Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-11, 15:08   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg trenger forslag til kake som 1) egner seg til å dekke med fondant, 2) holder seg godt i kjøleskap i to dager, og 3) blir likt av femåringer. (Det siste er ikke så nøye egentlig. Jeg har Non Stop og gelé i massevis. )

Jeg skal lage ... Tata! Denne:





-------------------------------------------------
Sånn ble den (flere bilder bak i tråden):


Sist redigert av Teofelia : 06-10-11 kl 02:32.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:09   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg skal bare bake åttekanten og ringen i midten, altså. Tårnene er av aldeles uspiselig plast. :ikke aldeles gal heller:


Sist redigert av Teofelia : 04-10-11 kl 20:07.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:12   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Sjokoladekake?

De holder seg stort sett godt i kjøleskapet i noen dager, og likes av de aller feslte femåringer

dog kan jeg ikke noe om hva som egner seg til dekking av fondant, for det har jeg ikke prøvd, men jeg laget med stort hell sjokoladekake med smørkrem i form av en brannbil i sommer. (Så snart jeg hadde googlet "crumbcoating")

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:17   #4
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Mon Dieu! Skal du virkelig lage noe sånt? Steike.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:32   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Malama: Jeg kan absolutt bruke sjokoladekake, men hvilken? Vanlige sjokoladekaker, slike som man ellers forbinder med barneselskaper, blir tørre etter bare noen timer, synes jeg.

Jeg antar at jeg kan bruke en sjokoladekakeoppskrift med kefir; de pleier holde seg godt, men jeg lurte på om noen hadde en sikker oppskrift å anbefale.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:36   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Min kusine bakte noe nesten identisk i 4-årsdag i helga, med to etasjer og iskjeks som tårn. Hun hadde sjokoladekake i den øverste etasjen og vanlig bløtkake med krem og vaniljekrem i den nederste. (Det var forresten første gang jeg smakte marshmallowfondant, og det så finere ut enn det var godt.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:40   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg vet ikke hvilken du forbinder med barneselskaper, men jeg har til begge Knerten sine bursdager da han fikk sjokoladekake laget en min tante brukte i veldig mange bursdager, da den kom med forklaring til å lage den som en båt (altså, formkake som ble skåret opp) Jeg har laget den både som rund kake og som formkake, og den holder seg i ei ukes tid...

Kan finne oppskrift når hylende baby er lagt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:47   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Syns sjokokake holder seg fint jeg, men man bør ha en krem på så det blir litt fukt. Smørkrem eller en god sjokoladeglasur ( GOD, ikke den ferdige dritten eller sånne kakaoglasurer. Ordentlig sjokolade i. Og litt kaffe...) det bør uansett være en krem mellom kake og fondant. Jeg bruker mye Toros langpannekake fordi den er et bra allergiutgangspunkt, ellers er sjokokaken som ligger på cacas.no også velprøvd og god.

Er det en kake med litt høyde på fyller jeg alltid kaken, ellers syns jeg det blir tørt, ja.

Og iskjeks er en klassiker til slottstårn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:48   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg har sett nok Cake boss til å konstatere at du må ha kake i bånn (sjokolade, red velve etter whatever) og så må du ha sånn der cereal-gugge i høyden.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:59   #10
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg skal bare bake åttekanten og ringen i midten, altså. Tårnene er av aldeles uspiselig plant. :ikke aldeles gal heller:

Et øyeblikk der skulle jeg til å spør om du var gal.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:03   #11
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har sett nok Cake boss til å konstatere at du må ha kake i bånn (sjokolade, red velve etter whatever) og så må du ha sånn der cereal-gugge i høyden.

Hva er cereal-gugge? :kan ikke min cake boss:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:07   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Rice crispies-snacks, oppskriften står visst på rice crispies-pakkene i følge internett.

http://answers.yahoo.com/question/in...7191949AA2eCrg

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:19   #13
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

sjokoladekaken som går under navnet "båtkake" har skikkelig sjokoladekrem ja. Men jeg dekket den med smørkrem ved et par anledninger i sommer, og det funket også finfint altså.

Men når jeg tenker meg om brukte jeg en annen kake de siste to gangene i sommer, det var ikke denne jeg laget brannbil av, båtkaka holder seg godt, men den andre jeg brutke enda bedre. Den har jeg dog ikke oppskrift på på pc'n.

Men, jeg synes vel egentlig at de aller fleste sjokoladekaker holder seg fint jeg da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:19   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Rice crispies er jo gugge, ja, mulig de blir litt mindre guggete med japansk ris?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:00   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

En ting som er lurt å tenke på er at du kanskje må bruke lys glasur mellom kake og fondant, hvis du skal ha lys fondant. Ellers synes det gjennom fondanten.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:02   #16
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1690

Denne holder seg saftig i mange dager, smuler ikke.

Man kjenner jo litt smaken av kulturmelk, synes noen, men ungene mine liker den.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:06   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Et øyeblikk der skulle jeg til å spør om du var gal.

Bare halvgal.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

En ting som er lurt å tenke på er at du kanskje må bruke lys glasur mellom kake og fondant, hvis du skal ha lys fondant. Ellers synes det gjennom fondanten.

Ah. Har du forslag til type glasur?
Og du må gjerne henge i denne tråden frem mot onsdag kveld, Salt, for jeg er veldig åpen for eksperthjelp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:10   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg skal bare heie litt, siden jeg føler meg delvis ansvarlig her!

( )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:11   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Jeg angret litt på torovalget sist, det ER bedre med årntli'.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:12   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kake egner seg som "prinsesseslottkake"?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg angret litt på torovalget sist, det ER bedre med årntli'.

Ingen fare. Den eneste som er truende til å lage Toro-kake her i huset er niåringen, men hun begynner å komme seg på kakefronten, hun også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no