Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den perfekte icing - oppskrift?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-11, 21:13   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Den perfekte icing - oppskrift?

Noen som har oppskrift paa en icing/smoerkrem som er lett aa jobbe med, god i smak og lar seg farge greit med farger fra f.eks Wilton?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 21:22   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Jeg lagde Wilton sin i går, den ble veldig stiv og fin til å sprøytes på cupcakes, i allefall. Brukte smør og delphiafett. Men tilsett litt sitronsaft også, så blir det ikke så uhorvelig søtt.

http://www.wilton.com/recipe/Buttercream-Icing

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:07   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Den beste jeg har laget EVER (!) var en jeg laget av hvitt sjokoladepålegg (som søsteren min hadde med fra nederland), litt smør, og melis. Snaddergodt, og veldig lett å farge/sprøyte. Jeg har lagt inn bestilling på mer hvitt sjokoladepålegg hos søs.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:14   #4
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Ser på BBC-food. Der lager de altslags pynt med icing - akkurat som en slags marsipan. Er det slik icing du mener? Hvis ikke ville jeg gjerne hatt oppskift på en slik icing - hvis det er noen som vet hva jeg mener...

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:48   #5
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Det du henviser til er nok fondant, MoV. Lages av sukker og vann, eller marshmellows og melis. Google fondant eller marshmellow fondant, så finner du nok oppskrift.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 10:50   #6
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Jeg får mye skryt for min, så da får jeg dele den her.

14 ss. meierismør
1 tsk. vaniljeessens
1 l. melis
4 ss. melk (ca.)
Den er enkel å jobbe med, og smaker ikke voldsomt fett.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:18   #7
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Bruker dere denne som ytterlag på kaker eller bare som muffins topping?
Den blir lettere å jobbe med enn krem og er lett å sprøyte?
Holder seg bedre? Ja? :uviten:

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:28   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Takk, C3PO og dere andre. Jeg får prøve. Den til Wilton er sikkert også fin, men engelske oppskrifter - jeg er helt amøbe ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:28   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg får mye skryt for min, så da får jeg dele den her.

14 ss. meierismør
1 tsk. vaniljeessens
1 l. melis
4 ss. melk (ca.)
Den er enkel å jobbe med, og smaker ikke voldsomt fett.


En liter?

Hvor mye glasur får man ut av dette?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:37   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Bruker dere denne som ytterlag på kaker eller bare som muffins topping?
Den blir lettere å jobbe med enn krem og er lett å sprøyte?
Holder seg bedre? Ja? :uviten:

Den jeg la ut bruker jeg som frosting på muffins, ja. Den er stiv og holder formen utrolig godt når den sprøytes.

Skal du ha noe under fondant på kaker ville jeg brukt en smørkrem (smør, melis, vanilje...).

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:38   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Den jeg la ut bruker jeg som frosting på muffins, ja. Den er stiv og holder formen utrolig godt når den sprøytes.

Skal du ha noe under fondant på kaker ville jeg brukt en smørkrem (smør, melis, vanilje...).

Da er den vel fin til å dandere en kake med ulike sprøytetipper også vil jeg tro ... Ligger an til å bli Lightning McQueen-kake også i år!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:47   #12
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Takk
Gleder meg til å prøve!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:57   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Absalone: Ja, det er den. Men juster litt med melk så den ikke blir alt for stiv, for da blir du sliten i hånda av å sprøyte.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 13:11   #14
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Jeg ble tipset om eggedosiskrem og tenkte jeg skulleprøve denne til helga. Den smaker etter sigende ikke så søtt som f.eks. smørkrem.

EGGEDOSISKREM
Godt til ALT av kaker. Kan brukes til sukkerbrød,som fyll i rullekake, i sjokoladekake,som topping på muffins, fantastisk som krem til brownies.
Oppbevares i kjøleskap og har god holdbarhet.

100 g. smør
200 g. kokesjokolade
-Smeltes på lav varme

2 egg
100 g. melis
-piskes til eggedosis

Sjokolade/smør haes i eggedosisen i en tynn stråle. Pisk videre til kremen er jevn. På dette tidspunktet kan kremen virke litt "tynn". Dette endres etter en tur i kjølen. Bør stå i kjøleskap til den er gjennomkjølt.
Piskes opp før bruk for et luftigere resultat.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 13:36   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Jeg får mye skryt for min, så da får jeg dele den her.

14 ss. meierismør
1 tsk. vaniljeessens
1 l. melis
4 ss. melk (ca.)
Den er enkel å jobbe med, og smaker ikke voldsomt fett.

Jeg bruker omtrent denne (slumper), men legger til noen dråper lime også. Da får du en fin spiss på glasuren og den føles ikke så uhorvelig søt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 13:43   #16
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

En liter?

Hvor mye glasur får man ut av dette?

Jeg synes å huske at det er litt over en pakke med melis, så ikke så galt som det høres. Det er nok til en stor Wilton-kake og en del muffins. Så veldig fin til all slags bruk. Jeg bruker den mest med sprøytetupper, og tynner den ut med sirup hvis jeg skal smøre den på.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:36   #17
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det du henviser til er nok fondant, MoV. Lages av sukker og vann, eller marshmellows og melis. Google fondant eller marshmellow fondant, så finner du nok oppskrift.

Tusen takk, Salt. Det skal jeg gjøre

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:41   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den perfekte icing - oppskrift?

Sist jeg lagde melistopping brukte jeg 1 eske mandarinost og 1 plate lys kokesjokolade, som jeg smeltet sånn delvis, og blandet sammen. For å få den litt stivere kan man ha i litt melis, men jeg bare smurte den på.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no