Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vegansk gulrotkake uten nøtter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-13, 20:26   #21
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jepp. Så hyggelig av deg!

De gjør så mye kjekt for og med oss, så det hadde vært gøy å gjort noe uventet igjen. Vi skal på ferie "sammen" (de skal til Kristiansand samme uka som oss, og bo et kvarter unna) så da skal vi innvitere dem på grillings. Det var i den forbinnelse jeg kunne tenkt meg å lage kaka.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:17   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Nei, jeg vet at den ikke inneholder melk. Men det vil si at en ganske "streng" veganer ikke ville brukt den, sant? Jeg vil gjerne gjøre det rett for de jeg skal bake for. Nutana, funker det?

Ja, de fleste veganere vil nok ikke bruke denne. Jeg bruker helst Nutana, men den får jeg ikke lenger tak i da produsenten har sluttet å lage den.
Så da er alternativet altså Soft flora eller Alpro sitt margarin, og sistnevnte både smaker høgg og funker ikke til bakst. Kjøper hauger og lass med Nutana margarin og fryser ned, når jeg får tak i det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:30   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Disse ser trygge ut, Taien.

Denne kjeksen gir rågod bunn, men smuler litt når man heller oppi røra, så ikke ha trykk på strålen. Anbefales!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:31   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Så krøkkete, da. Jeg får høre med bruden hva hun pleier å bake med.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 23:43   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Disse ser trygge ut, Taien.

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Denne kjeksen gir rågod bunn, men smuler litt når man heller oppi røra, så ikke ha trykk på strålen. Anbefales!

Tusen takk for kjempegode tips!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 11:33   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Jommen ikke lett å finne riktig type margarin, nei. Går det an å lage ostekrem med bare soyaost og melis, tror vi? Eller bør jeg tenke glasur av et slag og skippe hele ostesaken?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 16:56   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

De pleier å ha Alpro-margarinen overalt her, har du vært og sett på Mega, Meny og sånne steder? Det står i kjølehylla med soyamelk, soyayoghurt osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 16:59   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Det kan hende, Dixie, men du sa jo at det smaker høgg, så da var jeg ikke så positivt innstilt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 17:37   #29
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Er ikke Melange uten melk ordentlig vegansk, heller?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 21:24   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det kan hende, Dixie, men du sa jo at det smaker høgg, så da var jeg ikke så positivt innstilt.

Haha ja, men jeg tror jeg er spesiell, for ifølge en (laang) tråd på veganergruppa mi på FB, er jeg den eneste som ikke liker den. Men du kan jo spørre veganerne om de bruker Soft spesial, for jeg har selv brukt den i nøden når jeg ikke får tak i noe annet, og barna mine bruker den siden det er et &%/(/() å få tak i noe annet for tiden.

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Er ikke Melange uten melk ordentlig vegansk, heller?

Det tror jeg ikke, om det er D-vitamin i den. Tror nok jeg hadde hørt om flere veganere som brukte den om den var vegansk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 22:02   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

De bruker Nutana, men det hjelper jo fint lite, så jeg får høre om Alpro er greit. Det er jo en liten jungel, må jeg si. Men har jeg tatt utfordringen, så er det bare å forske videre. Jeg er nerdete nok til å like det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 23:28   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jommen ikke lett å finne riktig type margarin, nei. Går det an å lage ostekrem med bare soyaost og melis, tror vi? Eller bør jeg tenke glasur av et slag og skippe hele ostesaken?

Kanskje du kan bruke kokosnøttolje? Jeg bruker ofte det i stedet for smør. Men jeg har aldri brukt det i sånn krem da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-13, 23:44   #33
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Kanskje du kan bruke kokosnøttolje? Jeg bruker ofte det i stedet for smør. Men jeg har aldri brukt det i sånn krem da.

Hmja, kanskje. Har brukt det i en del jeg også, men vet ikke om det funker til en smørkrem, altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 01:03   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Det finnes oppskrifter på internettet som lover at det smaker veldig bra.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 01:37   #35
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Vegansk gulrotkake uten nøtter

Kokkosolje (cocosa type) kan fugere, trøbbelet er at maragrin er emulgerende i mye større grad enn fast fett som kokos. De er emulgerte blandinger i utgangspunktet, gjerne tilsatt lecitin eller noe slikt. Det må prøves ut!

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no