Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Britax Max Way eller multi tech 2

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-14, 12:47   #1
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Britax Max Way eller multi tech 2

Tvillingene er nå 2 år og trenger nye stoler i bilen. De har akkurat bikket 10 kg og er 86 cm.. Hvilken bilstol burde vi velge? Vi har stor bil, plass er ikke noe problem. Vil gjerne ha de bakover så lenge som mulig så klart.

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 13:07   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Har begge, og anbefaler multi tech
Bedre støtte, og bedre å sitte i ser det ut til.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 14:26   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Det nessie sa.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 14:47   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.662
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Var veldig fornøyd med multi-tech. Men vi har ikke prøvd Max way (annet enn i butikk, da var han i lengste laget). Jeg ville nok heller forsøkt max way.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 30-05-14 kl 21:36.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 15:46   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Man har større mulighet til å gi beinplass i max way. Multi Tech skal monteres helt inni bakseteryggen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 16:20   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Multitech syntes jeg ga helt håpløst dårlig benplass. Maxway er bedre synes jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 21:20   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.013
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Vi har begge deler, og de er ulike. MaxWay tar mindre plass fra forsetet, men virker mer kompakt og litt trangere å plassere barna i fram til de klarer å klatre inn selv. 2012-modellen på 11 kg og 86 cm har dette setet, og setter seg nå inn selv. Storesøster som blir 5 i juli, har Multi Tech 2, og det er romsligere fordi det er mer åpent. Hun er ikke særlig lang for alderen (kanskje maks 110 cm?), og sitter fortsatt godt i setet, men det blir dårligere beinplass i forsetet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 07:47   #8
Tonjemor
Forvirret
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 642
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Blir ikke helt klok på dette egentlig.. Vil gjerne ha guttene bakover i et par år til. Men, med deres vektkurver tviler jeg på om vi har behov for et sete opp til 25 kg. Burde vi sett på seter opp til 18 kg? Da kan vi også bruke isofix. Det hadde vært veldig greit egentlig. Jeg tenker også at vi ikke kommer til å bruke multi tech som beltestol når den tid kommer, den er vel ii tyngste laget?

__________________
Du greier ikke å fly med en sopelim av ren og skjær vilje....
Tonjemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 08:41   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Jeg ville uansett prioritert sete som går til 25 kg, selv om de neppe trenger det. De setene er ofte lenger i ryggen også, og det er som regel rygglengden som blir problemet.

Jeg hadde valgt Maxway foran Multitech. Maxway er mer fleksibelt å montere og gir bedre benplass når det blir nødvendig. Minsten er 4 år og sitter i Hiway (gammel utgave av Maxway). Han har fremdeles et hakk igjen på selehøyden og god plass, og han var på størrelse med dine i 2-årsalder. Eldstemann satt bakovervendt til han var nesten seks, og minsten kommer nok til å sitte like lenge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 09:02   #10
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Maxway. JG har hatt begge. Maxway er lettere og montere. Tar mindre plass. Brukt til over 5 år her til en normalt stor unge.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 09:56   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.342
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Jeg ville ha valgt et reint bakovervendt til 25 kilo, og fortrinnsvis et plus-godkjent. Da begrenser det seg til 4-5 seter: Akta Graco Belogic, Britax HiWay II/Britax Maxway, Besafe Plus og Axway Minikid. Jeg kjenner ikke til det siste i det hele tatt, så veit ikke hvordan det er i størrelsen. Besafe Plus skal være større enn de tidligere modellene til Besafe, som bare går til 18 kilo. De to førstnevnte har plass til lange barn. Det avgjørende er vel egentlig hva som står best i bilen din.

Vi har Belogic og HiWay II, som altså er modellen før Maxway kom, og vi foretrekker Belogic. Det står bedre i alle tre bilene vi har hatt det i, det virker djupere og er mer solid å se til (uten at jeg tror det er avgjørende for sikkerhet, altså), og storebror foretrekker å sitte i det. Britax-setet får han vondt i rumpa av, sier han. Belogic kan i tillegg tiltes i tre forskjellige posisjoner. Det er litt tyngre å feste stramt nok i bilen og tar muligens litt mer plass, og så har det vel fått trekk i norskpubliserte tester pga flammehemmere, men det er det vi liker best av våre.

Jeg tror det lureste er prøverunde - ellers ville jeg ha valgt Maxway av de du nevner.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 10:21   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

Vi har Hi-Way II i ene bilen og Multitech i den andre. Multitech kan brukes forovervendt, der kan ikke Hi-Way. Knøtteliten, straks 4, sitter fortsatt godt i Hi-Way fordi det er god benplass når det monteres på kanten. Det er også lett å montere, ikke minst i midten fordi det er så smalt i "skallet". Multitech er mer sete rundt ungen og har bedre sidebeskyttelse vil jeg anta. I tillegg er det desidert enklest å flytte selene på ettersom man ikke trenger å tre dem om.
Egentlig vil jeg tro at Hi-Way er bedre til små og Multitech til litt større, men da med Multitech fremover. Og da er litt av poenget borte.

Jeg har ikke Isofix i min bil, så vi valgte sete som er uten slik at vi kan bytte mellom bilene, men det finnes et belte som man kan feste setet med i Isofix-festene. Vi har det på både beltestol og sete i bilen med Isofix slik at setene står fast. (I tillegg til at setet er montert rett, så klart.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 10:56   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.703
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britax Max Way eller multi tech 2

De tingene du nevner på hi way Ru er forbedret på max way. Det har lenger rygg, lenger sete og beltene justeres som på max way. Jeg synes de dype sidene på max way virker mye sikrere enn multi Tech. Men uansett er det bare synsing for seter som Twe som nesten ikke har sider har også god sidebeskyttelse.

Storebror på 124cm og 23kg får forsatt plass i lillebror sin max way. Men tror ikke han hadde sittet godt der på en hel ferie eller noe sånt. Men det ville han ikke i max way heller fordi nakkestøtte stopper og skuldrene tar borti. Så faktisk er max way lettere å bli stor i.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no