Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Du står i butikken ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-14, 17:58   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Du står i butikken ...

Vi skulle bort i dag og har barnevakt. Plutselig ble arrangementet avlyst, og middag skal spises hjemme. Man befinner seg på fancy matbutikk med det meste tilgjengelig.

Hva ville du kjøpt, hvis det var deg som stod der?

Jeg hater å lage mat og er ikke flink. Jeg endte opp med følgende:
-storfe ytrefilet
-ferdig soppblanding som jeg skal lage soppstuing av
-ferdig rösti
-aspargesbønner
-ferdig saus som kan varmes opp

This is as good as it gets i vår heim. Men andre tryller jo frem de lekreste ting, så er artig å se hva andre hadde fått ut av anledningen.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 16-08-14 kl 18:07.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:01   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du står i butikken...

Biff, potetbåter, brokkoli og mais. Og bearnaisesaus.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:08   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Pulled pork, ris, salat (cherry, ruccola, agurk, pinjekjerner, fetaost), champignon, søtpaprika, minimais, kidneybønner, squash, løk, hvitløk (alt dette surres lett i panne med god olje over) og fløte til å lage fløtesaus (evt brukt en ostebit av en kraftig ost oppi).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:11   #4
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Andebryst, søtpotetpurè, rødvinsaus og grønnsaker. Det ville jeg ha lagd. Eventuelt indrefilet av rein, potetpurè, rødvinsaus og grønnsaker.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:13   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Jeg hadde gått ut og spist.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:15   #6
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde gått ut og spist.

Det ville vel jeg også ha valgt hvis det fantes et anstendig sted og spise.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:16   #7
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Jeg hadde kjøpt en god flaske hvitvin, og bestilt sushi.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:26   #8
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Hadde kjøpt sushi og en salma-lengde, og en god hvitvin.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:28   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Jeg hadde kjøpt en god flaske hvitvin, og bestilt sushi.

Det tror jeg at jeg også hadde gjort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:47   #10
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Hadde vi hatt barnevakt hadde vi garantert gått ut og spist.
Ellers hadde det noe blitt marinerte kylling på spyd og grønnsakspakke med poteter på grillen, og hjemmelaget taziki.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:54   #11
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Hadde kjøpt sushi og en salma-lengde, og en god hvitvin.

Hadde gjort noe lignende. Synes det er greit å lage mat, men ikke om jeg var innstilt på gå ut og bli servert.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 18:59   #12
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Hvis barna var plassert bort og jeg og mannen var alene, hadde vi mest sannsynlig tatt en tur på kino og/eller spist ute. Hvis det ble inne-middag, ville nok vi også godt for noe biff-lignende med tilbehør. Det er rimelig godt og tar ikke så fryktelig lang tid å lage.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 19:05   #13
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Jeg hadde endt opp med kyllingfillet, currypaste, fløte, ris, nanbrød, og mango chutney.

(Og det er akkurat det jeg skal spise i kveld også!)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 19:16   #14
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Det hadde blitt glitters parmesankylling og ris og ovnsbakte grønnsaker og saus laga på gkrafta frå kyllingen, for det hadde me no i kveld og det var vanvittig godt!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 19:37   #15
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde gått ut og spist.

Det var ikke et alternativ i dag, ellers er det det vi ville ha gjort.

bill.mrk. engelsk fotballiga starter i kveld

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 19:41   #16
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Vin og sushi får min stemme, også.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 19:45   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.104
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Synd jeg ikke spiser sushi. Høres ellers glimrende ut på en slik dag.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 19:50   #18
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.689
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Synd jeg ikke spiser sushi. Høres ellers glimrende ut på en slik dag.

Da hadde vi tatt ned tapas fra den lokale sjappa her. Litt ekstra god takeaway hadde jeg gått for. Skulle det vært noe fra butikken og ikke sushi, hadde det blitt skalldyr.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 20:24   #19
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Jeg tror jeg hadde kjøpt fersk fisk eller blåskjell i den butikken. Laget noe med grønnsaker som passer til og kanskje fersk pasta. Masse hvitløk og persille.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 20:31   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Du står i butikken ...

Da hadde jeg kjøpt laks tror jeg eller en god biff med tilbehør.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no