_for_å_kjøpe:

Ikke sant! Jeg har lengtet etter noe å fylle den bittelille plassen på badet vårt med. :svooosj:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:42   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Jeg tenkte mer på noe sånt jeg, men hvor får man tak i det evt., og funker det?


(Kilde: youtube.com)

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:43   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?


(Kilde: youtube.com)

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:46   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

http://www.tvins.com/no/products/tobi/tobi.php

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 17:51   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

http://www.tvins.com/no/products/tobi/tobi.php

2 til prisen av 1? Kjenner jeg blir smått skeptisk

  Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 19:22   #18
Maryan
Aktiv
 
Maryan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 245
Maryan er litt kul
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Etter å ha lest denne tråden blirjeg mer og mer sikker på at mitt alternativ er det eneste: La vær å stryke!
:supersjuske:

__________________
2002, 2002, 2005
Maryan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 20:20   #19
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Hva med det enkle : droppe tørketrommel, henge opp klærne og legge dem sammen med en gang? Da sparer man seg for mange skrukker (og mye stryking)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 20:25   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til stryking av klær?

Jeg stryker nesten aldri. Skjorter blir tromlet kort på strykelett, og så hengt opp. Det blir så fint atte!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no