Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-18, 21:22   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Ja, hvordan tilbereder dere helst grønnsaker?

Mine favoritter :
Skiver av aubergine stekt i masse olivenolje og krydret med salt og pepper.
Stekt grønn asparges med salt, pepper og rosmarin.
Stekt sjampinjong med timian, hvitløk, salt og pepper.
Stekte potetskiver med timian, hvitløk, salt og pepper (evt. ovnsbakte potetbåter).
Ovnsbakt tomat, paprika, løk, squash og aubergine med herbes de Provence.
Den innmari gode grønnsaksgryta som jeg helt hadde glemt ut.
Ovnsbakt brokkoli med baconterninger, hvitløk, salt og pepper.
Gulrotmos med ingefær.
Blomkålmos med spinat.
Potetmos med grønnkål.

Her var det mye jeg hadde glemt at jeg liker!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 21:32   #2
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Kokt brokkoli ble plutselig veeeeldig kjedelig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 21:50   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Kokt brokkoli ble plutselig veeeeldig kjedelig.



Jeg er lat og spiser mest rå grønnsaker i grunnen.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 21:33   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Jeg har mange favoritter. Akkurat nå kommer jeg på f.eks.
Aspargesbønner stekt i hvitløkssmør.
Rosenkål (delt i to eller fire) stekt med bacon (eller stekt uten bacon, rosenkål blir uansett mye bedre stekt enn kokt/dampet).
Ovnsbakte rødbeter (med hvitløk og balsamicoeddik)
Ovnsbakte rotgrønnsaker.
Ratatouille.
Bakte løk.
Pico de gallo.
Blomkål- og brokkoligrateng.
Rå marinerte grønnsaker.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 31-01-18 kl 21:53.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 21:49   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Jeg liker grønnsaker aller best rått - men jeg liker det meste
En relativt nyoppdaget smakkombo er gulrøtter, mandler, ingefær og chili med litt olje. kjempegodt til fiskekaker.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 21:50   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg liker grønnsaker aller best rått - men jeg liker det meste
En relativt nyoppdaget smakkombo er gulrøtter, mandler, ingefær og chili med litt olje. kjempegodt til fiskekaker.

Åh, det høres godt ut.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 21:58   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Jeg har fullstendig dilla på syltet rødkål for tiden og spiser det til alt. Det er sunt og dødsenkelt:

Finsnitt så mye rødkål du gidder, går kjapt med en kniv med bredt blad, og det blir mye av en liten skalk. Legg det det i en skål. Finn fram den minste gryta du har og ha i 3 deler vann, 2 deler sukker og 1 del eddik (den du liker best, jeg bruker eplesidereddik). Mengdeforholdene er ikke så nøye, jeg slumper. Kok opp på boost og hell over rødkålen. Tada! Ferdig! La det stå litt, det blir bare bedre av det. Lag det gjerne en time før du begynner på det andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 22:24   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Ovnsbakte grønnsaker. Har et eget Happy Roots-krydder til den, kjøpt i Køben, men gjerne andre ting. Potet, gulrot, kårot, fennikel, rødbete...

Mos, grateng og fløtegratinert er digg. Særlig blande noen av de harde, feks potet, pastinakk, søtpotet, gulrot..

Grønnsakspai. Særlig spinatpai. Men det er fort en hovedrett hos oss.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-18, 22:34   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Jeg skulle ønske grønnsaker var litt snillere mot magen min enn de er, for jeg liker egentlig det meste av grønnsaker med unntak av søtpotet, men veldig mange av dem inneholder såpass store mengder FODMAPs at de kan slå meg i bakken om jeg mer enn nipper til dem. Derfor blir det ofte safe, og da gjerne ting som gulrøtter i ulike format, paprika, tomater osv.

Avocado, sopp og blomkål er for eksempel gift for meg, men det tok veldig lang tid før jeg skjønte sammenhengen.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 09:38   #10
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Favoritter:

Stekt brokkoli med løk, tørkede tranebær og fetaost
Ovnsbakt kål
Ratatouille
Fløtegratinert squash- og ta-hva-du-har-grønnsaker
Ovnsbakte gulrøtter, paprika, løk og selleri - hver for seg eller sammen
Blomkålmos
Sellerirotmos
Kålrotmos

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 10:20   #11
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Ovnsbakte grønnsaker er skikkelig digg. Noen ganger freser jeg det litt på forhånd. Krydder blir det jeg føler for der og da og det jeg har tilgjengelig av urter fra hage og drivhus. Favorittgrønnsakene mine er sånn cirka
- poteter
- søtpoteter
- løk/småløk/purre/vårløk
- blomkål
- squash
- paprika
- aubergine
- tomater
- epler*

Myria har helt rett i at stekt rosenkål er mye MYE bedre stekt enn kokt og dampet. Jeg bruker smør eller margarin og ikke bacon til det. Jeg har aldri laget rosenkål på noen annen måte faktisk.

* Jadda, vet det er en frukt, men det er godt i sånne ovnsbakte blandinger.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 10:34   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Jeg er ikke så glad i kokte grønnsaker, men enda mindre rå utgaver av grønnsaker jeg mener burde bli kokt. Rå brokkoli, squash og blomkål, for eksempel.

Jeg liker aller best blandede salater, pico de gallo, avocadomos og sånn. Vi har alltid en eller annen form for salat, tomat og agurk i kjøleskapet, også varierer jeg hva mer som blandes sammen med det. Redikker, for eksempel.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 10:38   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Forvellet grønn asparges er min absolutte favoritt. Dessverre er det ingen andre i familien som er særlig glad i det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 10:40   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Ja, de eneste grønnsakene jeg virkelig syns er gode varmebehandlet er aubergine, sopp og asparges.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 10:47   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Å, her var det mange gode tips! Bra tråd!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 12:11   #16
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Jeg ser at jeg liker de aller fleste grønnsaker best stekt eller ovnsbakt. Koker jeg de, blir det ofte mos. Spesielt brokkoli får en helt annen, og bedre, smak når den blir stekt enn når den blir kokt.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 12:48   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Oi, så mange spennende tips. Vi er visst veldig kjedelige for vi spiser kokte gulrøtter og brokkoli nesten hver eneste dag så skal suge til meg nye tips her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 12:45   #18
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Grønnsaker

Dette er mine mest brukte:
Purè, men helst bare 1 grønnsak i: Fennikel, blomkål, broccoli, gulrot, pastinakk.

Fløtestuet; brokkoli og purreløk, eller bare purreløk.

Jeg er stort sett gått over fra ovnsbakte grønnsaker til pannestekte, jeg synes det er så mye bedre. Jeg starter alltid med gulrot, den sødmen som kommer frem er så god.
Fyller på med blomkål, paprika, rødløk, vårløk og evt. annet som finnes kjøleskapet.

Stekt blomkål i skiver, krydret med spisskummen.Passer utrolig godt sammen med gulrotpurè.

Marinerte grønnsaker:
Gulrot i tynne skiver eller strimlet med potetskreller, rødløk, paprika, broccoli, blomkål, små søte tomater, aspargestopper, sukkererter, vårløk, legges i pose, fylles på med godt med god olje, salt, pepper og annet krydder/urter. Ligger over natta.

Duxelletomater:
Tomat deles i 2, skrap ut fruktkjøttet. Surr finhakket bacon og løk panna, fyll på med fruktkjøttet og bittelitt tomatpure. Kok inn til en tykk masse, ha gjerne litt fløte i.
Fylles tilbake i uthult tomat, litt ost på toppen og kjapp gratinering.

Grillet paprika ringlet med olje og ristede mandler på toppen.

Stekt avocado

Ulike rører med tomat, typ salsavarianter. Innhold alt etter hva det skal brukes til.

Foliebakt gulrot med limeskvis og koriander.

Ratatouille.

Grillet purre

Pannestekte aspargesbønner.

Stekt tomat, enten grillet (pannestekt) eller ovnsbakt (da med olje og krydder på)

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 13:07   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Familiens favoritt er smørstekt spinat med hvitløk. Ypperlig tilbehør til biff.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-18, 13:11   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker som tilbehør - dine favoritter

Basisgrønnsakene her, som vi alltid har er agurk, tomat, spiss paprika, løk, gulrot, blomkål, brokkoli, kålrot, og sellerirot.
Har vi hurtigmiddag er det oppskåret agurk/tomat/gulrot.
Ellers steker jeg mye grønnsaker og da tar jeg det jeg har i panna. Koker også mos av blomkål/brokkoli/sellerirot/squash.
Eller putter i ovenen med resten av maten.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no