Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Når kakeformen er 26 cm i diameter og oppskriften er for en form som er 22

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-23, 13:13   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Når kakeformen er 26 cm i diameter og oppskriften er for en form som er 22

Skal bake en kake. Som nevnt i overskriften, er oppskriften for en kakeform som er 22 cm i diameter. Jeg har bare en kakeform som er 26 cm i diameter. Hvor mye mer deig bør jeg lage?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 13:16   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kakeformen er 26 cm i diameter og oppskriften er for en form som er 22

Jeg kan jo regne ut areal av en sirkel med pi*radius i annen. Den på 22 blir da ca 379 mens den på 26 blir ca 530, altså ca 40 % forskjell. Skal jeg bruke dette som et utgangspunkt?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 13:43   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når kakeformen er 26 cm i diameter og oppskriften er for en form som er 22

Gang med ca 1,4. Jeg runder av nedover og oppover alt ettersom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 14:23   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kakeformen er 26 cm i diameter og oppskriften er for en form som er 22

Det blir en stor kake, men har lagt på 40 % på alt, så det blir nok bra. Himmelsk deig i alle fall (italiensk sitronkake).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-23, 14:26   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når kakeformen er 26 cm i diameter og oppskriften er for en form som er 22

Fant forresten denne siden under veis, så fikk sjekket at jeg hadde tenkt riktig med å regne ut areal av sirkel (endelig noe bokstavelig talt matnyttig vi lært i matte hahaha). Det er oppgitt en del andre smarte konverteringstriks også der, så jeg legger ved lenke: https://frutimian.no/2022/03/07/sann...ke-kakeformer/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no