Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-11, 20:52   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Har en del kjøtt av villsaulam, og kunne godt tenke meg å prøve å lage pølser av det. Vi er veldig glad i pølser alle mann her, og det hadde vært kult å lage skikkelig gode pølser man visste eksakt hva inneholdt.
Noen som vet hvor man får kjøpt pølseskinn? Eh.. det heter jo sikkert ikke det, men jeg tror ikke man bruker tarm lenger?

  Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 20:57   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Jeg ville kontaktet en skikkelig slakter. Strøm-Larsen er mitt hotteste tips.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:02   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Det trodde jeg de kunne skaffe på meny og slike ting? Men det er jo sikkert bestillingsvare

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:40   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Jeg har funnet både tarm (som uten tvil er det beste) og "kunstskinn" () hos slakter og på Meny.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 11:23   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Du får kjøpt tarm i ferskvaredisk og hos slakter ja.

Jeg har ikke kommet meg så langt som til selve pølsemakingen enda, selv om jeg har planlagt det i lang tid. Men har iallfall lest meg opp litt. Anbefaler Jan Vardøens bok Tøff Mat.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 11:32   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Jeg skulle også anbefale Vardøens bok! Der er det mange deilige pølseoppskrifter. Jeg vil tro enhver slakter kan skaffe deg tarm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:39   #7
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Jeg kjøpte på Strøm-Larsen sist. Enhver ferskvaredisk med respekt for seg selv skal kunne skaffe deg det.

Og ja, Vardøen sin bok er veldig bra.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 13:51   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det trodde jeg de kunne skaffe på meny og slike ting? Men det er jo sikkert bestillingsvare

Mannen fikk Coop Mega til å bestille, raskt levert.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 13:55   #9
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Vi kjøper tarm gjennom slakteriet. Har kun laget spekepølse vi da.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:31   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppskrift på pølser med får/lam? Hvor får man kjøpt skinn eller hva det heter?

Åååå spekepølse! Jeg må kjøpe den boka, og google litt mer kjenner jeg.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no