Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kvier du deg for å spise ute alene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor går du og spiser alene i en fremmed by?
Jeg går uten å nøle på en topprestaurant, og koser meg verre 10 6,21%
Jeg går på en topprestaurant, men er litt nervøs 2 1,24%
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, og koser meg verre 78 48,45%
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, men skulle ønske jeg var på en topprestaurant 7 4,35%
Jeg går på en uformell restaurant med bordservering, men er litt nervøs 8 4,97%
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, og er kjempefornøyd 15 9,32%
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, men skulle ønske jeg var på en ordentlig restaurant 2 1,24%
Jeg går et sted hvor man bestiller over disk, men er litt nervøs 1 0,62%
Jeg kjøper noe i en butikk og spiser på hotellrommet, er fornøyd som bare det 30 18,63%
Jeg kjøper noe i en butikk og spiser på hotellrommet, og gråter bitre tårer 3 1,86%
Brokkoli 5 3,11%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 19:46   #81
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg liker ikke roomservice, så det fikk ikke være med.

På hotellet jeg pleier å bo på når jeg reiser til "ett av stedene mine" har hotellets restaurant 1 michelinstjerne. SÅ da nedlater jeg meg (dog er det annen meny på rommet). Jeg har vært der 4-10 ganger i året de siste 10 årene - alltid god mat

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 19:54   #82
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Åkei, da hadde jeg nedlatt meg også, så klart.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:09   #83
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Eg går på uformell restaurant og er først nervøs, så koser eg meg. Går ikkje lagt uten ei bok i veska då, det er sikkerhetslina mi.
Men er hotellrommet fint, kan eg faktisk finna på å kjøpa med meg god mat, ta ein lengre dusj og nikosa meg i ensomhet. Uten mann og unger, berre meg og tv/bok/godteri og stor seng.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:17   #84
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Jeg har ingen mentale sperrer mot å gå alene på restaurant, men jeg synes det er kjedelig uten selskap.
Er jeg alene foretrekker jeg mat som ikke tar hele kvelden.
Er det snakk om kafé eller restaurant med bra utsikt kan jeg gjerne vente lenge også. Jeg satt i timesvis på en liten restaurant ved Victoria Harbour i Hong Kong. Det var utrolig fint, selv uten selskap.
Å sitte en helaften alene på restaurant uten utsikt gidder jeg ikke.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:20   #85
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Jeg er ganske uinteressert i mat (se bort fra at jeg nylig har skrevet 400 innlegg i en matpakketråd ) og hvis jeg går på spennende og interesassante restauranter, er det alltid i selskap med andre. Jeg er ikke redd eller flau for å spise på restaurant alene, jeg gidder det bare ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:22   #86
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor er det skummelt da?

Da må jeg jo ringe og plage noen til å komme med noe til meg, jeg må snakke med dem og bestille og i det hele tatt. Nei, det er ikke rasjonelt. Jeg holdt jo på å dø litt da mannen ringte roomservice etter vinåpner. Jeg er litt sånn at hvis noe ikke stemmer med rommet lider jeg i stillhet. Bortsett fra den gangen det var minusgrader på rommet, da spurte jeg forsiktig i resepsjonen etter en ekstra dyne.

Noe sier meg at det der er nykker uten grunn og som ikke tjener meg noe videre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:36   #87
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Ikke så veldig, nei.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:41   #88
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Jeg reiser aldri alene, og hadde i såfall følt meg såpass utilpass at jeg sikkert hadde kjøpt noe enkelt og spist på hotellrommet.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 23:30   #89
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Kan fint sitte og spise alene, men da må jeg ha noe å gjøre mens jeg sitter der og venter på maten. Leke med telefonen, lese avisen eller hva som helst annet enn å sitte der og glo i luften. Kan glo ut vinduene en stund dersom det er mye folk der ute men det blir fort kjedelig.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 08:14   #90
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Jeg er ikke på jobbreiser og drar ikke ut sånn alene så jeg hadde kjøpt en burger eller pølse på type 7eleven og spist på gata.
Hadde aldeles ikke satt meg på en restaurant alene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:44   #91
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Jeg sitter fint på en lettere restaurant og spiser en pizza eller pasta, men gidder ikke å spise for mer enn dietten. Og jeg må ha bok.

Visste du forresten at det er vist at vi mennesker er mer komfortable med å spise søtt og karb-rikt alene, enn kjøttmat? Det er visstnok fordi vi alltid har småspist f.eks. frukt alene hele tiden, mens å skaffe kjøtt var en felles innsats som skulle komme hele stammen til gode. Dermed ble vi sosialspiserne fremelsket evolusjonsmessig.

Kanskje man bør gå vegetar-gourmet?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 14:46   #92
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Kaller du meg underutviklet, Candy!? :skingrestemme:
Jeg leser forresten overskriften "Kler du deg for å spise ute alene".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 16:32   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvier du deg for å spise ute alene?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kaller du meg underutviklet, Candy!? :skingrestemme:
Jeg leser forresten overskriften "Kler du deg for å spise ute alene".

Utrydningstruet, kanskje?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no