Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Morsomme ungdomsbøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-18, 21:20   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morsomme ungdomsbøker?

Det siste året har vi kommet over tre bøker som passer for barn i 12-13 årsalderen, som har vært morsomme. Det er Arne Svingens Primitive Pungdyr, og Gudrun Skjettings to bøker om Anthon. Jeg synes de har vært underholdende bøker, om pubertet og ungdomsskole og alt kleint som hører den alderen til. Vi har ledd høyt og lenge flere ganger. Har dere tips til andre bøker som er humor for de yngste tenåringene? Og selvsagt også gjerne humor for de litt eldre også.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 21:36   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Lars er LOL. Eller det er ganske mye alvor også, men jeg tror jeg husker den mest som morsom.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 21:47   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Kunne Heidi Lindes bøker om Pym Petterson vært noe? Snuppa har i hvert fall likt dem. Pym er riktignok bare 10 år, men hun har storesøsken som er tenåringer.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 21:57   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Berts dagbok!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 22:09   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Både Lars er LOL og Pym-bøkene er lest. Kanskje for de litt yngre, sånn 9-10 år?

Berts dagbok var et godt tips. Jeg har kjøpt Vanessa Svartmo nå, handler om en 15 år gammel jente med dysfunksjonell familie som prøver å skape seg et bedre liv. Boken har fått gode tilbakemeldinger, med en litt sår historie pakket inn i mye humor.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 08:24   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Har han lest alle disse Percy Jackson-bøkene og liknende? De slukte min gutt for et par år siden. Dere kan gjerne låne!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 09:52   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Herremannen likte bøkene til David Walliams, men jeg er usikker på om han kanskje var 11-12, ikke tenåring. Verdt å sjekke ut, i hvert fall.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 09:57   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Har han lest alle disse Percy Jackson-bøkene og liknende? De slukte min gutt for et par år siden. Dere kan gjerne låne!

Tusen takk! Men han har lest alle de. Han leser mye fantasy og mye skjønnlitteratur (Jane Austen, for eksempel. ) Men han vil også gjerne ha noe som er morsomt, og det er det faktisk ikke lett å finne til de litt eldre barna/yngre ungdommene. Ta for eksempel Stompas forslag her, David Williams, det er for de litt yngre igjen. Og type Hitchikers guide to the galaxy fenger ikke.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 10:01   #9
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Jeg kan forresten tipse om to andre bøker, i tilfelle det er flere med barn i den aldersgruppen som leter etter lesestoff. Det er Flaut og Salto av Taran Bjørnstad. Det er to bøker som handler om det å være tenåring, livet til barna i en ungdomsskoleklasse. Gutten min likte dem godt, det var både humor og høy gjenkjennelsesfaktor i mye av det som skjedde. Og litt ålreite temaer å snakke om i etterkant.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 10:29   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Bøkene til Carl Hiaasen er morsomme. Han skrev først miljøkrim for voksne, og har også gitt ut noen barnebøker over samme lest. Voksenbøkene er absolutt innafor for de yngre tenåringene.

Hiaasen er norskættet journalist bosatt i Florida, og skriver som regel om ulike typer pengefolk som utnytter naturen, og hvordan dette nøstes opp og rettferdigheten gjenopprettes. Ofte er det naturen selv som på etellerannet vis bidrar til at rettferdighet skjer fyllest. Morsomme persongallerier.

https://no.wikipedia.org/wiki/Carl_Hiaasen

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 10:34   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Har han prøvd seg på Pratchett? Det er jo ikke sånn humor som de andre bøkene du nevner, men morsomme er de definitivt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 11:35   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Tusen takk! Men han har lest alle de. Han leser mye fantasy og mye skjønnlitteratur (Jane Austen, for eksempel. ) Men han vil også gjerne ha noe som er morsomt, og det er det faktisk ikke lett å finne til de litt eldre barna/yngre ungdommene. Ta for eksempel Stompas forslag her, David Williams, det er for de litt yngre igjen. Og type Hitchikers guide to the galaxy fenger ikke.

Det er fryktelig frustrerende. Hiawata liker også humorlitteratur, og det er omtrent alt som finnes for tweensa, men så snart man vil ha tidlig tenåringslitteratur, så er det bare dystopi og fantasy.

Hva med bøkene til Vera Micaelesen? Discosatan og Hyperpubertet? Hiawata likte også godt Heldigvis hadde jeg melka av Neil Gaiman.

Ellers er det jo Ready Player One, det er Hiawatas yndlingsbok, men han har jo en enorm interesse for spillhistorie, åttitallsfilmer og slikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 11:47   #13
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er fryktelig frustrerende. Hiawata liker også humorlitteratur, og det er omtrent alt som finnes for tweensa, men så snart man vil ha tidlig tenåringslitteratur, så er det bare dystopi og fantasy.

Dette er jo veldig trist, da. Jeg sitter akkurat nå med redigering av en ungdomsbok (typ 10-13 år) og jeg skal skrive en til innen september. Jeg vil fryktelig gjerne vite hva tweensa selv ønsker å lese om, for jeg er i kontakt med ganske mange mennesker som er i startgropa på en ungdomsbok. Kanskje det vil komme ut flere slike bøker hvis vi får en tydelig bestilling?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 12:03   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Dette er jo veldig trist, da. Jeg sitter akkurat nå med redigering av en ungdomsbok (typ 10-13 år) og jeg skal skrive en til innen september. Jeg vil fryktelig gjerne vite hva tweensa selv ønsker å lese om, for jeg er i kontakt med ganske mange mennesker som er i startgropa på en ungdomsbok. Kanskje det vil komme ut flere slike bøker hvis vi får en tydelig bestilling?

Jeg vil ikke kalle 10-13 ungdomsbok, det er jo selve definisjonen på tweens.

Jeg vet hvertfall at mange ønsker seg humorlitteratur for ungdom. Deriblant min egen ungdom. For de littt yngre har man MASSE, og det er jo litt rart å fostre en generasjon lesere på humor for å så kaste dem inn i dystopien så snart de stepper inn i tenårene. Jeg har delt denne frustrasjonen både med selgerne på Outland (de har jo mange ungdomslesere innom, og er helt enig) og med bibliotekarer som har slitt med å komme med gode eksempler på humorlitteratur for ungdom.

Så ja, du må gjerne nevne dette for andre ungdomsbokforfattere. Kanskje de føler seg kallet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 12:06   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Følger med her, for jeg har en gutt i samme båt (han er 9, men leser i hovedsak ungdomsbøker). Nå liker han både spenning og fantasy i tillegg, men han liker også morsomme bøker og det er vanskelig å finne på det nivået. I tillegg kjenner han seg ikke igjen i bøker som handler om typisk tenåringsting, for selv om han er på det lesenivået så lever han ikke i en tenårings verden så det utelukker en del bøker. Han liker godt ungdomsbokserien til Terry Pratchett (Skrellingene). De er morsomme, men på en litt annen måte enn typiske ungdomsbøker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 12:54   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Synes barne- og ungdomslitteratur er veldig kjønnet, og det gjør at man ofte fravelger store deler av litteraturen. Som en generell betraktning. Og det er gutta som "taper"mest på det, fordi jenter ifht tradisjonelle kjønnsroller godt kan lese om gutter, men motsatt not so much.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 12:58   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva med bøkene til Vera Micaelesen? Discosatan og Hyperpubertet? Hiawata likte også godt Heldigvis hadde jeg melka av Neil Gaiman.

Ellers er det jo Ready Player One, det er Hiawatas yndlingsbok, men han har jo en enorm interesse for spillhistorie, åttitallsfilmer og slikt.

Han prøvde seg på Hyperpubertet, men den syntes han var skrekkelig på grunn av måten hovedpersonen ble behandlet av moren sin og vennene. Han ble så opprørt at han slettet boken. Men Discosatan har jeg ikke hørt om, den skal jeg sjekke ut!

Og ja, Ready Player One er storfavoritt. Mulig det var du som tipset meg om den i utgangspunktet. Jeg har dratt hjem mange bøker etter tips fra FP, og hatt suksess med mange. Av bøker som ikke er dystopi eller fantasy så har han likt bøker av Lars Saabye Christensen. Og Jostein Gaarder. Dette er jo bøker han får fordi jeg har lest dem. Jeg er redd for at vi fort går glipp av nyere bøker, bare fordi jeg ikke har noe forhold til dem selv.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 12:59   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Har han prøvd seg på Pratchett? Det er jo ikke sånn humor som de andre bøkene du nevner, men morsomme er de definitivt.

Ja, han prøvde Skrellingene (tror jeg det var) på lydbok, men det funket ikke. Litt rart, egentlig, for det burde være innafor. Kanskje vi skal gi det en ny sjanse.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 13:00   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Abonnerer på denne tråden, trenger masse tips jeg også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-18, 13:10   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Morsomme ungdomsbøker?

Leser han engelsk og har litt sans for fantasy, så er Chris Colfers serie "Land of Stories" ganske underholdende. To barn fra vår verden som havner i en fantasyverden der figurene fra alle de forskjellige klassiske eventyrene lever og samhandler.

Jeg og mine to døtre (nå 16 og 14) leser den med stor glede.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no