Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-17, 10:34   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg er da motvekten som ikke likte åpen løsning. Hadde det der vi bodde før, men med mindre plass enn Niobe tror jeg nok. Jeg har nå kjøkken og liker å kunne lukke døren og spise der. Men med mer plass kan det godt hende jeg hadde likt åpne løsning.


Samme her. Jeg liker bare ikke åpen kjøkkenløsning, har ikke blitt omvendt på den tiden vi hadde det og åpen løsning er et stort minus ved huskjøp. Vi har ikke åpen kjøkkenløsning nå og det er fantastisk.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 10:35   #22
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Men om en ikkje har åpen løysing, kor mange kvm er kjøkkenet då? Har ein kjøkkenbord eller er det innredning?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 10:49   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men om en ikkje har åpen løysing, kor mange kvm er kjøkkenet då? Har ein kjøkkenbord eller er det innredning?

Har lite kjøkken med skyvedør. Har et lite spisebord (vi er tre stk men det går å sitte flere rundt det om vi må). På den ene veggen er det skap, hele veggen. Tenker det er 10 kvadrat, kanskje, usikker. Fungerer helt fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 11:02   #24
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Jeg savner det gamle, avdelte kjøkkenet vårt. vi har ekstremt åpen løsning da, et stort kvadratisk rom som er både stue og kjøkken.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 11:06   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Jeg synes åpen løsning er helt greit så lenge det er en eller annen vinkel involvert. Jeg ville aldri hatt et kjøkken som bare er en vegg i stua. Før hadde vi romslig separat kjøkken med spiseplass, det eneste jeg savner, er muligheten til å bruke kjøkkenet som oppholdsrom nr. 2 (og lukke døra).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 11:20   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men om en ikkje har åpen løysing, kor mange kvm er kjøkkenet då? Har ein kjøkkenbord eller er det innredning?


Vi har god plass til stort spisebord.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 15:09   #27
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Vi fikk åpen kjøkkenløsning etter ombyggingen, noe jeg var helt imot. Jeg likte å forsvinne inn på kjøkkenet og lage mat. Det har fungert utrolig bra. I jula hadde vi svigers på besøk, og da ordnet jeg det slik at alle dro ut av huset mens jeg skulle lage det mest krevende (les trengte mest fred).

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 16:19   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Den kjøkkenøya har jeg veldig blandede følelser for. Vi trenger de to skapene under, og jeg ser jo at det fungerer som en slags romdeler. Men den samler bare rot. Alt havner der. Og jeg innser at det havnet på bordet hvis ikke, men 9 av 10 dager er kjøkkenøya et sørgelig syn.

Ein stad skal rotet vere. Me har vårt på enden av eit stort kjøkkenbord, så sånn er det. I nye moderne hus er det jo også luftegreier som gjer at eg synest matlukt forsvinn raskere.
Eg har hatt åpen løysing med vinkel og uten vinkel i ti år. Det funker heilt fint, og etter at eg lærte meg å steike bacon i ovnen og ikkje i steikepanne, har eg ikkje sakna dør inn til kjøkken. Det blir ein vane, rett og slett. Om du ikkje har store aversjoner mot det i utgangspunktet, hadde ikkje eg latt det hindre meg i å kjøpe eit nytt hus!!! Det er jo så deilig å bu i!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 16:22   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

På ein heilt vanleg rotete dag, og eg går på allergimedisin og D-vitamin

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (13,9 KB, 65 visninger)
__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 16:24   #30
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Ok, bildet vart så stusselig at medisinene ikkje viste ein gong. Tviler på at det bidrar til å overbevise deg, hahaha. Takk for meg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 16:35   #31
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Vi hadde stor åpen løsning på 50-60 kvm som en L. Endte med å bygge inn, var deilig å få egen plass, men angret nok litt etter hvert som ungene ble større. Har flytta, får åpen løsning nå, men det går greit. Tror jeg.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 17:07   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

På ein heilt vanleg rotete dag, og eg går på allergimedisin og D-vitamin

Hvor er rotet?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 18:30   #33
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Jeg velger lukket kjøkkenløsning any time hvis det er mulig, men merker at det ikke er så ille som jeg hadde trodd å ha det litt åpent. Vi har separat kjøkken og spisestue med skyvedør mellom. Hadde sett for meg at den døren kom til å være stengt mesteparten av tiden, men lukker den faktisk ikke så ofte likevel. Matos er ikke noe problem (nesten 3,5 meter takhøyde og god vifte) og vi har en diiiiiger og ganske dyp utslagsvask og to oppvaskmaskiner slik at jeg kan få bort rot kjapt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 20:24   #34
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Så mange av dere som har åpen kjøkkenløsning! Godt å lese at de aller, aller fleste av dere synes at åpen løsning går fint. Er ikke så negativ selv lenger. Har nemlig sett på huset igjen i kveld, og det er visst ganske enkelt å dele av kjøkkenet med en skillevegg. Enkelt å lage kjøkkenøy der også. Rommet er forresten litt L-formet, der kjøkkenvasken er i den amputerte foten av L-en. Det fjerner jo litt rot ut av syne. For jeg tror dessverre at vi ikke kommer til å bli kjemperyddige og effektive selv om vi kjøper nytt hus.
lefje, jeg har alltid drømt om to oppvaskmaskiner! Lurer på om det vil være vanskelig/dyrt/komplisert å sette inn en ekstra oppvaskmaskin i kjøkkenbenken? Det er mye skapplass der, jeg kan godt unnvære et underskap.


Sist redigert av Drømmedama : 25-04-17 kl 20:30.
Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 20:27   #35
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

lefje, jeg har alltid drømt om to oppvaskmaskiner! Lurer på om det vil være vanskelig/dyrt/komplisert å sette inn en ekstra oppvaskmaskin i kjøkkenbenken? Det er mye skapplass der, jeg kan godt unnvære et underskap.

Jeg hadde ikke tenkt på at det var mulig en gang - helt til vi kjøpte leiligheten vår hvor det var to. Nå synes jeg det er genialt. Kunne såklart levet uten, men det er virkelig deilig. Men vær helt sikker på at du ikke tar viktig skapplass, for nok skap er enda viktigere.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-17, 20:38   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Vi ville ha separat kjøkken og stue når vi kjøpte ny leilighet, og med nok plass til å sitte på kjøkkenet også. Men vi så på en leilighet med stue og kjøkken i ett, men i en slags U. Vi likte den såpass godt at vi bød på den også, og hadde nok blitt fornøyd. Allikevel er jeg veldig glad vi kjøpte denne med to separate rom. Det gjør at vi kan ha gjester på både kjøkkenbordet stue, og lukke døra mellom. Matos kan stenges ute fra stua, og rot kan bæres ut sv dyne. Og man kan velge å være helt i fred når man lager mat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-17, 06:11   #37
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Overbevis meg om at åpen kjøkkenløsning er knall!

Vi driver og lager nytt kjøkken i disse dager. Vi lager et stort allrom i åpen løsning i en slags L med kjøkkenøy i krysset mellom lang og kort del. Totalt er allrommet litt over 40 m2. Gleder meg, selv om vi må bli flinkere til å rydde oppvasken. Som en bonus får vi kontor der dagens kjøkken er, noe jeg har savnet, og i dagens spisestue blir det tv stue med mulighet til å lukke dørene. Rotet vi nå alltid har i spisestuen, kommer til å forflytte seg til kontoret( PC og aviser og post)

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no