Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-08, 20:29   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Gi meg din beste pizzaoppskrift!



Jeg trenger ny inspirasjon!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:30   #2
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Jeg også. :gratispassasjer:

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:43   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Creme fraiche
Blå Castello
Hvitløk
Salt, pepper

Vispes sammen til saus. Topping:

Soltørket tomat
Rødløk
Spekeskinke
Ost

... og så ruccola over når den er stekt.

Jeg skulle lage denne i dag, og førsøke meg med litt trøffelolje i sausen, men så hadde jeg glemt å kjøpe creme fraiche. Så nå har vi spist Dr. Oetkers spinatpizza i stedet.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:46   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Tynn bunn
Tomatpure
1 pose tilberedt bernaisesaus
Løk
Halvstekt pepperkrydret biff
Sopp
Litt ost
Masse pepper

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:47   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Mannens nydelige italienske pizza:

500 gram Tipo 0-pizzamel (selges bla. på Ultra)
1 pakke tørrgjær
ca. 2 ss havsalt
Vann, ca. 40 grader

Ha melet i en bolle og tilsett gjær og salt. Elt inn vann og lag en jevn deig. Dekk til med plast og la den heve så lenge som mulig (vi lar den heve i 4-5 timer).

Lag sausen:
2 bokser hakkede, flådde tomater
2-3 ss tomatpuré
Litt salt og pepper
Litt sukker
Litt oregano
1 finhakket hvitløksfedd og 1/2 liten finhakket løk

Fres løken i olivenolje til den er blank, ikke brent. Tilsett det øvrige og rør godt. Smak til. La sausen putre i et kvarters tid. Tilsett litt vann om den blir for tykk.

Kjevle ut TYNNE bunner, det blir 3-5 stykker avhengig av størrelse. De skal være papirtynne!

Smør på sausen og dryss over revet mozarella. Legg på skiver av fersk mozarella (vi bruker en boks med mini-mozarella i lake fra Arla, eller to pakker store mozarellaer i lake). Legg på tynne, litt store skiver av skinke, enten røkt eller kokt, og ha på tynne skiver fersk sopp. Ringle/spray over litt olivenolje (helst med chili eller hvitløk) og dryss over litt basilikum eller oregano.

Mannen pleier å legge pizzaene direkte på glohet stekeplate før han setter dem i ovnen, men det er ikke noe must. Men da blir den sprøere og bedre.
Den skal kun stekes i 4-5 minutter på høyest mulig varme.

Legg litt frisk ruccola på toppen før servering.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 12-03-11 kl 20:31.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:50   #6
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Jeg lager bunnen slik mamma alltid har gjort. Den blir tykk og sprø. Lager vanlig gjærdeig, men så tynn at den kan helles på et stekebrett og dras ut med en slikkepott. Jeg smører hele stekebrettet inn med smør (bare drar hele smørstykket over) og det gjør bunnen utrolig sprø, luftig og gyllen. Det er i tillegg en utrolig enkel måte å lage pizzabunn på.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:52   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg lager bunnen slik mamma alltid har gjort. Den blir tykk og sprø. Lager vanlig gjærdeig, men så tynn at den kan helles på et stekebrett og dras ut med en slikkepott. Jeg smører hele stekebrettet inn med smør (bare drar hele smørstykket over) og det gjør bunnen utrolig sprø, luftig og gyllen. Det er i tillegg en utrolig enkel måte å lage pizzabunn på.

Åh! Det må jeg prøve!
Lager du på slump da? Deigen?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:55   #8
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Åh! Det må jeg prøve!
Lager du på slump da? Deigen?

Ja. Stopper med melet når den ser passe klissete ut, som en tykk grøt.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:31   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Her er oppskrift på en utrolig god pizzadeig:

http://www.nrk.no/mat/1396746.html

Det blir 4 store enmannspizzaer, av typen tynne italienske. Utrolig gode.

Her er flere forslag til fyll:

http://www.nrk.no/mat/1398795.html

Jeg har laget min egen vri:

Hakket hermetisk tomat smøres utover den forstekte bunnen, fersk mozzarelloost i pose, ca 1/2 pakke per pizza - skjæres i skiver og has på. Legg på tynne potetskiver marinert i olivenolje, salt og pepper, spekeskinke (3-4 skiver per pizza riv dem lett), rødløk og hvitløk, strø litt parmesan over, risle litt olivenolje til slutt. Stekes 3 minutt på 250 - 270 grader til osten smelter.

Utrolig god!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:39   #10
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Her ble peppes vår nye fredagspizza

Bruker Peppes pizzabunn, men det er fordi Møllerens sin pizzabunn ikke er å oppdrive lengre Så bruker vi Peppes pizzasaus, også har jeg osten UNDER toppingen

Topping:
kyllingkjøttdeig stekt med presset hvitløk og hakket chilli,
pepperoni
skinke
reker

Vi har pizza hver fredag, og når man ikke er hjemme før kl 17 så er denne kjempe enkel

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 22:11   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Ungene her har oppheng på noe vi fikk i Tyskland som de der kalte Flammkuche.

Man tager en pizzabunn.
smører på den creme fraiche istedenfor pizzasaus. Over dette skiver av mozzarella og på toppen skiver av westfaler skinke. Stekes, behandles og betraktes som vanlig pizza og er helt nydelig.

  Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 22:15   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Trond Mois pizza er vår favoritt. Fritt etter hukommelsen:

1 dl tomatpuré
1 dl vann
en god klunk balsamicoeddik
1 dl olivenolje
så mye hvitløk du gidder å presse
oregano
salt og pepper

Jeg dæsjer på med f eks chorizo eller spekeskinke, blåmuggost, masse cherrytomater, svarte oliven (med stein!) og noen ganger ananas. Veldig skarp i smaken, men nydelig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 22:21   #13
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Jeg lager bunnen slik som AprilRyan eller tynntynn italiensk bunn.
Fyll til tynn bunn: saus, artistokkhjerter, spekestinke og revet ost.
Fyll til tykk bunn: biffkjøtt, bacon, sopp, løk, ananas og ost. *kjedelig*

Prøver å få til en pizza alla den på Peppes med kylling, nøtter og koriander, men får det ikk ehelt til. Noen som har tips?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 01:08   #14
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Har ikke lest tråden, så håper ingen har skrevet dette allerede.

Slik lager jeg pizza:

Pizzabunn (helt vanlig)
Tomatpuree
Creme Fraiche
Revet ost
Kjøttdeig
Bacon
Løk
Paprika
Champignon

Alt i denne rekkefølgen. Knallgodt og en slager hver gang.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 01:16   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Synes pizzaen blir mye bedre når man tar på osten under fyllet.
Altså først tomatsaus, så ost og deretter resten av det man ønsker på.

Ellers er standar fyll kjøttdeig, bacon, tomater, løk, oliven ( på min del), mais ( på mannen sin del), jalapeno og massevis av hvitløk.
Fetaost er også godt på.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 08:07   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Takker!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 08:58   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Osten MÅ undet fyllet ja, og kjøttet bør legges på helt rått. Vanlig kjøttdeigfyll bør/kan stekes da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 09:01   #18
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Osten MÅ undet fyllet ja, og kjøttet bør legges på helt rått. Vanlig kjøttdeigfyll bør/kan stekes da.

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 09:35   #19
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Her er oppskrift på en utrolig god pizzadeig:

http://www.nrk.no/mat/1396746.html

Det blir 4 store enmannspizzaer, av typen tynne italienske. Utrolig gode.

Her er flere forslag til fyll:

http://www.nrk.no/mat/1398795.html

Jeg har laget min egen vri:

Hakket hermetisk tomat smøres utover den forstekte bunnen, fersk mozzarelloost i pose, ca 1/2 pakke per pizza - skjæres i skiver og has på. Legg på tynne potetskiver marinert i olivenolje, salt og pepper, spekeskinke (3-4 skiver per pizza riv dem lett), rødløk og hvitløk, strø litt parmesan over, risle litt olivenolje til slutt. Stekes 3 minutt på 250 - 270 grader til osten smelter.

Utrolig god!

Åhh! Barmen-pizza! :nam-nam:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 12:03   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi meg din beste pizzaoppskrift!

Jeg så det Barmen-programmet. Jeg og mannen satt klistret til skjermen med tunga ute!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no