Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer volum IV

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-18, 11:18   #661
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jeg har ikke hatt cellekontor på mange år, hadde syns det var veldig rart, kjenner jeg! Hos de fleste kundene mine fungerer det brillefint.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 11:32   #662
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At jeg ikke klarer å skrive jobbsøknader idag. Helt tørke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 09-02-18, 11:38   #663
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har ikke hatt cellekontor på mange år, hadde syns det var veldig rart, kjenner jeg! Hos de fleste kundene mine fungerer det brillefint.

Det kjem nok veldig an på kva ein jobbar med, Polyanna.
Vi holder på med forskning og veiledning på eit universitet. Når det gjeld forskningsbiten treng eg ro for å kunne konsentrere meg. Og når det gjeld veiledningsbiten er det veldig forstyrrande for andre rundt meg om eg og den eg veileder snakkar. Det er vel i snitt 5 personar innom kontoret mitt kvar dag for å få hjelp med eit eller anna med ein varighet frå 10 minutt og opptil to timar kvar gang. Hittil i dag har eg hatt tre besøk på kontoret. Fryktelig styrete dersom eg må finne eit ledig møterom kvar gang. For ikkje å snakke om alle telefonane! Dersom det ringer må eg ta med meg telefon og PC og finne eit eller anna rom som er ledig slik at eg kan sjå på PC'en og snakke samtidig.
Og så treng eg bøkene mine! Eg har i dag 60-70 bøker ståande i hylla på kontoret. Treng alle sammen!
Personalansvar har eg også, så det hender svært ofte at eg må ta ein litt fortrolig samtale med ein av dei 6 eg har ansvar for. Det må vi og finne eit møterom for dersom vi skal sitte i landskap.
Det som er positivt med det nye bygget er at det blir lagt opp til mingleområde med kaffemaskin. Det trur eg blir bra!

Firmaet som har fått i oppdrag å utforme og plassere oss i ulike landskap (www.mellomrom.no) seier så fint av dei legg vekt på brukerprosessar og at dei skal kartlegge måten vi jobbar på gjennom intervju og ha diskusjons-verksted før dei kjem med forslag. Men for meg ser det ut som ein skinnprosess. Dei har allereie bestemt hovudttrekka for korleis vi skal sitte: Professorar med minst 50% stilling i cellekontor og resten i "team" på 8-12 personar per team.
Legg merke til det negative ordet brukt om kontor(=celle) og det postive for opent landskap(=team). Denne typen manipulering fungerer ikkje på meg, altså

Når nokon prøver å slå i bordet med at forskning viser at opent landskap eir ein dårlig idè svarar dei berre at all forskninga er gjort på dårlige opne landskap og ikkje sånne gode opne landskap som dei lagar....

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 11:56   #664
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jeg synes også det ville vært veldig rart å gå over til cellekontor nå, etter å ha jobbet i kontorlandskap i flere år.

Veiledning, personalsamtaler og den slags foregår selvsagt på stillerom/møterom, og man må bare venne seg til å lage avtaler, noe som egentlig også er bedre for alle, siden arbeidsdagen blir mye mer strukturert og forutsigbar. For at et kontorlandskap skal fungere er det selvsagt helt avgjørende at man har nok slike rom tilgjengelig. Vi har i tillegg nettopp fått en "telefonboks", en lydisolert liten "telefonkiosk" i gangsonen, hvor man kan ta lengre eller private samtaler, det er helt genialt. Ellers plages jeg svært lite av små samtaler, latter eller telefonsamtaler i landskapet. Men der er man jo forskjellig.

Vi har felles "bibliotek" med fagbøker, i tillegg til at vi har en viss mengde hyller ved arbeidsplassen til det som man bruker ofte. Alle har ikke like mye, noen har behov for mer hylleplass en andre, og de får også mer. Jeg har mer enn jeg har behov for, men andre (særlig den eldre garde) har flere hyllemeter med permer, bokser, bøker og papir. Vi driver ikke med forskning, men er likevel en svært fagtung etat.

Jeg har inntrykk av at det er verst i overgangen (og ikke minst mye fanden på veggen på forhånd), og at de fleste venner seg greit til å jobbe i landskap etter en stund. Men det kommer selvsagt også an på hvordan landskapet er utformet, lyddempingstiltak, nok stillerom, miljøet og kulturen på arbeidsplassen m.m. Det er vel en overdrivelse å si at det er fantastisk å jobbe i landskap, men jeg opplever det i alle fall ikke som noen krise, det har til og med sine fordeler. Jeg trodde det ville bli fælt (da jeg jobbet på universitetet var jeg jo livredd for å skulle måtte dele kontor med en person ), men det er det ikke altså.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-02-18 kl 12:08.
My er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 15:24   #665
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Ikke verdens beste kilde til informasjon, men alikavel
https://www.dagbladet.no/kultur/stad...v-dem/69428619

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 15:27   #666
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Ja, min uttalelse baserer seg ikke på forskning altså, kun på egne erfaringer med å ha jobbet i landskap i mange år, på tre ulike arbeidsplasser, og noen år i cellekontor før det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 15:42   #667
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Ikke verdens beste kilde til informasjon, men alikavel
https://www.dagbladet.no/kultur/stad...v-dem/69428619

Som om eg skulle sagt det sjølv!
Eg trur rett og slett dette vil føre til at mange forskarar, Phd-stipendiatar og post-docs vil sitte heime og jobbe i staden for på kontoret. Og det vil pulverisere arbeidsmiljøet på sikt.
Eg kjenner stipendiatar som har plass i opent landskap på Høgskulen her i Bergen og på BB-bygget til UiB og dei sitt stortsett heime dei dagane dei ikkje har undervisning eller møter. Særlig mot slutten når dei er i skrive-fasen. Umulig å konsentrere seg på kontoret.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 15:58   #668
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 280
lego er litt kul
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Arkitekturpsykologar

Arbeidsplassen min skal flytte inn i nytt bygg om litt under to år og no har arkitekturpsykologane begynt prosessen med å overbevise oss om at det er heilt fanstastisk å sitte i landskap og at kontor med veggar og dør er heilt avleggs og ein dårlig måte å jobbe på.
Eg likar veggar og dør! Men eg trur det er ein tapt kamp før den hadde begynt. Om to år sitt eg nok i landskap....

Vært igjennom samme (skinn)prosess selv. Gjenstår å se hvor gode løsninger det blir når vi flytter inn i nytt lokale om et halvår.

lego er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 16:01   #669
lego
bygger
 
lego sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ishavsbyen
Innlegg: 280
lego er litt kul
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Samme firma, mellomrom (mellombar, åpenrom, åpenbar ). Masse tekniske løsninger som er lovet skal være på plass. Kjenner jeg er en smule skeptisk.

lego er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 17:16   #670
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jeg irriterer meg litt over at jeg ikke er så god til å formulere meg skriftlig på engelsk. Jeg er ikke dårlig, men når sønnen til Buzz Aldrin står på kopi så fikk jeg plutselig litt angst.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 09-02-18, 17:56   #671
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Takk, jeg husker den. Skal teste når jeg er mindre irritert. .

Hvis du har kjøpt dem på XXL eller Gmax har de fornøydgaranti

Lyppa er aktiv nå  
Gammel 09-02-18, 18:13   #672
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Jeg kjenner jeg er både fnisete og irritert over å ha fått en akkreditering det står "laglederassistent" (eller ikke akkurat det da, men det er konsepetet) på av en jypling av en produksjonsleder. /

Laglederen synes det var fantastisk gøy da.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 10-02-18, 21:55   #673
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At jeg glemte å kjøpe fastelavnsris.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 10-02-18, 23:58   #674
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

At jeg glemte å kjøpe fastelavnsris.

Mens jeg fniste litt over reklamen "Helse i hver fjær" når det blir totalt motsatt for oss. Tar vi fastelavnsris inn, så må minsten ut.
Jada, skjønte at summen inn = helse i hver fjær.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 11-02-18, 17:42   #675
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

At det nå, etter å ha stått tomt i ca 6 mnd,er kommet nye leietakere leiligheten over. Kanskje er de av den stillere sorten enn de som flyttet ut i sommer, men de overbeviser meg ikke akkurat i dag. Vi får se, kanskje går det seg og til.

Så irriterer det meg at jeg ikke kan være mer tålmodig med andres bråk, men nå har jeg nok meg meg selv, hodepine og noen som dessverre minner alt for mye om angst.


Sist redigert av Luvi : 11-02-18 kl 21:39.
Luvi er ikke aktiv  
Gammel 11-02-18, 19:33   #676
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

på Luvi.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 13-02-18, 22:28   #677
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Vel, to dager senere; bråket har bare eskalert. Er det virkelig mulig å være sååååå tung på beina og å aaaaaldri sitte ned? I tillegg trykker de søren meg inn halve slekta og hele venneflokken inn på en og samme tid. Helt siden jeg kom hjem har det vært fullt kaos oppe og forverret det for noen minutter siden. Bah!

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 13-02-18, 22:39   #678
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Vel, to dager senere; bråket har bare eskalert. Er det virkelig mulig å være sååååå tung på beina og å aaaaaldri sitte ned? I tillegg trykker de søren meg inn halve slekta og hele venneflokken inn på en og samme tid. Helt siden jeg kom hjem har det vært fullt kaos oppe og forverret det for noen minutter siden. Bah!

Driver de ikke og flytter inn da?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 13-02-18, 23:43   #679
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Driver de ikke og flytter inn da?

Ingenting som bæres inn i alle fall. Men mulig de holder på å få ting på plass, på 3. Dagen. Men det er fullt mulig å gjøre uten dette bråket. Nå er klokka så mange at de kan sette seg ned for dagen synes jeg.

Ja jeg vet jeg burde vi langt ute i skogen, men dette ville alle reagert på, det er jeg ganske sikker på.

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 15-02-18, 11:37   #680
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting som irriterer volum IV

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Ingenting som bæres inn i alle fall. Men mulig de holder på å få ting på plass, på 3. Dagen. Men det er fullt mulig å gjøre uten dette bråket. Nå er klokka så mange at de kan sette seg ned for dagen synes jeg.

Ja jeg vet jeg burde vi langt ute i skogen, men dette ville alle reagert på, det er jeg ganske sikker på.

Nja, jeg har bodd 30 år i blokk og har (hadde) ganske stor tåleransegrense i forbindelse med inn- og utflytting og oppussing. Samtidig må det være mulig å si fra at etter klokka da og da kan de godt avslutte aktiviteter som støyer nedover, særlig hvis du er sensitiv på slikt. De har sikkert utpakking som ikke bråker å gjøre også.

Strå er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no