Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tel Aviv

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-17, 15:12   #21
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Eg blei intervjua i to timar på flyplassen ved innreise. Og eg finnast ikkje mistenkelig Så det KAN skje men du kan også bli sendt rett gjennom.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:22   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Herre ... Hva spurte de om? Jeg har vært på flyplassen i New York og DET er et mareritt med intervju, scanning, ventetid i eviglange køer og mas for å komme inn. Har skjønt at det er enda mer omstendelig å komme seg inn i Israel enn i USA så jeg kjenner jo at det trekker veldig ned. Er tross alt på bryllupsreise og vil at alt skal være så kos som mulig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:22   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Hadde det vært andre politiske forhold hadde Israel/Palestina stått høyt på ønskelisten min.

Du må regne med intervju og grundig sjekk. Ikke alle blir utsatt for dybdeintervjuer, men noen blir. Det er verst for sånne som meg tror jeg. Kontakt med palestinere og kryssing av grenseposter og sånn er å be om trøbbel på flyplass. Mange slipper helt greit gjennom, særlig om dere reiser «enkelt» dvs har forhåndsbooket hotell og holder dere i trygge områder. Tel Aviv og en del av byene rundt er moderne byer og Israel er ikke konservativt med tanke på kjønn/legning.

I Jerusalem og på helligsteder er det lurt å ha med noe å dekke skuldre med og unngå veldig korte skjørt om man vil besøke den ultraortodokse bydelen eller besøke minnesmerker og helligsteder. Det er lite sånt i Tel Aviv, og det er ikke verre enn å unngå miniantrekk om man vil besøke sånne steder.

Man må regne med metalldetektorer ganske mange steder i Israel. Det er ofte sikkerhetssjekk for å komme inn på kjøpesentre.

Tel Aviv er en ganske kjedelig by kulturelt sett, men Yafo/Jaffa har mye historie.
Matmarkedene er nok veganerhimmel. Lurt å reise i sesong hvor mye høstes inn. Da får man frukt og grønnsaker med masse smak.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:23   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg opplevde faktisk USA verre. Trass i at jeg var av mistenkelig type oppførte de seg ok. Immigrasjon i USA har jeg opplevd som uhøflig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:24   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Takk for nyttig info!

Mannen skal skaffe seg nytt pass om vi drar, for han har vært i Quatar i jobbsammenheng og DET er å be om bråk. Dessuten vil han også få trøbbel med å reise tilbake til Quatar eller lignende om han har stempel fra Israel i passet sitt, visstnok, så det er jo også noe å tenke på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:25   #26
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Stempler i pass er greit å unngå ja. Visum til Egypt er ingen højdare det heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:26   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg opplevde faktisk USA verre. Trass i at jeg var av mistenkelig type oppførte de seg ok. Immigrasjon i USA har jeg opplevd som uhøflig.


Ja, de var skikkelig uhøflige i USA. Behandlet oss tilreisende som søppel, følte jeg. Da vi kom ut av flyet ble alle "ikke-amerikanere" bedt om å stå på rekke mens amerikanerne gikk forbi og ned til bagasjebåndet. Vi ble stående der mens de ansatte kikket lenge på oss, så fikk vi gå. Intervjuet var pyton, dama så på meg som et insekt og spurte hva jeg hadde der å gjøre, hva jeg jobbet med, og "you're sure you are staying for just one week and then outta here??". Skikkelig sur kjerring, var hun.

Verste var at jeg var totalt uforberedt på hvor lang tid det tok. 2 timer i kø! Jeg hadde ikke tisset hele flyturen og tenkte jeg skulle rett på do da jeg kom ut. Neida, stod der i køen med ryggsmerter, ikke sovet på ett døgn og holdt på å tisse i buksa. Syntes mest synd på de med småbarn da, jeg reiste heldigvis alene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:32   #28
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg opplevde det likedan. Rett og slett med en holdning som «ååå du skal være glad vi i det hele tatt slipper deg inn.»

De gangene jeg har passert israelsk kontroll har det vært høfligere, mer bevisst turistverdien om du skjønner.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 16:38   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Skjønner hva du mener ja. Synes det er helt merkelig at ikke amerikanerne som jobber på flyplassene ser verdien i turistene som kommer inn. Men men, det er vel forskjellig fra sted til sted. Følte meg i hvert fall IKKE velkommen på JFK. Mannen har vært flere steder i USA og sier han har blitt veldig godt behandlet på noen flyplasser, elendig på andre.

Nei, nå vet jeg jo i hvert fall at det sannsynligvis tar tid å komme seg inn i Israel, og om vi drar er vi i hvert fall forberedt. Så får vi sjekke litt mer på nett hvordan det er der og hva vi kan gjøre.

Har også Tokyo, et eller annet fint sted i Italia og Amsterdam på reiselista. Vanskelig å bestemme seg, gitt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 18:30   #30
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Dei hang seg VELDIG opp i at vi skulle bo på et palestinsk hotell.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 19:27   #31
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tel Aviv

Bør ha dekket skuldre og knær på en del historiske steder. Israel er for øvrig moderne mht klær. Jeg brukte vanlige sommerklær.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 20:57   #32
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tel Aviv

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Takk for nyttig info!

Mannen skal skaffe seg nytt pass om vi drar, for han har vært i Quatar i jobbsammenheng og DET er å be om bråk. Dessuten vil han også få trøbbel med å reise tilbake til Quatar eller lignende om han har stempel fra Israel i passet sitt, visstnok, så det er jo også noe å tenke på.

De stempler ikke passet i Israel. Jeg har vært to ganger i Israel, for tre år siden og sist i februar, og har ingen stempel.
Du får en liten lapp som skal ligge i passet, det er innreisetillatelsen/turistvisum. Det står når du kom og hvor lenge du får bli (3 mnd), og at du ikke har arbeidstillatelse.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 21:03   #33
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.893
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tel Aviv

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Takk for nyttig info!

Mannen skal skaffe seg nytt pass om vi drar, for han har vært i Quatar i jobbsammenheng og DET er å be om bråk. Dessuten vil han også få trøbbel med å reise tilbake til Quatar eller lignende om han har stempel fra Israel i passet sitt, visstnok, så det er jo også noe å tenke på.

Husk at han kan få et ekstra pass dersom han får jobben til å skrive at han trenger det i jobbsammenheng.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 21:57   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

De stempler ikke passet i Israel. Jeg har vært to ganger i Israel, for tre år siden og sist i februar, og har ingen stempel.
Du får en liten lapp som skal ligge i passet, det er innreisetillatelsen/turistvisum. Det står når du kom og hvor lenge du får bli (3 mnd), og at du ikke har arbeidstillatelse.

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Husk at han kan få et ekstra pass dersom han får jobben til å skrive at han trenger det i jobbsammenheng.

Ah, takk! Det er jo bare å vente og se uansett. Han har stempel fra Quatar i sitt nåværende pass så det må byttes ut uansett. Vet ikke om det går an å bare få nytt pass når han allerede har et, men han kan jo si han mistet det gamle. Eller skjønner politiet at han ikke bør bruke pass med stempel fra Quatar når han drar til Israel?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 23:55   #35
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tel Aviv

Hvis man vet hvor man har passet sitt, sier man ikke at man har mistet det. Man må uansett betale prisen det koster å få nytt, det gamle kan uansett ikke brukes lenger, og man får beholde det hvis man vil.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 00:03   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.984
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Politiet i Norge skjønner sånt. Eller så svarer man på 36 spørsmål når man forsøker å komme inn i landet. Det var interessant at jeg måtte svare på svært mange spørsmål om min ferie i Tunisia. «Jeg var stort sett på hotellområdet», «vi snakket med en taxisjåfør en gang», «nei, samtalene med denne personen var ikke av politisk art» bla, bla, bla. Så det gjelder bare å stålsette seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 00:07   #37
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tel Aviv

Men det er vel ingen som stiller spørsmål ved det når man vil ha nytt pass? Man velger vel det selv, selv om man skulle ha flere år igjen på det man har.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 00:14   #38
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.815
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tel Aviv

Lettere å få nytt pass om du leverer inn det gamle, enn om du kommer å sier du har mistet det ofte.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 11:46   #39
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tel Aviv

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Herre ... Hva spurte de om? Jeg har vært på flyplassen i New York og DET er et mareritt med intervju, scanning, ventetid i eviglange køer og mas for å komme inn. Har skjønt at det er enda mer omstendelig å komme seg inn i Israel enn i USA så jeg kjenner jo at det trekker veldig ned. Er tross alt på bryllupsreise og vil at alt skal være så kos som mulig.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Stempler i pass er greit å unngå ja. Visum til Egypt er ingen højdare det heller.

Av ren nysgjerrighet; Var dette før eller etter siste presidentvalg?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 11:50   #40
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tel Aviv

Jeg har aldri opplevd passkontrollen/immigration i USA som ubehagelig og uhøflig, hverken før eller etter Trump. Snarere tvert i mot, og jeg ser jo litt halvmistenkelig ut også. I Abu Dhabi var jeg derimot veldig i tvil om jeg kom til å slippe inn, men det kan jo også skyldes at jeg ser ut som en av de asiatiske hushjelpene og har norsk pass.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no